Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Motorwatt

Tror du må gå ut fra dagens pris. Var den mindre da du bestilte, så får du den til din pris. Men er den blitt dyrere så slipper du unna med dagens listepris.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cobos

I mitt tilfelle var det originalt en bestilling av LR. Som ble gjort om til Plaid når jeg innså at jeg ikke fikk den før nyttår hvis jeg beholdt LR. Dermed fikk jeg Tesla til å "oppgradere" bestillingen til Plaid. Dermed stiller jeg litt svakt i å kunne kreve lavere pris. Så mulig min situasjon er veldig spesiell.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Contango

Sitat fra: Cobos på søndag 13. november 2022, klokken 14:20
I mitt tilfelle var det originalt en bestilling av LR. Som ble gjort om til Plaid når jeg innså at jeg ikke fikk den før nyttår hvis jeg beholdt LR. Dermed fikk jeg Tesla til å "oppgradere" bestillingen til Plaid. Dermed stiller jeg litt svakt i å kunne kreve lavere pris. Så mulig min situasjon er veldig spesiell.
Kan ikke helt se det. Ta kontakt med de og avklar. All erfaring er at du skal få den laveste av bestilt pris og dagens listepris.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Cobos

Mulig det, men siden jeg ville sikre den nye lavere prisen gjorde jeg i aug en ny bestilling og satt nå plutselige med 2 Plaid biler som kom i desember. Det var litt i overkant så avbestilte den gamle bestillingen. Siden jeg nå får det til ny pris er jeg fornøyd. Viktigste er leveranse før MVA kommer, det er den som svir.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Mobileum

Korr:

Ny TMS Plaid får tilhengerfeste og høyere toppfart enn US Plaid (300 km/t) i Europa.

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-coc-europe-186mph-top-speed-images/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Solheim

jkverneland

Er det kun jeg som har fått bekreftet en model s long range med levering innen et par uker? 😊

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

jkverneland

Ble bestilt i oktober 2020. Ble egentlig bestilt før refresh var annonsert, men ble oppgradert til refresh så fort den ble lansert 😊

kirky

Bestilte LR dag 1, har levering nov/des. Limer inn det jeg skrev i bestillingsdelen:

SitatAntar det blir Bodø. Usikker om jeg skal beholde den, delvis pga yoke, og at min 2019 er fantastisk og som ny enda.

Der har jeg kampanjerente og betalt ned mye allerede, samt gratis lading ut bilholdet... Selger en av de etter nyttår sikkert.

2023 Model S

jkverneland

kirky

Nei ingenting mer fra Tesla. Men antar som de andre har sett på sin bil, at den er på vei til Zebrugge med ankomst 2 desember. :)
2023 Model S

kirky

Poster her også om andre har innspill:

Fikk telefon fra Tesla lokalt her nå, angående bilen. Litt rask og antar jeg visste mere enn personen om bilen. Spurte om mer nøyaktig levering men bare ramset opp samme dato-range som i kontoen.

Men det var om jeg skulle ha vinterdekk. De kostet 33K før mva. Om jeg ikke bestilte i dag, rakk de kanskje ikke. Og da leveres bil på sommerdekk? Er det vanlig / lov? Snodig. Litt nøye på type dekk. Vil ha stille Conti 3 på vinter, og tilsvarende på sommer.

Hengerfeste klart men følger ikke med leste han fra ordresidene, som om jeg var dum som ikke hadde lest hva jeg hadde bestilt for 1.5 år siden.. Kan vel godt være festet er med som det er på X.
2023 Model S

jkverneland

Ok, jeg så selv at min var med på det samme skipet, men får ikke resultat på vin-nummeret når jeg søker idag av en merkelig grunn. Krysser fingrene for at den er med 😎

Joachim@sancon.no

Hvordan finner man vin på Tesla kontoen? Jeg ser bare reservasjonsnummer?

Og om jeg finner vin, hvor finner jeg info om eventuelt shipping av den?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA