Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Kim-

Sitat fra: marcob på onsdag 23. desember 2020, klokken 18:56
Fra min egen tesla account, se vedlegg fra min første lading.

Og nei, strømmen den fyller på telles i kWh  ;) Laderen kan jo ikke vite hvor langt du kommer med denne strømmen.

Bilen måler dette og rapporterer tenkte jeg. det tilsvarer 2600 km?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

marcob

Kommer jo helt an på hvordan man kjører. Du klarer sikkert å bruke opp alle kWh på 1 000 km dersom du gjør det riktig...

TøddiVedder

Jeg syntes også ryggekamera er for mørkt nå i disse tider. Må bremse innimellom for å se hvor jeg rygger.

TøddiVedder

@dagfinN. Kan man formattere til to partisjoner? Vil ha en liten del til musikk

Kim-

Kommer fra X og må si jeg hadde mye mer kontroll med rygging i mørke med den, ikke dimmet speil og lyst og klart ryggekamera.
2023 Tesla Model Y LR

poskare

Hentet min LR VIN:842 for et par timer siden. Synes synd på Teslafolka, de gjorde sitt beste i kaoset. Applaus til de.
Sjekket bilen for det meste, alt så strøkent ut, eneste jeg kunne peke på var at håndtakene på bakdørene var litt mer tilbaketrukket, ikke i flukt med karroseriet. Flere som har tilsvarende?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Kim-

Samme her. Fikk beskjed om at de bakre håndtakene skulle være lengre inne enn håndtakene på fremdørene.
2023 Tesla Model Y LR

poskare

Sitat fra: Kim- på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:58
Samme her. Fikk beskjed om at de bakre håndtakene skulle være lengre inne enn håndtakene på fremdørene.
Ah, ok, takk for svar[emoji1303]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

model3pw

Ja. Det sa de fra Tesla til de som de fulgte til bilene var på alle som jeg overhørte igår.

Noen som kan si akkurat hva man må ta opp med Tesla de 2 første dagene (100 km)? Kun riper og bulker og flekker vel?

Panel gap klager kan man vel ta opp første gang man tar inn bilen for noe? Min var fin mht gaps bortsett fra bagasjerommet.

felix

Sitat fra: Kim- på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:40
Kommer fra X og må si jeg hadde mye mer kontroll med rygging i mørke med den, ikke dimmet speil og lyst og klart ryggekamera.
AP2 på MX? De har et kamera som egner seg bedre når mørkt en ap hw 3

TøddiVedder

Kan ikke huske at ryggekamera var så mørkt ifjor på samme tidspunkt på model 3. Sidekameraene ser mye bedre.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR

thebadger

Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.

Regen

Er det en optimal innstilling for å unngå dugg på sidevinduer? Synes det er en del dugg på fører-sidevindu når det er på det fuktigste. Har prøvd å stille retning mot siden, men dette virker best på passasjer siden.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

thebadger

Sitat fra: Regen på søndag 27. desember 2020, klokken 19:44
Er det en optimal innstilling for å unngå dugg på sidevinduer? Synes det er en del dugg på fører-sidevindu når det er på det fuktigste. Har prøvd å stille retning mot siden, men dette virker best på passasjer siden.
Har samme problemet, kjørte full oppvarming (trykk to ganger på frontrute) i 30 minutter i dag mens jeg kjørte, det hjalp en del. Lurer på om det ikke er ganske mye fuktrest i bilen etter overfart.
I den forrige jeg hadde var det ingen problemer med dugg, så regner med det løser seg kvikt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA