Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

Micx

Når jeg leser her gruer jeg meg til å hente min 30.12. Tesla-opplevelsen så langt har ikke vært spesielt god.

Her må man finne ut av det meste på egenhånd, feks. ingen epost eller sms om at lånedokumentene ligger klare. Heller ingen info om at Codan forsikring ikke går automatisk, men at man må opprette dette selv ved å ta kontakt med Codan.

Hadde det ikke vært for dette forumet vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.

nittisyver

Drit lang kø for utlevering i Lillestrøm...
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Zero-talent

Sitat fra: Micx på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:00
Når jeg leser her gruer jeg meg til å hente min 30.12. Tesla-opplevelsen så langt har ikke vært spesielt god.

Her må man finne ut av det meste på egenhånd, feks. ingen epost eller sms om at lånedokumentene ligger klare. Heller ingen info om at Codan forsikring ikke går automatisk, men at man må opprette dette selv ved å ta kontakt med Codan.

Tror det er store forskjeller her. Jeg ble oppringt av codan og har fått alt jeg skal ha når det skulle komme. Registrering, lån, forsikring osv har gått knirkefritt over sms og mail og bilen min var klar da jeg hadde fått oppmøte.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

model3pw

Snakket med en som hadde ventet 5t på utlevering Lillestrøm ikveld.

Selv ventet nå 2.5t - fy F..... så elendig.

jasken

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:32

Du er det å venter nå? Jeg skulle hente 18:50, men fikk beskjed at de er 2 timer forsinket. Har ikke hørt noe mer, får man bil idag, skal jeg ta meg turen dit? hva skjer liksom??

Micx

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:32

Hvilket klokkeslett hadde du opprinnelig?

model3pw

De sier man må vente her oppe. Ingen får den sms nr to.

Alle som har bil idag får bil idag. Ca 100 stk og venter her!

jasken

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:15
De sier man må vente her oppe. Ingen får den sms nr to.

Alle som har bil idag får bil idag. Ca 100 stk og venter her!

Får vell kaste meg på toget å ta turen opp da, skulle som sagt ha levering kl 1850, så sa de jo 2 timer. Kanskje det holder om jeg er der 2050 :P

skal de holde på i natt liksom? Er jo mange som har reist mye lenger enn det jeg må for å hente, tar jo meg 10 min fra Oslo med tog.

Dette er virkelig et shitshow :\

mr_frodo

Sitat fra: dejavu på tirsdag 22. desember 2020, klokken 10:31
Sitat fra: mr_frodo på tirsdag 22. desember 2020, klokken 00:14
Sitat fra: model3pw på mandag 21. desember 2020, klokken 23:51
Da er det få timer igjen til henting; regnr kom kveld også.

Kan noen si litt om akkurat hva som skjer på Lillestrøm?

Forventning:

Stille seg i kø i check-in
Vente en god stund i kø
Møte Tesla ansatt, signere for min kontrakt/DNB lån
Få utlevert nøkkelkort og papirer på bilen
Få mobil app åpnet mot bilen
Forklart hvor ca finner bilen
(Sjekke over bilen og forhåpentlig slippe å finne noe...)
Dra

Sånn ca riktig?

Hentet på onsdag formiddag:
null kø i check-in, fikk der beskjed om at alt var ok med DNB, gikk så bort til utleveringstelt - null kø der også, fikk midlertidig vognkort, en Tesla ansatt viste med bilen (nøkkelkort ligger i bilen) så kjapt over den, man får en mail man må svare ja på, når det blir registert i utkjøring åpnes app og prem.conn.
En veldig smidig og rask utlevering - brukte i underkant av 7 min fra jeg kom dit til jeg kjørte ut

Fikk du gått over og inspisert den på den tida og? ;)

Så kjapt om det var noen riper eller bulker i lakken, men det så heldigvis greit ut. Og orker ikke stå med tommestokk for å måle evt gaps.
Andre ting må jeg kjøre litt før jeg merker, men ingen feil foreløpig.

mr_frodo

Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:05

Tror det er store forskjeller her. Jeg ble oppringt av codan og har fått alt jeg skal ha når det skulle komme. Registrering, lån, forsikring osv har gått knirkefritt over sms og mail og bilen min var klar da jeg hadde fått oppmøte.

Samme her, ble nesten nedringt av Codan, fikk sikkert 8-10 telefoner fra dem

Micx

Sitat fra: mr_frodo på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:02
Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:05

Samme her, ble nesten nedringt av Codan, fikk sikkert 8-10 telefoner fra dem

Har ikke fått en eneste telefon. Endte opp med å forsikre den et annet sted.

SnL

Sitat fra: TeslaJohan på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:56
Jeg fikk telefon om at jeg kunne få utlevert bil i Lillestrøm idag. Bilen ble bestilt i Trondheim, og hadde derfor forventet å få den utlevert i Trondheim.
Da jeg vært innom salgsenteret tidligere så har de bekreftet at jeg skulle få utlevering senest i løpet av desember (det sto estimert levering i november da jeg bestilte 20/10).

De var ikke spesielt imøtekommende da jeg nylig var innom senteret og spurte hvordan de mente at henting i Lillestrøm skulle la seg gjøre rent praktisk. Har derfor noen spørsmål til dere på forumet :)

Jeg har bestilt vinterdekk til Trondheim - det er ikke lov å kjøre på sommerdekk fra Lillestrøm til Trondheim på vinterføre. Spurte om de kunne montere midlertidige vinterdekk, men det virket ikke spesielt aktuelt.

Bilen var planlagt å kjøres direkte til Drop-off behandling og skvettlapper var planlagt montert direkte. Dette for å minimere risiko for lakkskader. Kan en kreve at de dekker evt. lakkskader som følge av at en må kjøre Lillestrøm-Trondheim?

De kunne betale for flybillett, men er det virkelig et alternativ Tesla anbefaler slik koronasituasjonen er i landet?

Forresten, noen som har erfaring med hva som skjer med lånebetingelsene dersom en ikke henter i Lillestrøm?

Og, hva skjer dersom en oppdager ting (skader, feil, annet) som gjør at jeg ikke vil ta ut bilen hvis jeg først kommer meg til Lillestrøm, med vinterdekk?

Videre, er ikke leveransekostnader inkludert i kjøpsprisen, og skal man ikke få bilen utlevert ved nærmeste Tesla-senter?

Jeg har selvsagt også solgt nåværende bil (Model S, solgt idag - før de ringte om levering) basert på at jeg skulle få levering senest i slutten av desember..

Jeg er i nøyaktig samme båt som deg. Selgeren ringte meg og var ikke veldig snakkesalig, virket mest som at han syntes dette var veldig ubehagelig å flaut. Jeg bestilte med vinterdekk på bilen også, fikk beskjed om at skvettlapper ble montert før utlevering og. Viser det seg sånn at når jeg kommer til Lillestrøm så er det verken påmontert vinterdekk eller skvettlapper og at vinterdekkene ligger i Trondheim? Er ikke engang sikkert jeg har anledning å dra selv, så mulig jeg må få en kompis til å hente ut for meg ved bruk av fullmakt. Dette er min første bil fra Tesla, og akkurat nå synes jeg ikke stor om dem.
Tesla M3 LR - Bestilt 24/11 -2020

Postkasse1

Hentet idag Lillestrøm.
Hadde time 14:00, sto i innsjekk-kø fra 14:05 til ca 14:30
30 sekunder i innsjekk da jeg hadde alt iorden på forhånd.
Ventet 5 min etter innsjekk, så rop opp for å hente bil.
Ventet ca 20 min ute for å hente bil. Hentet bil, alt ok.

Helt grei opplevelse, det som tok tid var folk som kom uforberedt ifht forsikring, papirer osv som lagde kø.

Vær forberedt så virker det som det går relativt smertefritt selv i «kaoset»

model3pw

Førersete kunne ikke justeres i rygg bakover!!
Måtte kjøre hjem hengende over rattet.

Kjent problem at sete elektronikk streiker?

Ellers syk digg bil å kjøre. Alt så mye mindre enn på YouTube  8)

DagfinnN

Sitat fra: model3pw på tirsdag 22. desember 2020, klokken 21:07
Førersete kunne ikke justeres i rygg bakover!!
Måtte kjøre hjem hengende over rattet.

Kjent problem at sete elektronikk streiker?
Prøv hard reboot. Har hendt meg en gang, aldri mer.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA