Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

eirisae

Sitat fra: Kjettern på mandag 21. desember 2020, klokken 17:20
Sitat fra: eirisae på mandag 21. desember 2020, klokken 16:48
Hei! Jeg har levering ettermiddag 23. og har innbytte av Model 3. Avtalte med selger på Skøyen at jeg skal beholde vinterdekkene fra den gamle bilen, og at de på utleveringen bytter over dekkene til den nye...kjenner jeg ikke stoler helt på at de snakker sammen om dette, så lurte på om noen andre også har tatt denne løsningen og om alt gikk som avtalt?

Men vil de gamle dekkene fungere på ny bil da? Er ikke TPMS i 2021 blitt bluetooth?

Ja, det vet jeg. Men i stedet for å kjøpe nye til 17000 fikk jeg også avtalt å få satt på nye Tpms i etterkant for 3000-3500kr.

thebadger

Hei! Jeg har levering ettermiddag 23. og har innbytte av Model 3. Avtalte med selger på Skøyen at jeg skal beholde vinterdekkene fra den gamle bilen, og at de på utleveringen bytter over dekkene til den nye...kjenner jeg ikke stoler helt på at de snakker sammen om dette, så lurte på om noen andre også har tatt denne løsningen og om alt gikk som avtalt?
Ring delivery og få det bekreftet, ikke anta at noe du har fått muntlig blir gjennomført.
Selv ting du får skriftlig fra en salgsrepredentant bør du få bekreftet av delivery, skriftlig

eirisae

Sitat fra: thebadger på mandag 21. desember 2020, klokken 18:34
Ring delivery og få det bekreftet, ikke anta at noe du har fått muntlig blir gjennomført.
Selv ting du får skriftlig fra en salgsrepredentant bør du få bekreftet av delivery, skriftlig

Hvordan kommer jeg i kontakt med de? Har du noe telefonnummer som de kan nås på?

jorgenask

Sitat fra: eirisae på mandag 21. desember 2020, klokken 18:42

Hvordan kommer jeg i kontakt med de? Har du noe telefonnummer som de kan nås på?

21 06 19 29

Erlingni

Er på Lillestrøm nå. Så langt 20 minutter i kø og teller 25 stk. som alle venter bare for å komme inn døra og få registrert at de har kommet. Så er det ny venting etter dette ser jeg (der er det i det minste satt ut stoler).

Satser på at bilen er bedre enn utleveringsopplevelsen :D

Beregn god tid folkens!

jorgenask

Tydeligvis flaks at jeg fikk hente bilen i de få timene dagslys det er om dagen og oppholdsvær  :laugh:

eirisae

Sitat fra: jorgenask på mandag 21. desember 2020, klokken 18:46
Sitat fra: eirisae på mandag 21. desember 2020, klokken 18:42

21 06 19 29

Takk!

Zero-talent

Hentet 15.40 i dag. En del kø, først for registrering og så for å få bilen. Det gikk for så vidt greit. Men null gjennomgang. Han bare viste meg til bilen og sa "god tur". Gikk over så godt jeg kunne i mørket uten å merke noe stort (munnbind og briller funker dårlig... Ser ikke en dritt) , men så da jeg kom hjem at dørhåndtak bak + panseret må justeres litt. Antar lokal SC tar seg av det. Ellers en fantastisk bil å kjøre. Jeg blir vanligvis gåen etter maks to timer. nå kjørte jeg nærmere tre inkl rushkø gjennom Oslo, og ville bare kjøre mer da jeg kom hjem...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Kim-

Var dørhåndtakene lengre inne bak? Poengterte dette ved utlevering også og fikk beskjed om at de bakre håndtakene skal være lengre inne.

Jeg må si meg meget fornøyd med utleveringen i Bergen, i et godt opplyst innendørs lokale, med ca 30 min gjennomgang av alt bilen hadde av utstyr osv. slapp heldigvis unna rushet med utleveringer. 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Erlingni

Mangler den lille «kurven» (den man kunne løfte ut) under midtarmlene på alle 2021 modellene?
Eller er det bare min bil de har glemt å sette den inn i?
Var fin og ha solbriller og slikt i.

Ellers fant jeg ingen feil eller mangler, heller ikke når jeg kom hjem.
Skjermen restartet to ganger helt «ut av det blå» før jeg hadde kjørt ut av parkeringsplassen. Det var visst normalt, og det skjedde ikke igjen senere.

model3pw

Da er det få timer igjen til henting; regnr kom kveld også.

Kan noen si litt om akkurat hva som skjer på Lillestrøm?

Forventning:

Stille seg i kø i check-in
Vente en god stund i kø
Møte Tesla ansatt, signere for min kontrakt/DNB lån
Få utlevert nøkkelkort og papirer på bilen
Få mobil app åpnet mot bilen
Forklart hvor ca finner bilen
(Sjekke over bilen og forhåpentlig slippe å finne noe...)
Dra

Sånn ca riktig?

mr_frodo

Sitat fra: model3pw på mandag 21. desember 2020, klokken 23:51
Da er det få timer igjen til henting; regnr kom kveld også.

Kan noen si litt om akkurat hva som skjer på Lillestrøm?

Forventning:

Stille seg i kø i check-in
Vente en god stund i kø
Møte Tesla ansatt, signere for min kontrakt/DNB lån
Få utlevert nøkkelkort og papirer på bilen
Få mobil app åpnet mot bilen
Forklart hvor ca finner bilen
(Sjekke over bilen og forhåpentlig slippe å finne noe...)
Dra

Sånn ca riktig?

Hentet på onsdag formiddag:
null kø i check-in, fikk der beskjed om at alt var ok med DNB, gikk så bort til utleveringstelt - null kø der også, fikk midlertidig vognkort, en Tesla ansatt viste med bilen (nøkkelkort ligger i bilen) så kjapt over den, man får en mail man må svare ja på, når det blir registert i utkjøring åpnes app og prem.conn.
En veldig smidig og rask utlevering - brukte i underkant av 7 min fra jeg kom dit til jeg kjørte ut

iCar

Skal det samme fått det skriftlig at ved innbytte skal jeg få beholde vinterdekk og at de skal kostnadsfritt sette dekkene på nye bilen, men at jeg må fikse nye tpms, noe som er forsåvidt greit, siden jeg da slipper å kjøpe nye dekk til 17k

Har også levering 23.12 men på formiddagen.
Har både dobbelt og trippel sjekket med selgeren som sier det er korrekt.

m0gul

Hvordan fungerer det med innbytte? Har fått godkjent innbytte og bekreftet av selger, men kan ikke se det noe sted på min-tesla-konto.

Burde jeg sjekke noe mer?

thebadger

Sitat fra: m0gul på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:43
Hvordan fungerer det med innbytte? Har fått godkjent innbytte og bekreftet av selger, men kan ikke se det noe sted på min-tesla-konto.

Burde jeg sjekke noe mer?
Da er nok alt i orden. Du kan ringe delivery og bekrefte hvis du trenger hjernero

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA