Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

biggern

Kønummer gjelder nok ifra Møller Norge.
Mao. om 10 eller xx har best. samme bil og farge, med samme tilleggs utstyr pakker, er det de med lavest nummer som får først.
Om de bryr seg om VIP ved fabrikken, vites ikke.
Antar fabrikken bare produserer bilene etter en sekvens, basert på dagens/ukens lakk farge.

Rexen

Min GTX Mangan Grey Metallic meldes ferdig produsert og står i Bremerhaven. Har stått der i et par dager.

Forsto at det kommer to båter i uka til Drammen fra Bremerhaven?
Sulland varsler meg når bil er på båt.
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

ENTO

Bilene til Møller kommer til Bekkelagskaia i Oslo. Hvis du går inn på marinetraffic.com og søker frem båten ''Autoprogress'' så kan du følge den. Den går i shuttle mellom Bremerhaven og Oslo.

Rexen

Sitat fra: ENTO på torsdag 16. september 2021, klokken 16:55
Bilene til Møller kommer til Bekkelagskaia i Oslo. Hvis du går inn på marinetraffic.com og søker frem båten ''Autoprogress'' så kan du følge den. Den går i shuttle mellom Bremerhaven og Oslo.
Morsomt.
Ser ut som den kommer fra Sverige. Ankommer Oslo i kveld kl. 23.15.

Finner ikke ut når neste ankomst Oslo er. Antar onsdag/torsdag ettersom Sulland mente det kom båt fra Bremerhaven to ganger i uka.
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

ENTO

Båten er også innom Wallhamn nord for Gøteborg også noen ganger.

JLindberg

Har forhørt meg hos min lokale Møllerforhandler om leveringtid på GTX. Fik beskjed om at levering vil bli rundt neste sommer :(

Tror VW taper mange potensielle kunder på denne leveringtid.

biggern

Tror alle 4x4 merker ligger rundt 9-12 måneder fremover, om en ikke kjøper en høyt priset på Finn.

Daniel_0007

Sitat fra: biggern på fredag 17. september 2021, klokken 14:22
Tror alle 4x4 merker ligger rundt 9-12 måneder fremover, om en ikke kjøper en høyt priset på Finn.

Unntatt model y, levering i november når man bestiller idag om man kan stole på det er annen ting men de sender et par tusen fra Kina hvert kvartal.
Model 3 2019 LR Rwd

ENTO

Sitat fra: JLindberg på fredag 17. september 2021, klokken 13:02
Har forhørt meg hos min lokale Møllerforhandler om leveringtid på GTX. Fik beskjed om at levering vil bli rundt neste sommer :(

Vurderte å selge min nye ID4 1st Max og bestille en gtx,men orker ikke og gidder ikke å vente til neste sommer. Tross alt kjører vi sikkert 90%av tiden på et føre som tilsier at vi klarer oss med bakhjulstrekk.

Dieselgubben

Sitat fra: ENTO på lørdag 18. september 2021, klokken 00:12
Sitat fra: JLindberg på fredag 17. september 2021, klokken 13:02

Vurderte å selge min nye ID4 1st Max og bestille en gtx,men orker ikke og gidder ikke å vente til neste sommer. Tross alt kjører vi sikkert 90%av tiden på et føre som tilsier at vi klarer oss med bakhjulstrekk.

Samme her. Og gidder ikke putte 50 k i lomma til enkelte av haiene som selger på finn. De har sikkert fått med vinterdekk og jeg ville sikkert også kunne krangle meg til god rabatt på disse.

Trond.m

Den største haien er vel Møller Bil som skal ha solid overpris for en brukt bil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232034670

Regner forøvrig med at de som i dag har id.4 1St vil selge denne for 415.000 minus rabatt og bruksfradrag hvis de bytter til GTX 😯

Markedet bestemmer prisen og ca 550.000 for en godt utstyrt GTX med vinterhjul er ingen urimelig pris.

Dieselgubben

Sitat fra: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 09:49
Den største haien er vel Møller Bil som skal ha solid overpris for en brukt bil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232034670

Regner forøvrig med at de som i dag har id.4 1St vil selge denne for 415.000 minus rabatt og bruksfradrag hvis de bytter til GTX 😯

Markedet bestemmer prisen og ca 550.000 for en godt utstyrt GTX med vinterhjul er ingen urimelig pris.

Litt forskjell på id4 first og gtx. Førstnevnte finnes ikke lenger som ny og var en gunstig priset bil sett opp mot modeller som er tilgjengelig nå. For GTX må man altså betale inntil 50k for å få den før... så travelt har jeg det ikke.

biggern

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 17. september 2021, klokken 23:39

Unntatt model y, levering i november når man bestiller idag om man kan stole på det er annen ting men de sender et par tusen fra Kina hvert kvartal.

Tja, den setter jeg et lite spørsmålstegn ved, basert på at de som best. våren 2019, begynner å motta Kinabiler nå. :)

hELgenen

Sitat fra: biggern på lørdag 18. september 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 17. september 2021, klokken 23:39

Tja, den setter jeg et lite spørsmålstegn ved, basert på at de som best. våren 2019, begynner å motta Kinabiler nå. :)

Tviler nada på at Tesla vil levere flere tusen Model Y også i November til Europa.

biggern

Vel, jeg har ikke peiling på hvor mange som har best MY, hverken Norge eller Europa og ikke vet jeg antall forventet å ankomme fra Kina de neste måneder. Men jeg tror en skal være sterk i troen om en forventer å bestille idag og få bil i November, for det må vel være en del tusen som venter på sin?
Kjøpe på Finn er jo noe helt annet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA