Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

marcob

Ingen bekymringer foreløpig, bare for mye tid til å finne ubesvarte spørsmål  ;) Du får heller lese i batteritråden eller "TM3 får ny pris etc."-tråden for å finne bekymrede folk.

Husstein

Etter oppdatering 2020.48.12 ble det ene blinklys-kameraet svart. Slik var det i flere dager. Kontaktet Tesla, de kjørte en ekstra oppdatering uten hell og det ble bestilt skifting av kamera. To dager senere virket kamera igjen. Mystisk, tenker eg skal be de sjekke det når den uansett skal inn på lakkforbedring. (Det var en del plukk ved utlevering..)

USB-minnepennen som fulgte med bilen er nå full. Det gikk litt fort synes eg, derfor kommer eg nok til å skaffe en med større kapasitet.

Kim-

"Effekt redusert" - Skru av og på bilen i gjennopprettingsforsøk

Fikk denne feilmeldingen når jeg satt meg i bilen i morres, gikk ikke vekk under kjøring eller restart. Merket ingenting på effektuttaket. Ser noen har fått byttet oljepumpe på motoren for å få dette vekk. Vi får se etter jobb..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

trykkertor

Sitat fra: Husstein på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:53
USB-minnepennen som fulgte med bilen er nå full. Det gikk litt fort synes eg, derfor kommer eg nok til å skaffe en med større kapasitet.

Jeg kjøpte en slik til vår 2019 Model 3. Den synes jeg varer veldig lenge før den blir full. Men jeg har skrudd av Sentry mode når bilen er hjemme.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=4681362

thebadger

Sitat fra: Husstein på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:53
Etter oppdatering 2020.48.12 ble det ene blinklys-kameraet svart. Slik var det i flere dager. Kontaktet Tesla, de kjørte en ekstra oppdatering uten hell og det ble bestilt skifting av kamera. To dager senere virket kamera igjen. Mystisk, tenker eg skal be de sjekke det når den uansett skal inn på lakkforbedring. (Det var en del plukk ved utlevering..)

Husk at den filmer kontinuerlig mens du kjører, og de gamle opptakene blir slettet mens den går.
Den er ikke "full på ekte" før sentryclips og saved clips tar all plassen. Du burde også slette lagrede klipp du ikke trenger øyeblikkelig, og hente ut de du trenger snarest. Hvis du venter for lenge så:
1) Kan det hende minnepinnen ryker før du får hentet det ut
2) Du har bøttevis med video å gå gjennom når du først trenger et klipp

TøddiVedder

Har en 64 gb minnepenn som jeg delte i to, hvor 32 var dash/sentry og 32 til musikk. Nå får jeg varsel om at 32 gb er for lite til dash/sentry selv når den er tom.
Kan man formattere og få 2 deler rett i bilen?
Husker det var mye styr på pc ihvertfall

model3pw

Første superlading nå. Koster det noe når man har 1500km gratis før det aktiveres senere eller noe? Står i displayet her det koster å lade, hadde forventet det stod 0 kr...

Kim-

2023 Tesla Model Y LR

Regen

Har veldig mørkt ryggekamera. Begge de to kameraene på siden leverer et mye lysere bilde når man rygger. Er dette noe man kan justere selv? Har prøvd å vaske linsen flere ganger uten forbedring.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

DagfinnN

Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:32
Første superlading nå. Koster det noe når man har 1500km gratis før det aktiveres senere eller noe? Står i displayet her det koster å lade, hadde forventet det stod 0 kr...
Koster nok intet likevel. Du for følge med om det dukker opp trekk fra kortet ditt. Men leste samtidig at gratis ladning ikke blir aktivert før midten av januar. Er vel rimelig hektisk nå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:07
Har en 64 gb minnepenn som jeg delte i to, hvor 32 var dash/sentry og 32 til musikk. Nå får jeg varsel om at 32 gb er for lite til dash/sentry selv når den er tom.
Kan man formattere og få 2 deler rett i bilen?
Husker det var mye styr på pc ihvertfall
Du kan formattere direkte i bilen nå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

marcob

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 23. desember 2020, klokken 16:36
Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:32
Koster nok intet likevel. Du for følge med om det dukker opp trekk fra kortet ditt. Men leste samtidig at gratis ladning ikke blir aktivert før midten av januar. Er vel rimelig hektisk nå.

Nei, det står at det koster noe men det spiser bare av 1 500 km-saldoen. Som for øvrig ser ut til å være 372 kWh, som bør holde til mer enn 1 500 km...

Kim-

Hvor har du 372kwh fra? Den teller vel antall km fylt på?
2023 Tesla Model Y LR

marcob

Fra min egen tesla account, se vedlegg fra min første lading.

Og nei, strømmen den fyller på telles i kWh  ;) Laderen kan jo ikke vite hvor langt du kommer med denne strømmen.

model3pw

Ok er der under web side kontoen ja... så kan lade opp ca 4x nå vinterstid da på den verve kilometeren.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA