Hovedmeny

Plassering av autopass brikke

Startet av ThorOH, søndag 24. oktober 2021, klokken 11:48

« forrige - neste »

ThorOH

Har plassert autopass brikken min bak speilet i frontruta. Ser at flere passeringer ikke blir registrert. Lurer på om frontruta er for tykk. Noen sier man skal sette brikke på det sorte skraverte feltet. Noen erfaringer?

Roy Aasen

Min sitter klistret oppe i hjørnet øvre rutekant / speil høyre side. Fungerer utmerket. (Har Skyttelpass-brikke uten at det skal ha noe betydning)

Krokstein

Sitat fra: ThorOH på søndag 24. oktober 2021, klokken 11:48
Har plassert autopass brikken min bak speilet i frontruta. Ser at flere passeringer ikke blir registrert. Lurer på om frontruta er for tykk. Noen sier man skal sette brikke på det sorte skraverte feltet. Noen erfaringer?

Tror det er ganske standard ja. De bilene jeg har nå har også ett slikt "skravert" felt helt øverst hvor bombrikke skal settes. Antar at det er slik på ID4 også dersom den har noe slikt i vinduet (har ikke fått min egen enda så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut der)
ID.4 GTX

Chivas

Tja, selv har jeg på den ene bilen plassert brikken i hanskerommet, og på den andre er den plassert i nattbordet hjemme. Alle passeringer blir registrert, og jeg slipper å lime fast en brakett til vinduet  :)

hELgenen

Til høyre for speilet er det et felt inne i det skraverte feltet formet som en firkant. Ved første øyekast ser det ut som et helt normalt skravert felt,men kikker du nøyere etter ser du omrisset av en firkant. Her har jeg plassert min. Tror ikke det betyr noe som helst om du bruker brikken eller ei så nattbordskuffen kan nok også fungere så lenge du har en avtale

Kjell Salvigsen

Jeg kontaktet Fremtind/Autopass og de sa at bombrikke vel så gjerne kan ligge i hanskerommet -slik andre nevner her. Hvor man plasserer i bil skal ha lite å si i følge dem, så det er neppe plasseringen i ruta som er "problemet" her.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

ENTO

Jeg er ikke noe tilhenger av å lime en slik brikke i frontruta,passer liksom ikke inn. Har prøvd tre alternativ som alle virker: ikke brikke i det hele tatt i bilen, brikke ligge løst oppå dashbordet, brikke foran under panseret. alle registrert og kr. 0,- i passering.
Det ble sagt at man må ha registrert brikke for å passere gratis, men at brikka må være med ser det ikke ut som. Tror at skiltet blir scannet og hvor brikka er er uvesentlig bare du har registrert brikke.

ENTO

Sitat fra: SveinJ på mandag 25. oktober 2021, klokken 12:25
Har festet min brikke under «panseret» foran.
Er det noen som har panser bak ?  :laugh:

ThorOH

Takk for svar. Ja, det er faktisk et felt inne i det skraverte feltet om en ser nøye etter. Setter brikken der. Uansett så tror jeg det er Fremtind service sin side som ikke er ajourført da det ikke er registrert noe på den siste uka, til tross for daglige passeringer.

Roy Aasen

Jeg kjører en del København / Flensburg / Puttgarden. Da er det greit med brikken i frontruta. I Norge spiller det nok ingen rolle, utenom kanskje på vinteren med nedgriset skilt slik at det er uleselig. Da er det greit med brikken slik plassert at den kan leses av bomstasjonen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA