Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Handyman på mandag 19. juli 2021, klokken 11:04
Fant dem i går, men forutsetningen var at man kunne finne 3.parts hjulpakker tilsvarende originale til nærmere halv pris.
Nokian Hakka R3 koster 1218,- mer pr. dekk. Da havner man på 21 862,- i følge nettsiden.
For Uberturbine blir prisen 23 862,- Altså ikke så enormt å spare.
Med disse løper man en liten risiko for at Tesla slår seg vrange angående garanti og goodwill.

Vet ikke om det er slik fortsatt, men for 1 år siden "nektet" Tesla å ta 4-hjuls kontroll på min Model 3 da den var til service med 3. parts vinterhjul.

PKEllefsen

Sitat fra: 2jan på søndag 18. juli 2021, klokken 18:54
Sitat fra: Randomrex på søndag 18. juli 2021, klokken 10:19
Kan jeg fullføre "betalingsmetode" før Tesla har lagt til Vinterhjul og Enhanced Autopilot, eller bør jeg vente til at jeg jeg har fått med det i bestillingen?

Hvordan fungerer det i praksis, får man en regning i posten nærmere levering, eller betaler man allerede nå?

Dette lurer jeg også på! Noen som vet svaret?

Vet ikke sikkert, men regner med at betaling kan fullføres nå og at vinterdekk kan legges til senere når dette kommer. Fikk beskjed av lokalt Tesla senter at det bare var å fullføre betaling så snart som mulig for å sikre seg plass i køen. Vinterdekk ville komme før levering.
Tenker da at dette kan legges til i ettertid ja. Betaling skjer nok når levering er rett rundt hjørnet regner jeg med?
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

turfsurf

Sitat fra: YesThatsMe på mandag 19. juli 2021, klokken 09:43

Se der ja [emoji4]
Fra samme siden:

«Pris med testvinner Continental VikingContact7: Kr.25.490,- inkl. TPMS»

Så ikke noe å spare der...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: PKEllefsen på mandag 19. juli 2021, klokken 17:51
Fikk beskjed av lokalt Tesla senter at det bare var å fullføre betaling så snart som mulig for å sikre seg plass i køen.

Regner med at det er tull, og at man ikke mister plassen sin i køen av å betale en uke før levering?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Thob

Sitat fra: Rosstopher på mandag 19. juli 2021, klokken 17:59
Fikk beskjed av lokalt Tesla senter at det bare var å fullføre betaling så snart som mulig for å sikre seg plass i køen.

Regner med at det er tull, og at man ikke mister plassen sin i køen av å betale en uke før levering?

Det tror jeg også. Jeg gidder ikke å betale inn noen penger før jeg vet når bilen faktisk kommer ihvertfall. Det gikk fint når utleverings-bonanzaen startet på model 3 så regner med det går fint nå også. Husker det var noen som betalte flere måneder før de fikk sin model 3, det gidder ikke jeg å risikere

Mouktar

Sitat fra: Thob på mandag 19. juli 2021, klokken 18:04

Det tror jeg også. Jeg gidder ikke å betale inn noen penger før jeg vet når bilen faktisk kommer ihvertfall. Det gikk fint når utleverings-bonanzaen startet på model 3 så regner med det går fint nå også. Husker det var noen som betalte flere måneder før de fikk sin model 3, det gidder ikke jeg å risikere

Jeg snakket med lokal Tesla ettersom jeg har hengerfeste medberegnet i prisen (som jo skal fjernes for at prisen blir korrekt). De var veldig tydelig på at det ikke hastet med betaling og at jeg kunne vente til nærmere levering når regningen er blitt oppdatert uten hengerfeste, samt at jeg evt har lagt til vinterdekk. Fikk ingen inntrykk av at det kom til å påvirke leveringsdato.

CaZpaH

Noen som har fått VIN i kildekoden/ladeoversikten sin? Fikk det ganske raskt da jeg bestilte Model 3, men ser ikke at jeg har fått noen VIN enda på min MY. Spent på når det dukker opp.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

PKEllefsen

Sitat fra: Mouktar på mandag 19. juli 2021, klokken 18:20

Jeg snakket med lokal Tesla ettersom jeg har hengerfeste medberegnet i prisen (som jo skal fjernes for at prisen blir korrekt). De var veldig tydelig på at det ikke hastet med betaling og at jeg kunne vente til nærmere levering når regningen er blitt oppdatert uten hengerfeste, samt at jeg evt har lagt til vinterdekk. Fikk ingen inntrykk av at det kom til å påvirke leveringsdato.

Spesielt... Mulig at han jeg snakket med ikke visste så mye som han gav uttrykk for og bare sa det han trodde var tilfellet. Man betaler jo ikke uansett før man mottar bilen til tross for at finansieringssteget er fullført. Det handler bare om at alle fire stegene må være i ordren slik at man har bekreftet at man fremdeles ønsker bilen. Har ingen teori selv om hva som faktisk fører til at plassen i køen blir gjeldende. Kan være at det er mer som dere antar - at å fullføre finanseringssteget ikke er nødvendig for å sikre seg plassen sin.
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

Handyman

Sitat fra: PKEllefsen på mandag 19. juli 2021, klokken 23:38
Sitat fra: Mouktar på mandag 19. juli 2021, klokken 18:20

Spesielt... Mulig at han jeg snakket med ikke visste så mye som han gav uttrykk for og bare sa det han trodde var tilfellet. Man betaler jo ikke uansett før man mottar bilen til tross for at finansieringssteget er fullført. Det handler bare om at alle fire stegene må være i ordren slik at man har bekreftet at man fremdeles ønsker bilen. Har ingen teori selv om hva som faktisk fører til at plassen i køen blir gjeldende. Kan være at det er mer som dere antar - at å fullføre finanseringssteget ikke er nødvendig for å sikre seg plassen sin.
Mange hos Tesla sier ting som ikke stemmer, det må man bare ta med i regnestykket.
Bilen må være betalt før man får den levert. Om man finansierer bilen selv (eks. huslån), må man altså gjennomføre betalingen noen dager før du får se bilen. På fakturaen for TM3 opererte de med at bilen måtte være betalt 7 dager før utlevering. Jeg betalte 2 dager før via bankoverføring. Tesla bekreftet betalingen dagen før utlevering.
Hvordan køen fungerer vet bare Tesla. Det var mye rart ved utlevering av TM3.
EDIT: spesifiseringer
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elhansen

På faktura står det at beløpet forfaller ved levering så jeg betaler når jeg har fått dato for levering og da gjerne samme dag med kvittering eller evt dagen før. Er litt uti køen så da rekker jeg vel å se bilen først også. Bestilte Jan 21.
ingen frist på «minside» utover levering.

Myrvang

Jeg betalte 50k nå, resten skal lånes i dnb/tesla. Håper det betyr at jeg får bil tidlig 😃 :o
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

tornaldo

Ja ved å betale allerede nå, før du aner når bilen blir levert, fortjener du bil tidlig! :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Thob

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 20. juli 2021, klokken 12:41
Ja ved å betale allerede nå, før du aner når bilen blir levert, fortjener du bil tidlig! :)

Folkens, ikke få panikk og betal i hytt og pine før dere må. Betaling må være registrert før man henter ut bilen, det er ikke noe poeng i å betale allerede nå. Med Tesla og utleveringer kan man aldri helt vite når bilen kommer, plutselig har de levert ut alle tilgjengelige biler og man risikerer å måtte vente på neste leveranse. Da er det kjipt å ha betalt flere måneder i forveien. Ha is i magen er mitt råd

makki

Sitat fra: Thob på tirsdag 20. juli 2021, klokken 12:57

Folkens, ikke få panikk og betal i hytt og pine før dere må. Betaling må være registrert før man henter ut bilen, det er ikke noe poeng i å betale allerede nå. Med Tesla og utleveringer kan man aldri helt vite når bilen kommer, plutselig har de levert ut alle tilgjengelige biler og man risikerer å måtte vente på neste leveranse. Da er det kjipt å ha betalt flere måneder i forveien. Ha is i magen er mitt råd

100% riktig,  flere kommenter er helt😂😂🤣. Betale 100% hjelper ikke å få bil tidligere enn de som har betalt 1000kr.

Myrvang

Sitat fra: Thob på tirsdag 20. juli 2021, klokken 12:57

Hadde det vært noe å hente på renter hadde jeg sikker ventet, nå taper jeg kanskje en femmer på å betale i dag, det kan jeg leve fint med. Hadde det vært overhengende fare for konkurs ville jeg også muligens vært litt avventende, men anser den risikoen for liten.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA