Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor slår ikke elektriske motorsykler ann?

Startet av elektrolux, mandag 14. juni 2021, klokken 07:53

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. mars 2025, klokken 12:57
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 04. mars 2025, klokken 09:48Det hørtes ikke godt ut.
Nei, den ene ulykken førte til en syv timer lang operasjon med lokalbedøvelse og 3,5l blodoverføring. 7 brudd i låret, brist i lårhals samt ganske forslått, og 6 uker i sykeseng (før man kunne få internett på sykehus). Har ganske mye metall i kroppen enda.
Nesten så man begynner å lure på om det var inspirasjonen til brukernavnet ditt... Surfa på "turf'en" som var grov asfalt...!

Huff, det hørtes ikke godt ut eller bra ut. Men formoder at du funker stort sett ubemerket av det, bortsett fra minnene. What doesn't kill you, makes you stronger! Om man får si det!

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Har ikke falt av motorsykkelen noen gang selv. Så kan ikke si jeg har personlig erfaring med det. Men ble påkjørt av en bil som brøt vikeplikten og satt fast mellom bil og mc. Min passasjer forsvant over meg og havnet på taket til bilen. Begge uskadde.

Har kjørt med liten ryggsekk mange ganger uten å merke noe til den heller ikke i høy fart.

Må nesten sitere Petter Solberg «it is'nt the fart who kills it is the smell» 😜

turfsurf

Sitat fra: RJK på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:32Nesten så man begynner å lure på om det var inspirasjonen til brukernavnet ditt... Surfa på "turf'en" som var grov asfalt...!

Huff, det hørtes ikke godt ut eller bra ut. Men formoder at du funker stort sett ubemerket av det, bortsett fra minnene. What doesn't kill you, makes you stronger! Om man får si det!

Brukernavnet kommer fra ett natthopp med fallskjerm i Florida som endte med en hook-turn og surfing på vått gress i nærmere 100km/t i soloppgangen. Helt magisk :)

Skadene har satt sine merker, men er til å leve med. Har ihvertfall motivert til å trene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. mars 2025, klokken 21:02
Sitat fra: RJK på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:32Nesten så man begynner å lure på om det var inspirasjonen til brukernavnet ditt... Surfa på "turf'en" som var grov asfalt...!

Brukernavnet kommer fra ett natthopp med fallskjerm i Florida som endte med en hook-turn og surfing på vått gress i nærmere 100km/t i soloppgangen. Helt magisk :)

Skadene har satt sine merker, men er til å leve med. Har ihvertfall motivert til å trene.
Det hoppet hørtes ut som en fantastisk opplevelse! 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. mars 2025, klokken 05:52Problemet med ryggsekker er at de lett hekter, så  i stedet for å skli rolig bortover blir du flippet og spinner rundt. Mye styggere skader av det, tro meg.

Har vært gjennom fire ulykker med motorsykkel selv (av forskjellige årsaker), og det er stor forskjell på konsekvensene av disse hendelsesforløpene.
Deler din vurdering. Ryggskinne i jakka er standard for min del men ryggsekk liker jeg ikke og bruker aldri ryggsekk. Har hørt om stygge rygg og nakkeskader ved bruk av ryggsekk fordi det kan påvirke fallet dvs gi økte skader ved fallet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA