Hovedmeny

2021.44.30.7

Startet av elhansen, fredag 14. januar 2022, klokken 05:55

« forrige - neste »

elhansen

Enda en oppdatering etter et den siste kom for ca et døgn siden. Noen som vet hva dette er?

Tharkon

Sitat fra: elhansen på fredag 14. januar 2022, klokken 05:55
Enda en oppdatering etter et den siste kom for ca et døgn siden. Noen som vet hva dette er?
https://driveteslacanada.ca/software-updates/tesla-2021-44-30-7-software-update-rolling-out-with-more-cold-weather-improvements/

Enda flere fikser for problemene i kulde.
Installerer denne selv nå

elhansen

Virker som om de i hvertfall jobber en del med problemet. Flaks at det også er kaldt andre steder enn i Norge da slik at det ikke bare er oss som har feilen

Tharkon

Sitat fra: elhansen på fredag 14. januar 2022, klokken 07:10
Virker som om de i hvertfall jobber en del med problemet. Flaks at det også er kaldt andre steder enn i Norge da slik at det ikke bare er oss som har feilen
Ja vi er heldig sånn sett :-)
Ser ut som Tesla MÅ foreta seg litt mer drastiske ting, hvis de ikke klarer å fikse dette med software rimelig snart.
https://driveteslacanada.ca/model-3/transport-canada-investigating-tesla-heat-pump-issues/

Jeronan

Heh. Just installed 44.30.6 yesterday and now already installing 44.30.7.

No release notes yet, so wonder what it will contain.

It's too warm at the moment to do any meaningful testing at the moment sadly. Hopefully this weekend temps go below zero again.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Haavis

Noen med feil på klimaanlegg og varmepumpe-problemer/kald bil som kan bekrefte at denne oppdateringen fikser det?

Var innom servicesenteret på tirsdag, men de hadde ikke lånebil før i neste uke så kjører rundt med kun setevarme  :-\

ToWalkOrDrive

De som har problemer med varmepumpen bør vaske spjeldene sine  ;)
Den siste oppdateringen skal visst tvinge varmepumpen til å fortsette å jobbe selv om du har fått is i rubben...øh..spjeldene...foran i grillen....som egentlig skal lukke og åpne....som vist på fjesboken i denne tråden.
https://elbilforum.no/index.php?topic=58814.405
Tesla Model Y                         2021-

jkirkebo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 14. januar 2022, klokken 15:01
Den siste oppdateringen skal visst tvinge varmepumpen til å fortsette å jobbe selv om du har fått is i rubben...øh..spjeldene...foran i grillen....som egentlig skal lukke og åpne....som vist på fjesboken i denne tråden.

Hmm, hva om man låser spjeldet i lukket stilling? Da vil man alltid få varme, men hurtigladehastigheten går kanskje ned?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ladov

Men vi får ikke tilbake defrost og setevarme på startskjermen?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Stjerneglis

Er det bare meg eller ble hastighetsvisningen større etter 2021.44.30.7?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 14. januar 2022, klokken 22:26

Kanskje du ble så rørt av å ha fått varmen tilbake at du fikk tårer i øynene, så alt blir stort og uklart?  ;)

Jeg tør ikke oppdatere fra min 44.25 siden varmen virker så fint hos meg...
Tesla Model Y                         2021-

Haavis

Fikk 30.6 i dag, hjalp ikke. Fortsatt feil på klimaanlegget.

model3pw

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 14. januar 2022, klokken 22:26

Tenkte ikke over noen endring selv ihvertfall. Tviler på de har gjort noen UI endringer i denne oppdateringen.

jlan

Sitat fra: jkirkebo på fredag 14. januar 2022, klokken 19:09
Hmm, hva om man låser spjeldet i lukket stilling? Da vil man alltid få varme, men hurtigladehastigheten går kanskje ned?
Hvis ikke radiatoren får tilført luft så vil den vel ise ned enda fortere. Så vil det riktignok gå fortere å tine den opp igjen, men jeg tror det blir en litt lite produktiv syklus. Da tror jeg det er bedre om den nye oppdateringen får bilen til å gå i "ekstrem kulde" modus, og hente varme fra motor/batteri, selv om ikke utetemperaturen skulle tilsi det.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Vaduz

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 14. januar 2022, klokken 15:01

Skulle ikke octovalve klare å ikke kjøle ned bilen med en iskald radiator når det ikke er behov for det?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA