Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 13. august 2021, klokken 16:22
Sitat

Why would Tesla import a Model Y from US now, when they already getting MIC EU model Y any moment now.

I could tell you but then I'd have to kill you....

Nei da... jeg vet ikke... sikkert et gig for å spre rykter og det virker jo det... jeg sitter jo her å sprer rykter videre til deg....   :D

Haha.  :police:

At first I thought it could be that Model Y that was imported from US by that person, features in that news article earlier this week.
But that one has a Norwegian License plate and this one on the picture has none.

EDIT: I see the rear shows US license plate holder size. So you could be right its US import. Hmmm.  ???
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Electric cars in Norway

Sitat

EDIT: I see the rear shows US license plate holder size. So you could be right its US import. Hmmm.  ???

Jeg vet ikke... uansett artig..

Kan det være slik at Tesla har en TMY som de kjører fra land til land i europa for å markedsføre TMY til media nyheter som skal publiseres i pressen - før de ekte MIC TMY kommer? 

Tesla har jo ikke egenreklame så de er avhengige av å heller komme med biler som andre mediahus kan skrive om... slik tenker jeg...

Jeronan

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 13. august 2021, klokken 16:45

Sitat

Jeg vet ikke... uansett artig..

Kan det være slik at Tesla har en TMY som de kjører fra land til land i europa for å markedsføre TMY til media nyheter som skal publiseres i pressen - før de ekte MIC TMY kommer? 

Tesla har jo ikke egenreklame så de er avhengige av å heller komme med biler som andre mediahus kan skrive om... slik tenker jeg...

I know Tesla had a white US Model Y going around in Scandinavia 2 years ago they used for winter testing among other things.
So maybe it's this car?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Mouktar

Jeg fikk i dag opplyst fra Tesla at leveringsdatoen i min bestilling er 16. September. Jeg bestilte 17.07.2020 og er i Tromsø 😊

Rosstopher

Sitat fra: Mouktar på fredag 13. august 2021, klokken 17:51
Jeg fikk i dag opplyst fra Tesla at leveringsdatoen i min bestilling er 16. September. Jeg bestilte 17.07.2020 og er i Tromsø 😊

Gøy! Må man selv ringe og spørre, eller er dette noe som dukker opp inne på konto-siden etterhvert?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

andy99

Sitat fra: Mouktar på fredag 13. august 2021, klokken 17:51
Det virker jo lovende også for leveringer på Østlandet. Det må jo være mange som får i begynnelsen av september. Nesten så jeg må ringe å sjekke selv, bare at jeg hater å stå i telefonkø....
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

kodax

Sitat fra: elhansen på fredag 13. august 2021, klokken 15:10
Noen som har hørt noe om utleveringstidspunkt i Drammen?
Jeg har fått estimert levering månedsskifte.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

elhansen

Sitat fra: kodax på fredag 13. august 2021, klokken 19:26

Når hørte du noe og med skifte aug/sept?

Otkristo

Tesla Kina bekrefter eksport av 8210 Model Y til Europa i juli.

kodax

Sitat fra: elhansen på fredag 13. august 2021, klokken 19:37
Sitat fra: kodax på fredag 13. august 2021, klokken 19:26

Når hørte du noe og med skifte aug/sept?
Fikk dette til svar da jeg spurte for noen dager siden.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

makki

Glovis supreme, Glovis summit og  Glovis Champanion skal være TMY skip, ser disse 3 skip kommer direkte til Zeebrugge fra Shanghai via Suez.

bjheggset

Sitat fra: makki på fredag 13. august 2021, klokken 22:46
Glovis supreme, Glovis summit og  Glovis Champanion skal være TMY skip, ser disse 3 skip kommer direkte til Zeebrugge fra Shanghai via Suez.

Var en del prat om at Helios Ray har TMY ombord også.

makki

Sitat fra: oysteink på onsdag 11. august 2021, klokken 09:13
Ser ut som Akranes gjør to turer Zeebrugge->Stavanger/Bergen/Trondheim.
16/08 og 23/08. (https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf)

Mulig den kan være aktuell? (For de som har bestilt bil til disse stedene..)

Da snakket jeg nettopp med Tesla, fått også offisielt VIN nr via email, fått bekreftet at bilen kommer direkte fra zeebrugge til Bergen.

Thob

Sitat fra: makki på lørdag 14. august 2021, klokken 12:20
Sitat fra: oysteink på onsdag 11. august 2021, klokken 09:13
Ser ut som Akranes gjør to turer Zeebrugge->Stavanger/Bergen/Trondheim.
16/08 og 23/08. (https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf)

Mulig den kan være aktuell? (For de som har bestilt bil til disse stedene..)

Da snakket jeg nettopp med Tesla, fått også offisielt VIN nr via email, fått bekreftet at bilen kommer direkte fra zeebrugge til Bergen.

Kult! Jeg har også utlevering i Bergen. Sa de noe om når?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA