Ikke høydejusterbart passasjersete i 1ST?

Startet av elektro, søndag 18. oktober 2020, klokken 20:59

« forrige - neste »

elektro

Prøvekjørte en ID.3 Plus forrige dagen. Setene er gode nok, om enn ikke særlig sportslige eller vakre, men det overrasket meg veldig at det ikke var høydejustering på passasjersetet. Må man velge Max for å få dette også i ID.4?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Tittet i den amerikanske konfiguratoren (tastet zip code 90004), og på standardmodellen er det:

• Heated front seats
  • Cloth seating surfaces
  • 4-way manually-adjustable front seats and 2-way power recline
  • 60/40 split folding rear seat

Dette tolker jeg som at det er justering frem/tilbake og opp/ned(tilt) samt at det er el. justering av ryggen. Bra.
Rart at det da står spesifisert at det er høydejustering bare på førersetet på den norske 1ST, som på ID.3? Er den amerikanske ID.4 annerledes enn den norske? Den er vel laget på samme fabrikk? Eller har de kuttet ut dette på 1ST?

Og ingen skiluke bak, eller..?

Magnito

I brosjyren står det "Asymetrisk delt bakseterygg  60/40 med midtarmlene med 2 koppholdere og skiluke" som er huket av for både 1st og Max, så skiluken er der i alle fall.

Men enig i at det med høydejustering kun for fører var litt pussig.

biggern

Sitat fra: Magnito på mandag 19. oktober 2020, klokken 22:02
I brosjyren står det "Asymetrisk delt bakseterygg  60/40 med midtarmlene med 2 koppholdere og skiluke" som er huket av for både 1st og Max, så skiluken er der i alle fall.

Men enig i at det med høydejustering kun for fører var litt pussig.

Eller en krampagtig markeddsføring uten noen info?

elektro

Alle engelskspråklige nettsider jeg har funnet skriver noe ala;

"Entry ID.4 models feature six-way adjustable seats with power recline, while the Statement package adds 12-way power seats, with massage" eller;

"The ID.4 comes standard with six-way adjustable front seats with power recline, while the Statement package has 12-way power seats with massage."

elektro

Selger bekreftet til meg i dag at det ikke er høydejusterbart passasjersete på vanlig 1ST, kun på Max. Så.. da er det vel ikke det, hvis ikke andre har hørt/sett noe annet.

elektro

Fant «endelig» en bekreftelse på at passasjersetet ikke er høydejusterbart på basisutgaven her, ved ca. 3:55 (for øvrig en god gjennomgang av forskjellen på de to 1ST variantene)
https://youtu.be/tI3U7iEiriE

ihaal

Sitat fra: elektro på onsdag 21. oktober 2020, klokken 22:42
Fant «endelig» en bekreftelse på at passasjersetet ikke er høydejusterbart på basisutgaven her, ved ca. 3:55 (for øvrig en god gjennomgang av forskjellen på de to 1ST variantene)
https://youtu.be/tI3U7iEiriE

Interessant video. Så ut som 1st Edition (ikke Max) også hadde trådløs lading på denne videoen (3:40) - kan det stemme?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

unik42

Jeg finner den ikke igjen, men jeg mener jeg nettopp så en video der det ble presisert at det ikke var det i 1st.

Edit: Er ryggekameraet i VW logoen på Maxen? Er visst ikke det på 1st.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ihaal

Sitat fra: unik42 på fredag 23. oktober 2020, klokken 13:18
Jeg finner den ikke igjen, men jeg mener jeg nettopp så en video der det ble presisert at det ikke var det i 1st.

Edit: Er ryggekameraet i VW logoen på Maxen? Er visst ikke det på 1st.

Vet ikke på Max, men ser defintivit ikke ut som det er integrert i logoen på 1st, nei (2:15 her https://www.youtube.com/watch?v=tI3U7iEiriE&feature=youtu.be&ab_channel=VAUMAXtv). Det er jo skuffende.

Når det gjelder induktiv lading sier han i hvert fall i filmen på 3:41 at 1st har det, men kan jo være at han har misforstått eller at det er forskjeller mellom land.

ihaal

På 6:41 i denne filmen sier også journalisten at det er induktiv ladefunksjon, så virker nesten som det er inkludert på 1st: https://www.youtube.com/watch?v=pqk-dWrZnME&ab_channel=Motoreport En god nyhet i så fall!

unik42

Med genial youtube teksting og oversetting sier teksten følgende: ellers har vi en enkel telefon fra lager her som mangler induktiv ladefunksjon

Denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=pqk-dWrZnME&list=PLcf_TYO1rjo7Tv46UgJIs2MGWgcISJ0dX&index=3&t=369s&ab_channel=Motoreport

Her sier han på 6:41 at bilen har induktiv belastning.

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ihaal

Ja, litt vanskelig å stole på oversettelsen i den første filmen, men på videoen fra Motoreport virker det ikke å være noen tvil (selv om han selvsagt kan ha tatt feil i at den lataplate er induktiv).

SveinJ

Er ikke denne tråden om justerbart passasjersete da?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Olemann

Artig kommentar, slik holdt jeg på en stund også, men etter å ha frekventert noen bilgrupper på Facebook har jeg lært meg at det å forvente at folk flest holder fokus på tema er noe man gjør best i å gi opp, ellers er det lett å miste humøret.... Rart egentlig, det er vel folk som ellers er nødt til å holde fokus i jobb og ellers som skriver, men virker som det er noe med nettet som gjør at spontane innlegg (uten å gidde lese korrektur verken på språk eller grammatikk, samt med friskt mot til å dreie tema) er noe man må leve med, men all ære til de som har ambisjoner om å rydde opp :D.

Sitat fra: SveinJ på fredag 23. oktober 2020, klokken 16:54
Er ikke denne tråden om justerbart passasjersete da?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA