Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på fredag 07. september 2018, klokken 16:11Seff......hadde det vært noe annet ville de jo selvsagt vært åpne om det....
Det er helt valgfritt fra hans side å komme med utsagn som støtter Tesla. Om han hadde sett noe han ikke likte i regnskapene, så kunne han bare droppet den siste setningen. Om han hadde sett noe han ikke likte i regnskapene og så løy om det på en 8-K, så kan han også bli holdt ansvarlig rettslig for løgnen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JorEl på fredag 07. september 2018, klokken 16:15Gikk du inn med mye, for aksjen steg jo til 262 med en gang.LOL
Det er ikke unaturlig at det snudde på 252. Da var kursen -10%, som løser ut "uptick rule" og shorthandelen stoppes for dagen. https://www.sec.gov/news/press/2010/2010-26.htm

Jeg håper og tror vi ikke fortsetter å falle på mandag, men shortene har mange aksjer tilgjengelig og kjøperne har tilsynelatende uteblitt, selv om prisene er så lave. Så jeg forbereder meg på at det kan falle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Den linken var fin :+1: Dette var et instrument jeg ikke var klar over.
Håper aksjen faller litt videre jeg, slik at jeg kan kjøpe billig. Det er fordi jeg har så lite investert og kommer bare til å kjøpe når den faller.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

hELgenen

Hvor stor er sansynligheten for at Elon nå må finne seg andre oppgaver i Tesla etter denne joint seansen? Hadde jeg vært ansatt i Tesla og hadde en sjef som  røyket slikt og fikk fortsette hadde jeg nok sagt opp fort . Dette er helt sykt. Aldri sett maken. Trenger ikke sitte på aksjer for å føle spenningen her....

serenejet

Av alt han har funnet på i det siste er virkelig å røyke en fullt lovlig joint verdens minste problem. Ca like alvorlig som om han hadde tatt seg noen øl.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Løve

Det er lenge siden min respekt for EM forsvant. Og vi kan diskutere for og imot hasj så mye vi bare orker, men det jeg mener er interessant er at en sjef for et multimilliardselskap er beruset i sammenheng med et radioprogram. Det er noe med tid og sted som gjør hele EM til en useriøs skrue som en lurer på om er midt i et større mentalt sammenbrudd.

serenejet

At mannen er fullstendig uten dømmekraft er hevet over enhver tvil ja. Dette kan ikke vare. Som teslaeier som også skal ha ny roadster når den kommer blir jeg bekymret.

arthur

Sitat fra: kvasbo på fredag 07. september 2018, klokken 17:18
Av alt han har funnet på i det siste er virkelig å røyke en fullt lovlig joint verdens minste problem. Ca like alvorlig som om han hadde tatt seg noen øl.

Hvis du sammenligner øl med joint i dag med tanke på innholdet av "virkestoffer" ( i en joint)så er du dårlig oppdatert!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Programmet har jeg sett og en joint, eller to, har jeg vel prøvd, men det var i "gamle dager" og da var innholdet av THC en heklt annen enn i dag hvilket er et vesentlig poeng. Men nå fjerner vi oss langt fra Tesla som aksje og nå har jo aksjen hentet seg litt inn selv om den generelle kursen (retningen) på aksjen har vært nokså tydelig en stund nå.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. september 2018, klokken 17:16
Hvor stor er sansynligheten for at Elon nå må finne seg andre oppgaver i Tesla etter denne joint seansen? Hadde jeg vært ansatt i Tesla og hadde en sjef som  røyket slikt og fikk fortsette hadde jeg nok sagt opp fort . Dette er helt sykt. Aldri sett maken. Trenger ikke sitte på aksjer for å føle spenningen her....
Jeg antar at dette var ironisk ment.  :+1:

kvasbo: kanskje det da er best å følge utvikling av produkter og Tesla som selskap. Glem Elon.

serenejet

Jeg prøver, men fyren gjør det ikke enkelt!

creal

Det går kanskje an å forsvare pedo-tvitring, eller at han røyker hasj under direktesending, og mene at dette er da høyst uproblematisk.

Realiteten er uansett at tilstrekkelig mange åpenbart mener det stikk motsatte - at dette svekker tilliten til Elon Musk som leder for Tesla som selskap. Og siden mange nok mener dette, er det dumt og svært dårlig forretningsskjønn av Musk å gjøre det. Særlig når Tesla i følge han selv bare såvidt har kommet ut av en periode hvor de var i livsfare.

hELgenen

Sitat fra: creal på fredag 07. september 2018, klokken 18:21
Det går kanskje an å forsvare pedo-tvitring, eller at han røyker hasj under direktesending, og mene at dette er da høyst uproblematisk.

Realiteten er uansett at tilstrekkelig mange åpenbart mener det stikk motsatte - at dette svekker tilliten til Elon Musk som leder for Tesla som selskap. Og siden mange nok mener dette, er det dumt og svært dårlig forretningsskjønn av Musk å gjøre det. Særlig når Tesla i følge han selv bare såvidt har kommet ut av en periode hvor de var i livsfare.

:+1: kunne ikke sagt det bedre.

AD

Vel, vel. Det er som det er. Et par gode råd; SELG! Bilen også. Tror faktisk billige bruktbiler (ja "fossile") kommer til å få et bra oppsving i pris fremover.

Står for at Tesla er konkurs eller restrukturert innen 31.12.18

Ja, ja. Mas i vei, men forelskelse av økonomisk karakter ER dyrt. Been there, done that...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA