Hovedmeny

Lite info i appen

Startet av manifold, onsdag 01. desember 2021, klokken 22:10

« forrige - neste »

manifold

Jeg har en GTX som jeg er fornøyd med.

Men jeg får opp svært lite info opp i appen - savner blant annet kilometerstand, info om siste kjøretur, posisjonen til kjøretøyet, etc.
Hva skyldes dette? Må jeg registrere meg/godkjenne noe eller tegne et abonnement?

biggern

De jobber på overtid med å hive biler ut.
Inntekter er lik overlevelse.
Vent til 2024, så regner jeg med VAG har sett sitt ansvar i å få inn alle forventede funksjoner i Appen.

Kjell Salvigsen

posisjonen til bil kommer i neste oppdatering iflg VW. Det vil sikkert komme flere funksjoner fortløpende, som kjøredata, km stand, mm. Ting går litt tregt ja, men det vil nok komme en del nye funksjoner i appen fremover!
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Robert Nilsen

Jeg har posisjon i min APP til min 1st max

hELgenen

Sitat fra: Robert Nilsen på torsdag 02. desember 2021, klokken 11:31
Jeg har posisjon i min APP til min 1st max

Merkelig - trodde den bare viste hvor mobilen var.....

unik42

Det er telefonen den viser, ikke hvor bilen er.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

eriksen.eriksen

Det fungerer jo utmerket - så lenge man passer på å være i bilen når man bruker appen.

Robert Nilsen

Og hva er hensikten med å vise hvor telefonen er, det vet man jo når man ser på den........

Krokstein

Det må jo være meningen at man skal se både telefonen(din) posisjon og bilens posisjon slik at man kan finne tilbake til den om man har parkert på et sted man ikke er så kjent. Dersom den bare viser egen posisjon har det mindre verdi ja
ID.4 GTX

Kjell Salvigsen

den viser som sagt bare hvor telefon er, bilens posisjon kommer i oppdatering iflg VW. At den viser telefonens posisjon kan være ok i påvente av at bilens posisjon kommer, feks nå man søker på ladestajoner i nærheten av der man er uten at man sitter i bilen
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Løytnanten

VAG er dessverre på bleiestadiet i forhold til Tesla her.

hELgenen

Som alt annet med teknologi Forspranget fra Tesla til de andre vil gradvis bli mindre.

Tesla har vist svært lite nytt på designfronten. Tipper design trumfer teknologi om noen år når elbiler blir mainstream over det hele.

Mange spår jo at Tesla vil vinne over de fleste,eksl kinserene, på sikt. Men da burde de raskt komme med flere design.

Må si model S,3,X og Y alle ser stusselige og gammelmodige ut. Det er mange av dem overalt og flere begynner virkelig å se utdaterte ut.

VAG har jo en mye større portefølje å  velge blant. Tipper appene er gull,uten hull,om 2-3 års tid...

Løytnanten

"Tesla har vist svært lite nytt på designfronten."

Er ikke nettopp Teslas design en viktig årsak til at Tesla slår VAG ned i støvla på rekkevidde/batteristørrelse?

daktari

Sitat fra: Løytnanten på torsdag 02. desember 2021, klokken 19:42

"Tesla har vist svært lite nytt på designfronten."

Er ikke nettopp Teslas design en viktig årsak til at Tesla slår VAG ned i støvla på rekkevidde/batteristørrelse?
Jeg ville kalt det "litt bedre". Det er ikke akkurat eGolf vs Model S lenger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Løytnanten

"Jeg ville kalt det "litt bedre". Det er ikke akkurat eGolf vs Model S lenger."

Ja, jeg var nok litt i overkant spissformulert der, men dog...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA