Samletråd: Cybertruck - dette vet vi så langt

Startet av Rosstopher, søndag 10. mai 2020, klokken 09:50

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på mandag 15. april 2024, klokken 23:29Av alle medier: ITavisen har faktisk testet Cybertruck i LA. Synes der var godt skrevet og informativt. Masser av bilder også.
https://itavisen.no/2024/04/15/jeg-har-kjort-cybertruck-test-norge/
Ja, en god artikkel :+1:

daktari

#346
Da vet vi hvor få CTs som finnes. 3900.
"The recall population includes all Model Year ("MY") 2024 Cybertruck vehicles manufactured from November 13, 2023, to April 4, 2024.
Production Dates : NOV 13, 2023 - APR 04, 2024"

https://e24.no/naeringsliv/i/eMWvAg/tesla-tilbakekaller-nesten-3900-cybertrucks-pickuper
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på fredag 19. april 2024, klokken 13:21Da vet vi hvor få CTs som finnes. 3900.
"The recall population includes all Model Year ("MY") 2024 Cybertruck vehicles manufactured from November 13, 2023, to April 4, 2024.
Production Dates : NOV 13, 2023 - APR 04, 2024"

https://e24.no/naeringsliv/i/eMWvAg/tesla-tilbakekaller-nesten-3900-cybertrucks-pickuper
Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)

Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)
RJK :+1:  ja tror du har rett i det.

Vil nok selge god i de landene den blir lansert såfremt de landene har kommet langt nok på sin EV infrastruktur da.

Men tror vel at SVV ALDRI kommer til å godkjenne denne i Norge slik den er bygd nå og en jr-CT versjon for oss og ev EU landene er vel ikke trolig at skjer, trur eg..



RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 08:43
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)

Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)
RJK :+1:  ja tror du har rett i det.

Vil nok selge god i de landene den blir lansert såfremt de landene har kommet langt nok på sin EV infrastruktur da.

Men tror vel at SVV ALDRI kommer til å godkjenne denne i Norge slik den er bygd nå og en jr-CT versjon for oss og ev EU landene er vel ikke trolig at skjer, trur eg..



Sjeldent at SVV får i oppdrag å godkjenne slikt. Dette blir nok tatt f.eks. i Nederland, der de typegodkjenner etter felles Europeiske regler. 8)

Når det er sagt, Tesla er jo klar på at den ikke oppfyller krav om bl.a. myke trafikanters beskyttelse, så den vil aldri få godkjennelse i Norge eller EU, annet en slik spesialtillatelse ved bruktimport og slikt vil ikke flertallet importere. Derfor synes jeg all snakket om CT til EU er noe vi kan legge bort.

Så om Tesla kommer med en EU-godkjent Pickup, som sannsynligvis og blir litt mindre fysisk, så tipper jeg den vil se langt annerledes ut enn dagens CT. Rett og slett fordi exoskeleton-konstruksjonen slik det er implementert, er uforenelig med reglene, som altså stopper CT.

De må antageligvis lage noe a la Rivian sin R1T, men designe den mer i retning av CT, der den bærende konstruksjonen ikke er det ytre karosseriet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#352
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:59
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 08:43
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)

Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)
RJK :+1:  ja tror du har rett i det.

Vil nok selge god i de landene den blir lansert såfremt de landene har kommet langt nok på sin EV infrastruktur da.

Men tror vel at SVV ALDRI kommer til å godkjenne denne i Norge slik den er bygd nå og en jr-CT versjon for oss og ev EU landene er vel ikke trolig at skjer, trur eg..



Sjeldent at SVV får i oppdrag å godkjenne slikt. Dette blir nok tatt f.eks. i Nederland, der de typegodkjenner etter felles Europeiske regler. 8)

Når det er sagt, Tesla er jo klar på at den ikke oppfyller krav om bl.a. myke trafikanters beskyttelse, så den vil aldri få godkjennelse i Norge eller EU, annet en slik spesialtillatelse ved bruktimport og slikt vil ikke flertallet importere. Derfor synes jeg all snakket om CT til EU er noe vi kan legge bort.

Så om Tesla kommer med en EU-godkjent Pickup, som sannsynligvis og blir litt mindre fysisk, så tipper jeg den vil se langt annerledes ut enn dagens CT. Rett og slett fordi exoskeleton-konstruksjonen slik det er implementert, er uforenelig med reglene, som altså stopper CT.

De må antageligvis lage noe a la Rivian sin R1T, men designe den mer i retning av CT, der den bærende konstruksjonen ikke er det ytre karosseriet.
Ser den RJK :+1:  men hvis de knapt nok tjener pæng på å lage den CT de lager nå ref shutdown CT plant som vi leste om, hvorfor skal de da i tillegg lage en jr ala R1T? Det tror jeg aldri Elon kommer til å gjøre. Elon ser sine verdier renne ut mellom fingrene hans nå om dagen med aksjen nede på kritisk støttenivå - og han la bort billigbil konseptet - og sier at det er FSD og taxi som er fremtiden for han.. - han nevnte da IKKE at det planlegges for noen jr CT..tilpasset europa osv

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 09:07
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:59
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 08:43
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48
Sitat fra: RJK på lørdag 20. april 2024, klokken 08:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. april 2024, klokken 15:48Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)

Greit å vite. Da er det bare 996 000 på venteliste........... Det kan jo ta litt tid å få ferdig den lista.
Fantasilister, ikke slik at alle de vil kjøpe bilen, trur eg.
Og hvis den er for dyr å lage så er det ikke sikkert de vil bli levert så raskt heller...jeg vet ikke
Samtidig er det mange som ikke har satt seg på lista, som vil kjøpe bilen når den blir lettere tilgjengelig. Antageligvis langt flere enn det antallet som faktisk har satt seg på lista. ;)
RJK :+1:  ja tror du har rett i det.

Vil nok selge god i de landene den blir lansert såfremt de landene har kommet langt nok på sin EV infrastruktur da.

Men tror vel at SVV ALDRI kommer til å godkjenne denne i Norge slik den er bygd nå og en jr-CT versjon for oss og ev EU landene er vel ikke trolig at skjer, trur eg..



Sjeldent at SVV får i oppdrag å godkjenne slikt. Dette blir nok tatt f.eks. i Nederland, der de typegodkjenner etter felles Europeiske regler. 8)

Når det er sagt, Tesla er jo klar på at den ikke oppfyller krav om bl.a. myke trafikanters beskyttelse, så den vil aldri få godkjennelse i Norge eller EU, annet en slik spesialtillatelse ved bruktimport og slikt vil ikke flertallet importere. Derfor synes jeg all snakket om CT til EU er noe vi kan legge bort.

Så om Tesla kommer med en EU-godkjent Pickup, som sannsynligvis og blir litt mindre fysisk, så tipper jeg den vil se langt annerledes ut enn dagens CT. Rett og slett fordi exoskeleton-konstruksjonen slik det er implementert, er uforenelig med reglene, som altså stopper CT.

De må antageligvis lage noe a la Rivian sin R1T, men designe den mer i retning av CT, der den bærende konstruksjonen ikke er det ytre karosseriet.
Ser den RJK :+1:  men hvis de knapt nok tjener pæng på å lage den CT de lager nå ref shutdown CT plant som vi leste om, hvorfor skal de da i tillegg lage en jr ala R1T? Det tror jeg aldri Elon kommer til å gjøre. Elon ser sine verdier renne ut mellom fingrene han nå om dagen med aksjen nede på kritisk støttenivå og han la bort billigbil konseptet og sier at det er FSD og taxi som er fremtiden for han.. Han nevnte IKKE noen jr CT..
De har vel en midlertidig shutdown pga noe problemer med gass/bremsepedal-problematikk, slik jeg oppfattet det. Tipper den straks er oppe i produksjon igjen.

Svakt salg  av alle modeller kommer av dyrtiden vi er inne i. Klart Tesla gjør tilpasninger på det. Men jeg har ingen tro på at det faktisk er stopp på TM2, selv om Robotaxi og FSD er langt frem på plakaten.

Nei, det er lite info om noen jr CT, og det tror jeg blir lenge til vi får høre noe mere om. Alt for mye annet som pågår, og ett av fokusområdene er jo å få mer fart på CT-produksjonen og også batteri-produksjon til denne.

De to tingene henger sammen. Kanskje hovedgrunnen til at CT har batteripakker der det er plass til flere batterier enn de faktisk kom med nå i denne omgangen!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#354
SitatDe har vel en midlertidig shutdown pga noe problemer med gass/bremsepedal-problematikk, slik jeg oppfattet det. Tipper den straks er oppe i produksjon igjen.

Håper du har rett RJK og at det blir laget masse CT nå fremover.

Et skikkelig tøft bilde i VG men helt feil pickup da (F-serien liksom!) - burde vært en CT på det bildet der :+1:

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/69pE13/pickup-guide-naa-blir-de-familiebiler-med-baksete-i-norge


RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 09:31
SitatDe har vel en midlertidig shutdown pga noe problemer med gass/bremsepedal-problematikk, slik jeg oppfattet det. Tipper den straks er oppe i produksjon igjen.

Håper du har rett RJK og at det blir laget masse CT nå fremover.

Et skikkelig tøft bilde i VG men helt feil pickup da (F-serien liksom!) - burde vært en CT på det bildet der :+1:

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/69pE13/pickup-guide-naa-blir-de-familiebiler-med-baksete-i-norge


Mye fint med CT, men det der blir nok umulig. Med de skrå sidekantene, blir det bortimot umulig å sitte på kantene som her... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Cybertruck vil bli en liten nisjebil om ikke noe endres.
Den har jo hatt og har en veldig reklameeffekt, de er sikkert fornøyd med det.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 20. april 2024, klokken 13:12Cybertruck vil bli en liten nisjebil om ikke noe endres.
Den har jo hatt og har en veldig reklameeffekt, de er sikkert fornøyd med det.
Hadde den vært lovlig i norge og den ble litt billigere enn dagens pris og at de hadde stappa kassa full av batterier i stedenfor å ha ledig plass i kassa! så hadde jeg kjøpt den ja. Liker det meste ved den bilen. Gleder meg til å få kjøre den en dag jeg er der borte.

ToWalkOrDrive

De har vel allerede kompromisset den litt i stykker i forhold til da jeg "bestilte" den (har reservasjonen ennå, på gøy). Opprinnelig kunne du vel helt åpne den mellom kupéen og lasteplanet. Lasteplanet var og lengre.

Er det ikke bare fronten de må myke opp for å få den EU-Street-Legal? Sånn utenom DAB radio, 230v og oransje blinklys?
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 20. april 2024, klokken 20:37De har vel allerede kompromisset den litt i stykker i forhold til da jeg "bestilte" den (har reservasjonen ennå, på gøy). Opprinnelig kunne du vel helt åpne den mellom kupéen og lasteplanet. Lasteplanet var og lengre.

Er det ikke bare fronten de må myke opp for å få den EU-Street-Legal? Sånn utenom DAB radio, 230v og oransje blinklys?
Tror du har rett i det Cybertrucken har for skarpe hjørner og kanter foran og på sidene. 
Men hadde jeg hatt CT....de hadde jeg lett glatta ut med litt plastic padding  :D kjemisk metall

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA