Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Thob på lørdag 14. august 2021, klokken 12:38
Sitat fra: makki på lørdag 14. august 2021, klokken 12:20
Sitat fra: oysteink på onsdag 11. august 2021, klokken 09:13
Ser ut som Akranes gjør to turer Zeebrugge->Stavanger/Bergen/Trondheim.
16/08 og 23/08. (https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf)

Mulig den kan være aktuell? (For de som har bestilt bil til disse stedene..)

Da snakket jeg nettopp med Tesla, fått også offisielt VIN nr via email, fått bekreftet at bilen kommer direkte fra zeebrugge til Bergen.

Kult! Jeg har også utlevering i Bergen. Sa de noe om når?
Slutten av aug/begynnelsen av sep.

ModelY2021

Sitat fra: Mouktar på fredag 13. august 2021, klokken 17:51
Jeg fikk i dag opplyst fra Tesla at leveringsdatoen i min bestilling er 16. September. Jeg bestilte 17.07.2020 og er i Tromsø [emoji4]
Har også utlevering i Tromsø, men har ikke fått VIN ennå. Bestilte ikke før mai - 21 så jeg er vel bakerst i køa [emoji18]. Har du fått skriftlig eller har du snakket med dem?

CaZpaH

Blir spennende å se hva som skjer de kommende dagene. Både Helios Ray og Glovis Supreme skal ankomme Zeebrugge i dag (Helios Ray er straks i havn). Sist gang jeg bestilte bil (Model 3 i juli) så tok det ikke lang tid før jeg hadde treff på UECC da det ble klart hvilken båt bilen min skulle på.

Har levering i Trondheim så antar den skal på samme båt som dem som skal oppover vestkysten i Norge.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

makki

Sitat fra: CaZpaH på søndag 15. august 2021, klokken 13:17
Blir spennende å se hva som skjer de kommende dagene. Både Helios Ray og Glovis Supreme skal ankomme Zeebrugge i dag (Helios Ray er straks i havn). Sist gang jeg bestilte bil (Model 3 i juli) så tok det ikke lang tid før jeg hadde treff på UECC da det ble klart hvilken båt bilen min skulle på.

Har levering i Trondheim så antar den skal på samme båt som dem som skal oppover vestkysten i Norge.

Det kommer en skip fra Zeebrugge vei mot stavanger/Bergen/Trondheim imorgen(16.08), så håper kanskje min komme også, bestilt 15.03.19(har VIN fra kide kode, fått også bekreftet igår fra Tesla via email).

Thob

Sitat fra: makki på søndag 15. august 2021, klokken 15:07

Det kommer en skip fra Zeebrugge vei mot stavanger/Bergen/Trondheim imorgen(16.08), så håper kanskje min komme også, bestilt 15.03.19(har VIN fra kide kode, fått også bekreftet igår fra Tesla via email).

Interessant! Skal det ankomme Stavanger imorgen eller går det fra zeebrugge?

makki

Sitat fra: Thob på søndag 15. august 2021, klokken 15:33

Interessant! Skal det ankomme Stavanger imorgen eller går det fra zeebrugge?

Fra Zeebrugge

CaZpaH

De bruker ikke mye tid på å laste av for så å laste på ny båt. Så ikke utenkelig at det er denne bilene kommer med. Er det snakk om Akranes igjen? Ser den er ikke så langt unna og det var den som transporterte min Model 3 fra Zeebrugge til Trondheim sist.

Randomrex

Kom over på Twitter, at man burde sjekke webkamera fra Drammen havn.
Kattegatkaia - Kan det være TMY man ser der på tog? :)

Rosstopher

Sitat fra: Randomrex på søndag 15. august 2021, klokken 20:01
Kom over på Twitter, at man burde sjekke webkamera fra Drammen havn.
Kattegatkaia - Kan det være TMY man ser der på tog? :)

Jeg syns det bare så ut som Model 3.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Electric cars in Norway

Kopi fra FB TMY gr om når båtene kommer:

Kopi:
15. og 16. aug kommer 3 tesla skip til zeebrugge, deretter 21,24,25,28 august ankommer Drammen fra Zeebrugge, også 16. og 23.08 kommer skip med trolig TMY til Stavanger-Bergen-Trondheim fra Zeebrugge.

Mouktar

Sitat fra: ModelY2021 på lørdag 14. august 2021, klokken 19:45
Sitat fra: Mouktar på fredag 13. august 2021, klokken 17:51
Jeg fikk i dag opplyst fra Tesla at leveringsdatoen i min bestilling er 16. September. Jeg bestilte 17.07.2020 og er i Tromsø [emoji4]
Har også utlevering i Tromsø, men har ikke fått VIN ennå. Bestilte ikke før mai - 21 så jeg er vel bakerst i køa [emoji18]. Har du fått skriftlig eller har du snakket med dem?

Kun snakket over telefon. Ingenting skriftlig, så håper bare det stemmer 🤞

2jan

Ser Akranes er fortøyd mellom Glovis Supreme og Helios Ray i Zeebrugge. Blir spennende å se de neste dagene!

CaZpaH

Sitat fra: 2jan på mandag 16. august 2021, klokken 07:16
Ser Akranes er fortøyd mellom Glovis Supreme og Helios Ray i Zeebrugge. Blir spennende å se de neste dagene!

Avgang i dag. Så håper på å se bilen min på UECC trackeren snart.

makki

Ingen VIN treff ennå, får se etter kl 21:00 ikveld.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA