Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Motorwatt

Hva er da egentlig "målgruppen" slik du definerer den?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vaduz

Dinks med hund, familie på 4 uten store friluftskrav eller bil nummer to etter SUVen? Bare tipper, men tror nok det er rett at de færreste kjøper sedan til 1mill++ for å dra på hytta med tre unger. Ikke at det nødvendigvis unnskylder manglende nyttelast.

RJK

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 09. november 2022, klokken 11:59
Ego-trip-bil for enslige med alt for mye penger?  :laugh:

Nei, tror B1 burde ta seg en runde på parkeringsplassen og parkeringshusene på Nordby eller Charlottenberg for den del, og se hvilke biler som dominerer. Det er mye store biler, og de triller gjerne både en, to og tre  trillevogner med varer i bilen, som og er fyllt med unger og ungdom.

Og TMS og TMX er relativt godt representert, siden eierne av disse som regel ikke er dummere enn at de og ser nytten i og ha stort utvalg og lave priser, og dermed kan leve enda bedre på de kronene man sparer.

Bare se på prisforskjellen for andebryst. PÅ Oda.no koster de kr 138,60 for ett på 345 gram, som gir  en kilopris på 401,74. På meny koster 300 gram 140,70 eller 155,10 alt etter produsent. I Sverige på grensehandelsbutikkene er vel fast pris fremdeles 99,- SEK per kg, som i dag tilsvarer 94,21 NOK. Altså bare der sparer man minst 44,39 per kg.

Andre varer har tilsvarende besparelse, så når elbilen fylles med billig strøm hjemme eller på Ionity med riktig avtale, så blir fort reisekostnaden neglisjerbar. Og når man har med nok unger og ungdom, kan man lovlig fylle bilen med ganske mye varer, og dertil størrelse på besparelsen. Og da trenger man kanskje ikke ta så mange turer i året heller når man har god plass.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Også kjekt med toppfart på 322 km/t så ikke frossenmaten tiner på hjemturen...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Nja, ser poenget. Men kan fort bli tint og ødelagt om man er riktig uheldig og opplever blå "disko-lys" i bakruta...

:police:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

B1

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 09. november 2022, klokken 11:59

Single og par med (eventuelt) et eller to mindre barn. Har man eldre barn, eller kjører ofte på tur med voksne i bilen er det mye bedre med en Model X. Bedre seter til større passasjerer.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Motorwatt

Altså samme målgruppe for de som også hadde klart seg fint med en TMS. Eller?
Tesla S75D - 09/2018

B1

Jeg vet ikke med deg, men når vi skal på tur med et vennepar er det ikke aktuelt for noen å sitte i baksete i en sedan/stasjonsvogn. Da tar vi heller to biler. Unntaket var en tur til Trondheim med et vennepar som ikke har førerkort- da leide vi en Model X, og det var helt konge.

Model S: Mindre barn; til og med barneskolealder.

Model X er mye bedre om man har større barn. Da er ikke baksetene på en sedan optimale.

Husk at vi snakker om premiumbiler her til 1M+. Alt til sitt bruk. Man trenger ikke fylle en "4" seters Porsche 911 med 2 voksne og 2 barn, selv om man "kan". Her er det nok kun far, eller far og sønn, som tar seg en søndagstur :)
Model S Plaid

Cobos

Utifra den meldingen måtte jeg sjekke min egen booking.
Den har stått des 22 til feb 23 nå i 4 måneder.
Nå står det plutselig 30 nov -8 des. Så ja også norske ordre ser ut til å ha fått mer tydelige datoer.
Merkelig at det ikke har kommet opp noe skip enda på Tesla Carriers som bekrefter dette, men gode nyheter da.

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

B1

Model S Plaid

Knut Erling Øen

Ingen dato tidligere og fått 30. nov til 8. desember nå. Kan jo tyde på at det kommer noen Plaid biler nå.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

chiller

Hva slags pris har folk på sine Model S plaid-bestillinger vs når de bestilte?
Jeg bestilte 2020-12-30, men da en Plaid+, som senere ble byttet.
Basisprisen på invoicen min er nå 1.199.990, og en 6.670 justering (ned) på prisen på siste linja.
Med blå lakk, 21" felger, 19" vinterdekk full FSD og vrakpant og sånt så ender prisen opp på 1.350.332

Solheim

Da har vi nok samme pris, bestilte August i år.
[attachment id=0 msg=1074612]

Cobos

Jeg ville for morro skyld sjekket hva det koster hvis du bestiller idag. Jeg opplevde at min 1,5 år gamle bestilling ble dyrere enn en helt ny bestilling. Og den som var over et år gammel ville kommet 30-7 des mens den nye bestillingen som er 80k billigere kommer 30-8 des. Så mye er ikke en dag verdt :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA