Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

Roman

Oppdaterte originalposten med litt enklere motode for å se VIN samt hvordan man kan søke opp om Tesla har registrert leveringsdato.

flar

Sitat fra: Sulle på mandag 16. august 2021, klokken 18:50
Du må ha betalt før du henter bilen.

Like greit å betale med en gang da, så alt er klart?

Sulle

Det bestemmer du selv, bate forsikre deg om at pengene kommer frem før du står der og skal hente bilen. jeg har betalt en dag eller to i forveien de gangene jeg har handlet.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

oysteink

Står endel Model 3 på kaia i Drammen nå som kom med tog. På twitter ble det vel telt rundt 250 biler på togene.

GeirN

Båt på vei til Tananger/Stavanger også.  :D
Ankomst i morgen.

Roman

Rekordmange Model 3 og Y lastes av på Zeebrugge fra intet mindre enn 3 skip samtidig

kilde

[attachment id=0 msg=995238]

RJK

Sitat fra: oysteink på lørdag 14. august 2021, klokken 11:04
Flere som har fått tekstmelding fra Tesla eller?
Henting fredag på Lillestrøm. Det var jo en ganske så positiv overraskelse. Har de levert fra Lillestrøm tidligere?

Ser du ikke har fått svar på denne, men jo. Tesla har brukt Lillestrøm og nærmere bestemt varemessa som utleveringssted. Det gjorde de bl.a. under utleveringskaoset ved årsskiftet.

Gratulerer med ny bil!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kokkos

Jeg har akkurat reservert en TM3 LR, og det eneste valget jeg fikk opp for utlevering var Molde. Går det an å endre på, eller må jeg belage meg på å ta turen dit for å hente bilen?
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

Hideyowife

Sitat fra: kokkos på fredag 20. august 2021, klokken 09:44
Jeg har akkurat reservert en TM3 LR, og det eneste valget jeg fikk opp for utlevering var Molde. Går det an å endre på, eller må jeg belage meg på å ta turen dit for å hente bilen?

Da har du vel reservert en bil de har i Molde vil jeg tro?  :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

kokkos

Sitat fra: Hideyowife på søndag 22. august 2021, klokken 21:29

Det viste seg at det var en glitch, fikk hjelp fra kundeservice. Henter i Lillestrøm!
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

Pauli

Sitat fra: kokkos på mandag 23. august 2021, klokken 14:52
Sitat fra: Hideyowife på søndag 22. august 2021, klokken 21:29

Det viste seg at det var en glitch, fikk hjelp fra kundeservice. Henter i Lillestrøm!

Så bra, vet du når den kommer?
Jeg har ikke hørt noe mer siden vi bestilte 04.aug
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

amundskjii

Sitat fra: Pauli på tirsdag 24. august 2021, klokken 17:58
Så bra, vet du når den kommer?
Jeg har ikke hørt noe mer siden vi bestilte 04.aug

Du er ikke alene! Jeg bestilte opprinnelig LR fra USA 29. juli - men fikk ordren omgjort til MIC 09. august. Har med ujevne mellomrom tracket bilen på Hôegh og UECC - men ingen treff. Ingen oppdateringer på kontosider eller i app. Kjedelig å vente!  ::)

Regner med at vi får bilene midten av september.

Kniffen

prøvd og spore vin men ingen treff.
ikke hørt noe, bestilling begynnelsen av aug.
bare betalt depositum.
står at jeg mangler resten av betalingen, men vill ikke betale restbeløpet før jeg får leveringsdato.
når betalte dere restbeløpet?

Bangdalen

Vi bestilte en Model 3 LR MIC «in transit» 9. august. Fikk også beskjed fra Tesla for en uke siden at vår bil var på båt og ville ankomme om da 1 til 2 uker til Europa, og ankomme Norge om 3 til 4 uker. Så burde komme til Europa denne eller neste uke.

Spurte de i går om det gjensto mer fra vår kant, men det var det ikke. Alt var klart. De bekreftet samtidig at VIN fra kildekoden stemmer. Får fortsatt ingen treff på noen av søkemotorene. Kan være fordi bilen er på en båt fra Glovis og ikke Hoegh eller andre.

Min foreløpige konklusjon: bilen er enten på Glovis Summit som nå ligger i Zeebrugge eller Glovis Companion som akkurat har passert Italia. Det er de eneste som passer med estimatet fra Tesla.

Hater jo å vente på ting  :D
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA