Hovedmeny

Utstyrspakker 1st edition

Startet av Trond.m, torsdag 24. september 2020, klokken 07:00

« forrige - neste »

ID4

Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 21:31
Hva vet vi om lydanlegget i id.4 1St. Er det samme anlegg i 1St og Max ?

Ser ut på uststyrslista som den er lik. Skal forhøre meg med forhandler.

biggern

Sitat fra: HelEl på onsdag 30. september 2020, klokken 10:38
Sitat fra: TM på søndag 27. september 2020, klokken 21:31
Hva vet vi om lydanlegget i id.4 1St. Er det samme anlegg i 1St og Max ?

Ser ut på uststyrslista som den er lik. Skal forhøre meg med forhandler.

Likt indikert, med større skjerm.
1st
Radio og navigasjonssystem «Discover Pro» med 10" touch-screen fargeskjerm, stemmestyring og 6+1 høyttalere
Max
Radio og navigasjonssystem «Discover Pro» med 12" touch-screen fargeskjerm, stemmestyring og 6+1 høyttalere

biggern

biggern

Sitat fra: TM på lørdag 26. september 2020, klokken 20:06
Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 26. september 2020, klokken 19:42
Ugh 😬

Men smak og behag...
Ja, men når Møller har solgt over 700 biler på 1 1/2 dag må de ha gjort noe riktig.

Tja, sønnen min kjøpte en brukt Audi hybrid med samme sete farger. Lavere pris og ingen i kø av kjøpere.

Trond.m

Vel, det er vel ingen som har sett setene live ennå. Ser man på interiørbilder av bmw i3 så var de rødbrune skinnsetene på bmw i3 heller ikke spesielt pene. Men på tross av det er i3 en av de mest solgte elbilene i Norge. Audi kunder er et annet segment og da er det nesten bare mørk grå / sort bil med mørkt interiør som selger. Jeg ville ikke kjøpt Max med det interiøret, men i klassen 400K er det bare «konkurranse» fra Kia og Huyndai. Den kundegruppen er vesentlig mindre kresen. Salget av id.4 er ekstremt godt, så om 2-3 på elbilforum ikke vil ha id.4, så påvirker det etterspørselen lite.

hELgenen

Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 21:32
Vel, det er vel ingen som har sett setene live ennå. Ser man på interiørbilder av bmw i3 så var de rødbrune skinnsetene på bmw i3 heller ikke spesielt pene. Men på tross av det er i3 en av de mest solgte elbilene i Norge. Audi kunder er et annet segment og da er det nesten bare mørk grå / sort bil med mørkt interiør som selger. Jeg ville ikke kjøpt Max med det interiøret, men i klassen 400K er det bare «konkurranse» fra Kia og Huyndai. Den kundegruppen er vesentlig mindre kresen. Salget av id.4 er ekstremt godt, så om 2-3 på elbilforum ikke vil ha id.4, så påvirker det etterspørselen lite.

Dersom en tenker på raskt videresalg - så stemmer sikkert dette.
Men dersom det kommer en ny variant med mer "normale" farger så snur dette seg fort,og da kan det jo
bli litt tungsolgt å bli sittende med denne.
Synes egentlig det var snodig fargekombinasjon på dette interiøret til VW å være - men de ville vel lage
noe "nytt". 

Bjoris

Sitat fra: hELgenen på onsdag 30. september 2020, klokken 21:51
Sitat fra: TM på onsdag 30. september 2020, klokken 21:32

Dersom en tenker på raskt videresalg - så stemmer sikkert dette.
Men dersom det kommer en ny variant med mer "normale" farger så snur dette seg fort,og da kan det jo
bli litt tungsolgt å bli sittende med denne.
Synes egentlig det var snodig fargekombinasjon på dette interiøret til VW å være - men de ville vel lage
noe "nytt".

Jeg likte heller ikke de brune delskinn delene, men jeg tror det blir bedre i virkeligheten. Ser ut til å være flotte seter med alcantara. Std seter i vanlig tøy blir ikke nødvedigvis mer attraktive tror jeg. Vi så litt på blå, men kom til at det blir rart med blå bil som har noe brunt i på setene/dørene så sånn sett mener jeg hvit og grå passer bedre, men etter 5 grå biler flesket vi til med hvit (ja, jeg vet vi er helt sprø, ahha)

1317142119

Jeg håper det kommer flere lyse interiøralternativer jeg. Ulike typer stoff er det nye premium og lyst interiør har lenge vært synonymt med premium. Sorte døde dyr er litt gammeldags og i utakt med tiden - spesielt i en elbil.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 29. september 2020, klokken 22:03
Sitat fra: 02jan på tirsdag 29. september 2020, klokken 20:47
Skulle gjerne sett at feks euro Ncap testet bil i side og bakpåkjørsel med fullastet feriebil. Eksemple med 3.part grinden vist til over , er ikke noe jeg hadde klart å montert på en sikker måte.
Ville tro et løst bevegelig lastenett (type som en fiskenot)  rundt Bagasjen og stroppet fast i integrerte lastekroker i bagasjegulvet) ville vært bedre løsning.
I så fall er det ikke gitt at Model X kunne kalt seg verdens sikreste SUV, slik de gjorde da den ble testet.

Uavhengig av dette så er jeg enig med deg, og lastekroker bør være en selvfølge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Model S ble tilbakekalt i 2013 fordi bakseteryggen kunne kollapse i en kollisjon. Tre år senere ble Model X tilbakekalt av samme årsak.

hakotorg

Får veie opp litt med å si jeg liker det brune/grå interiøret.

Trond.m

Sitat fra: hakotorg på torsdag 01. oktober 2020, klokken 11:07
Ja, tror det blir bra jeg. Er helt sikker på at det ikke påvirker annenhåndsverdien negativt. Delskinn / Alcantara er jo normalt en oppgradering, og det finnes nok av kjøpere nå og ser ikke hvorfor annenhåndsmarkedet skulle bli annerledes.

Bjoris

Sitat fra: TM på fredag 02. oktober 2020, klokken 13:33
Sitat fra: hakotorg på torsdag 01. oktober 2020, klokken 11:07
Ja, tror det blir bra jeg. Er helt sikker på at det ikke påvirker annenhåndsverdien negativt. Delskinn / Alcantara er jo normalt en oppgradering, og det finnes nok av kjøpere nå og ser ikke hvorfor annenhåndsmarkedet skulle bli annerledes.

Likte ikke det brune, men ellers er alcantara/skinn bedre løsning syns jeg enn full skinn så ville nok vært villig til å legge litt ekstra i disse setene kontra vanlige seter og det tror jeg er ganske vanlig. Selvsagt vil kanskje småbarnsfamilier har skinn, men uten kjøling er skinn ett h... om sommeren syns jeg.

Bjoris

Ser at det nok er litt drøyt å kalle dette alcantara,

Designseter i ArtVelour Platinum Grey og kunstskinn Florence Brown...

MEN, det DESIGN seter, andre seter er nok ikke noen som er designet.

Stikkkontakt

Sitat fra: Bjoris på fredag 02. oktober 2020, klokken 17:05
Ser at det nok er litt drøyt å kalle dette alcantara,

Designseter i ArtVelour Platinum Grey og kunstskinn Florence Brown...

MEN, det DESIGN seter, andre seter er nok ikke noen som er designet.

Jaja. Man kan vel kalle det det man vil. Det er jo noen som kaller skaiseter for premium også.

Trond.m

Man kan ikke kalle MicroFleece for Alcantara uten å bryte både markedsføringsloven og varemerkeloven. Det er sidestilt med å kalle et lydanlegg for BO anlegg uten at det er det. Ser at VW også i den norske id.3 brosjyren skriver Alcantara for det som er et VW Microfleece stoff.
Men jeg tror setene blir bra likevel. De ser også veldig mye bedre ut enn stoffsetene i id.3 Plus (bilde under)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA