Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: biggern på lørdag 18. september 2021, klokken 20:40
Vel, jeg har ikke peiling på hvor mange som har best MY, hverken Norge eller Europa og ikke vet jeg antall forventet å ankomme fra Kina de neste måneder. Men jeg tror en skal være sterk i troen om en forventer å bestille idag og få bil i November, for det må vel være en del tusen som venter på sin?
Kjøpe på Finn er jo noe helt annet.

Tja - flere som bestilte bil i september - fikk den etter få dager.....

biggern

Skulle vært slik for GTX også. Men den er ferdig produsert og på vei til båt.

Chivas

Sitat fra: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 09:49
Den største haien er vel Møller Bil som skal ha solid overpris for en brukt bil.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=232034670

Tror faktisk dette er den jeg ble tilbudt for 520k før den ble lagt ut  :o

hELgenen

Sitat fra: Chivas på lørdag 18. september 2021, klokken 21:19
Den største haien er vel Møller Bil som skal ha solid overpris for en brukt bil.

Hadde kjøpt den for 520 ja - flott bil

VoltWay

Sitat fra: biggern på lørdag 18. september 2021, klokken 20:40
Vel, jeg har ikke peiling på hvor mange som har best MY, hverken Norge eller Europa og ikke vet jeg antall forventet å ankomme fra Kina de neste måneder. Men jeg tror en skal være sterk i troen om en forventer å bestille idag og få bil i November, for det må vel være en del tusen som venter på sin?
Kjøpe på Finn er jo noe helt annet.
Du kan få TMY på kort tid fordi Tesla fremdeles har biler som er ferdig produsert og enten på vei eller allerede landet, men ikke er solgt enda. Du har veldig få valgmuligheter ved bestilling av TMY der noen tilvalg kun er programvare. Vil du ha en blå Tesla så har de det klart på kort tid. Bestiller du en GTX så havner du langt bak i køen på biler som enda ikke er tenkt på å produsere på lang tid.

Chivas

Sitat fra: hELgenen på lørdag 18. september 2021, klokken 21:29
Sitat fra: Chivas på lørdag 18. september 2021, klokken 21:19

Hadde kjøpt den for 520 ja - flott bil
Den har ingen av plusspakkene, og jeg ønsket ihvertfall elektrisk bakluke, som gjorde den mindre interessant.

biggern

Sitat fra: Chivas på søndag 19. september 2021, klokken 00:18
Den har ingen av plusspakkene, og jeg ønsket ihvertfall elektrisk bakluke, som gjorde den mindre interessant.

Enig, med ingen + pakker er denne for dyr. Men slik er det etterspørsel og tilgjengelighet.

Løytnanten

Da har jeg fått melding om mulig produksjonsstart i uke 47 for min GTX bestilt 21.05.21. Levering ved nyttårstider.

Chivas

Skrev kontrakt i dag og tidligere fått indikert uke 3, senest 13 som levering (selvfølgelig noe jeg har tatt med en klype salt). Selger mente i dag at produksjon starter januar, og mulig levering februar. Tar dette fortsatt med en klype salt, men positivt hvis det stemmer :) 

LMOR

Virker som de har fått mer orden på deleleveranser. Så da blir det kanskje bare uker mellom de som bestilte april/mai og de som bestiller nå.
Hvis du ikke har fått plassen til en som har trukket seg da.

https://insta-drive.com/at/blog/aktuelle-lieferzeiten-elektroautos/

Her står det fremdeles 38 uker.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ihaal

Fikk beskjed om at bilen kommer med båt i dag eller i morgen, men på grunn av ventetid på klargjøring blir den ikke klar for utlevering før rundt 20. oktober. Uansett veldig fornøyd med å få bilen snart. Jeg hadde kønummer rundt 100. Har bestilt med designpakke+,komfortpakke+, infotainmentpakke+, førerassistentpakke+ og innfellbart hengerfeste.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Krokstein

Sitat fra: Chivas på torsdag 23. september 2021, klokken 12:28
Skrev kontrakt i dag og tidligere fått indikert uke 3, senest 13 som levering (selvfølgelig noe jeg har tatt med en klype salt). Selger mente i dag at produksjon starter januar, og mulig levering februar. Tar dette fortsatt med en klype salt, men positivt hvis det stemmer :)
Jeg har inntrykk av at selgerne famler litt i blinde. Jeg bestilte en GTX for ca en måned siden og da ble det satt opp uke 8 som antatt (gjettet??) levering. 
ID.4 GTX

Rexen

Sitat fra: ihaal på torsdag 23. september 2021, klokken 15:43
Fikk beskjed om at bilen kommer med båt i dag eller i morgen, men på grunn av ventetid på klargjøring blir den ikke klar for utlevering før rundt 20. oktober. Uansett veldig fornøyd med å få bilen snart. Jeg hadde kønummer rundt 100. Har bestilt med designpakke+,komfortpakke+, infotainmentpakke+, førerassistentpakke+ og innfellbart hengerfeste.
Fikk også vite i dag at bilen min er på båten fra Bremerhaven. Så er d tog via Sverige til Narvik og bil videre til Tromsø. Har fått signal om at klargjøring i Tromsø vil gå fort (1 dag?).
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Trond.m

Tror det blir mange GTX på veien om et års tid. Det ble visst bestilt mellom 2 og 3000 bare i går 😂

ID4

Sitat fra: Trond.m på fredag 24. september 2021, klokken 10:57
Tror det blir mange GTX på veien om et års tid. Det ble visst bestilt mellom 2 og 3000 bare i går 😂

Faktisk mellom 1 og 10000 biler ble bestilt i går ..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA