Ikke høydejusterbart passasjersete i 1ST?

Startet av elektro, søndag 18. oktober 2020, klokken 20:59

« forrige - neste »

ihaal

Nå ble det en gang en diskusjon basert på en video som tross alt ga svar på problemet som det ble spurt om i tråden. Føltes mer passende å ta diskusjonen her enn å lage en helt ny tråd på et spørsmål som allerede var relevant for de som hadde sett videoen ifm setene. Men takk for de konstruktive innspillene; jeg satte spesielt pris på de interessante observasjonene om stavefeil som absolutt var med på å få tråden tilbake til topic.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

Ja, litt fleksibilitet må man da ha. Synes det er mer irriterende når tema endres totalt og ender med at det er en helt annen bil som diskuteres. Men det er lett og spore av, og jeg har nok gjort det selv også mange ganger 😏.

Bjoris

Jeg måtte sjekke hvordan dette er på vår ENiro, men der kan du løfte senke passasjersete! Så el bare på førerside, men ja tror faktisk aldri noen har justert på høyden i vårt eie så VW tror jeg har vært veldig rasjonelle i 1ST, du får det meste av det du trenger, men kanskje lite av det du tror du trenger? Men vi er da avhengig av at de har truffet med høyden selvsagt

elektro

Et kjempeproblem er et neppe, men unødvendig spartansk synes jeg. Har flere av den eldre garde i familien som ønsker å sitte så høyt som mulig, fordi de ikke er så høye og liker en oppreist sittestilling. Det var min mor som oppdaget at justeringen manglet, med én gang hun satt seg inn i ID.3. Jeg trodde først hun bare ikke fant den, visste ikke at det fantes biler uten. :) Har også venner og familiemedlemmer som er oppunder to meter, da skal gjerne setet i laveste posisjon.

Greit å være klar over i alle fall. Setene mangler naturligvis også justerbar lårstøtte, men ser ellers ganske ok ut synes jeg.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Vaduz

Merkelig å ikke kunne justere i høyden. Synes også det er generelt dårlig plass i høyden på ID3, jeg sitter fint i e-UP, men kunne ikke sitte foran i ID3 uten at hodet stanget i taket. Regner med ID4 blir større, men ønsker i så fall vesentlig større plass. Skal sies at jeg er 1.98.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA