Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Robometer V 2.13 og V 3.12 er nå klar sammen med oppgraderte sensorer

Startet av Mr_Stian, fredag 20. juli 2012, klokken 08:25

« forrige - neste »

kenmyh

Om du ikke har funnet senk enda, så har du en link her:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34051509

Venter selv på at lommeboka skal si; "ja, nå kan du kjøpe senk og felg". Så blir vel snart en svart leaf med svarte 18"!
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Oesse

Sitat fra: Mr_Stian på fredag 22. juni 2012, klokken 14:28
Det ble Brock B30 i 8x18 med ET35. Dekkene har jeg ikke bestemt meg for enda, men de blir i dimensjon 215/40.

Senkesettet har jeg ikke bestilt enda.

Disse felgene:


Nice! :) spent på å se hvordan de ser ut på leafen.

Sikker på at man kan bruke 215/40 dekk på 18x8 felger?
Horten

Mr_Stian

Han på dekksenteret mente 205/40-18 ville gå på 8" brei felg så ville ikke tro at 215/40 skulle være noe problem. Det er bredden du mener blir litt feil?

Oesse

Sitat fra: Mr_Stian på lørdag 23. juni 2012, klokken 10:32
Han på dekksenteret mente 205/40-18 ville gå på 8" brei felg så ville ikke tro at 215/40 skulle være noe problem. Det er bredden du mener blir litt feil?

Ja, var bredden jeg mente. Hmm.. Da har jeg fått feil opplysning der jeg spurte. Fikk nemlig beskje om at jeg måtte ha 18x7.5 hvis jeg skulle ha 215 dekk.
Horten

Mr_Stian

Han har litt rett. For att dekket skal være helt riktig må du nok ned i 7,5" felg på 215 bredde. Men du vil få litt strekk i dekket hvis du bruker 8" felg. Ikke noe problem. Ser bare litt anderledes ut. Og kanskje litt vanskeligere og legge på felgen for dekkfolkene! ;)

Mr_Stian

Noen som har erfaring med hvilke merker på sommerdekk som er bra og ikke bra på elbil? Har sett litt på både Falken, Kuhmo og Federal dekk. Er det forskjell på dekk med tanke på forbruk og slikt på elbil? Eller er det helst bare bredden og dekktrykk det går på?

jkirkebo

Sitat fra: Mr_Stian på søndag 24. juni 2012, klokken 08:47
Noen som har erfaring med hvilke merker på sommerdekk som er bra og ikke bra på elbil? Har sett litt på både Falken, Kuhmo og Federal dekk. Er det forskjell på dekk med tanke på forbruk og slikt på elbil? Eller er det helst bare bredden og dekktrykk det går på?

Ja, det er forskjell. Rullemotstanden varierer fra dekk til dekk og vil gi utslag på rekkevidden. Du vil altså ha dekk med lav rullemotstand til elbil. Et generelt anbefalt dekk er Michelin Energy Saver.

En bonus er at dekk med lav rullemotstand som regel også har lavt støynivå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BE

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. juni 2012, klokken 09:59

En bonus er at dekk med lav rullemotstand som regel også har lavt støynivå.

...og med Michelin Energy Saver vil du også ha et av de mest slitesterke dekkene på markedet!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mr_Stian

Finnes det noen andre alternativer som er greie? Der hvor jeg handler dekkene ser det ikke ut som at de har disse.

Mr_Stian

Ble litt endringer på felger. Ble Speedline Corse Marmora Face i 7,5x17 med et40. Se bilde. Dekk har jeg ikke bestemt meg for, men kan se ut som det blir falken FK452


Oesse

Sitat fra: Mr_Stian på mandag 25. juni 2012, klokken 20:57
Ble litt endringer på felger. Ble Speedline Corse Marmora Face i 7,5x17 med et40. Se bilde. Dekk har jeg ikke bestemt meg for, men kan se ut som det blir falken FK452



Tror ikke det er dumt å gå for 17" felger isteden. Veldig fine felger forresten. Kommer nok til å gå for en lignende løsning selv.

Hva blir ca. totalpris for felger og dekk?
Horten

Fossilen

Synes du skulle skaffe deg noe annet  en EL-Bil. Høres ikke ut som om dette er bilen for deg. ??? ??? ??? ???

Mr_Stian

Why? Er ikke elbil noe en bilintressert kan få kjøpe? Er det sånn at det bare er dere som er spesielt intressert som skal få lov å kjøpe elbil? Syns jeg er veldig trangsynt av deg!

At jeg har lyst på elbil, men har lyst å sette mitt eget preg på den og ikke bare være en av massene er vel ikke feil det?

Om jeg mister litt på rekkevidden på og bruke 17" felger med 205 dekk (som er det samme som originalt) ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt.

Hvis det er sånnet syn du har på elbileigere så syns jeg du kan holde de for deg selv. Og heller kjøre bil helt på kanten og se hvor langt du kommer på en lading.

Mr_Stian

Har ikke fått noen pris på pakken enda da jeg ikke har bestilt dekkene enda. Bestiller de separat da jeg har en kompis som monterer. Blor en hel del billigere. Tror ikke jeg betaler over 10.000 for ett sett med gode dekk.

cra

Vet ikke hvor mye du leser rundt på forumet her, men foxy vil garantert at du kjøper deg hydrogenbil. ;)  Alternativt er det bare trolling på gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA