Samletråd: Cybertruck - dette vet vi så langt

Startet av Rosstopher, søndag 10. mai 2020, klokken 09:50

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 21:47
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 20. april 2024, klokken 20:37De har vel allerede kompromisset den litt i stykker i forhold til da jeg "bestilte" den (har reservasjonen ennå, på gøy). Opprinnelig kunne du vel helt åpne den mellom kupéen og lasteplanet. Lasteplanet var og lengre.

Er det ikke bare fronten de må myke opp for å få den EU-Street-Legal? Sånn utenom DAB radio, 230v og oransje blinklys?
Tror du har rett i det Cybertrucken har for skarpe hjørner og kanter foran og på sidene.
Men hadde jeg hatt CT....de hadde jeg lett glatta ut med litt plastic padding  :D kjemisk metall

Sånn...da er den klar...når du får på den plastic paddingen i tillegg  :D

Jeg skulle forresten likt å sett når en Cybertruck kolliderer med en Opel Astra. Sånn "deformasjonssoner" med 1,4mm stål rett frem....lurer på hvordan det ikke gir etter når det møter Astra'en i litt høyde...
https://qz.com/tesla-cybertruck-crash-test-elon-musk-1851273001
https://insideevs.com/news/689519/tesla-cybertruck-crash-test-drone-images/

Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 23. april 2024, klokken 12:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 20. april 2024, klokken 20:37De har vel allerede kompromisset den litt i stykker i forhold til da jeg "bestilte" den (har reservasjonen ennå, på gøy). Opprinnelig kunne du vel helt åpne den mellom kupéen og lasteplanet. Lasteplanet var og lengre.

Er det ikke bare fronten de må myke opp for å få den EU-Street-Legal? Sånn utenom DAB radio, 230v og oransje blinklys?
Tror du har rett i det Cybertrucken har for skarpe hjørner og kanter foran og på sidene.
Men hadde jeg hatt CT....de hadde jeg lett glatta ut med litt plastic padding  :D kjemisk metall

Jeg skulle forresten likt å sett når en Cybertruck kolliderer med en Opel Astra. Sånn "deformasjonssoner" med 1,4mm stål rett frem....lurer på hvordan det ikke gir etter når det møter Astra'en i litt høyde...
Glemte padding på panseret...   8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 23. april 2024, klokken 12:37

https://qz.com/tesla-cybertruck-crash-test-elon-musk-1851273001
https://insideevs.com/news/689519/tesla-cybertruck-crash-test-drone-images/

He he artig bilde
De sidespeila må vel putes inn de oxo?

ToWalkOrDrive

Bør nok bare ta vekk de spisse speilene, og erstatte med Audi e-tron kameraer (siden det er lov i Norge/EU og ikke lov i USA)...siden bilen er bred nok uten speilene :-)

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 25. april 2024, klokken 14:53Bør nok bare ta vekk de spisse speilene, og erstatte med Audi e-tron kameraer (siden det er lov i Norge/EU og ikke lov i USA)...siden bilen er bred nok uten speilene :-)
Nice :+1: liker de e-tron speilene

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 26. april 2024, klokken 06:58Nice :+1: liker de e-tron speilene
Speilene er fine. Plassering av skjermene for de i bilen er idiotisk. Mye bedre på Honda e.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på fredag 26. april 2024, klokken 07:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 26. april 2024, klokken 06:58Nice :+1: liker de e-tron speilene
Speilene er fine. Plassering av skjermene for de i bilen er idiotisk. Mye bedre på Honda e.
Kjørt begge og ville nok valgt e-tron speilene alle dager i uka men det er bare meg det. Men for all del Hondaen er dritkul den assa. Tommel opp fra meg 

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. april 2024, klokken 00:23Kjørt begge og ville nok valgt e-tron speilene alle dager i uka men det er bare meg det. Men for all del Hondaen er dritkul den assa. Tommel opp fra meg
På e-tron kom skjermen på førersiden bak venstrearmen når jeg sitter som jeg ofte gjør med venstrearmen på vinduskarmen, og man må i tillegg titte ned. På Honda-e er skjermen høyere. Derfor virker det bedre. Jeg har hatt begge bilene noen måneder.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på lørdag 27. april 2024, klokken 06:33På e-tron kom skjermen på førersiden bak venstrearmen når jeg sitter som jeg ofte gjør med venstrearmen på vinduskarmen, og man må i tillegg titte ned. På Honda-e er skjermen høyere. Derfor virker det bedre. Jeg har hatt begge bilene noen måneder.
Godt poeng.

Otkristo

UN ECE reg 26 avsnitt 5.4 er litt utfordrende å møte med paneler som er 1,8 mm tykke. For tynn til at en normal kantradius oppfyller spesifikasjonene og for tykk til å runde av. Det er ikke umulig å løse...

Otkristo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på torsdag 02. mai 2024, klokken 20:02

UN ECE reg 26 avsnitt 5.4 er litt utfordrende å møte med paneler som er 1,8 mm tykke. For tynn til at en normal kantradius oppfyller spesifikasjonene og for tykk til å runde av. Det er ikke umulig å løse...

Hva om en limte på tjukke gummilister / plastlister / metallister over kantene? Ville det gjort det lovlig?

Hadde vært kult om Arctic Truck hadde tatt inn 100 biler og bygget dem om til kode. Da kunne de og satt på litt grovere hjul sånn at de hadde fått skikkelig spor i dekkene  :D 

Ser Arctic Truck har montert plast under Landrover, som sikkert kunne blitt gjort andre plasser på Cybertruck, og så gjerne en kufanger osv. Kunne sikkert lett solgt de ombygde Cybertruck-bilene for 2 mill i Norge...

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. mai 2024, klokken 09:01
Sitat fra: Otkristo på torsdag 02. mai 2024, klokken 20:02

Hva om en limte på tjukke gummilister / plastlister / metallister over kantene? Ville det gjort det lovlig?

Hadde vært kult om Arctic Truck hadde tatt inn 100 biler og bygget dem om til kode. Da kunne de og satt på litt grovere hjul sånn at de hadde fått skikkelig spor i dekkene  :D 

Ser Arctic Truck har montert plast under Landrover, som sikkert kunne blitt gjort andre plasser på Cybertruck, og så gjerne en kufanger osv. Kunne sikkert lett solgt de ombygde Cybertruck-bilene for 2 mill i Norge...
Artig du nevner AT og de vet jeg vil ikke ta i en Tesla med ildtang en gang  ;D dem om det da. Der er jeg helt uenig med AT og jeg digger CT.

Men reis gjerne innom dem AT som ligger rett ved Solbergelva neste gang du er der i nærheten og på gøy spør han i skranken rett innenfor om de har tenkt å bygge om noen CT når den tid kommer?

Trolig blir du kasta ut straks og kasta så langt at du enten havner på gressplenbakken nedenfor he he - eller kanskje helt nede ved rundkjøringa.

daktari

Da TeslaBjørn testet Model X så var han smart nok til å ikke teste med fingeren. Ikke den karen her:

https://www.businessinsider.com/youtuber-cybertrunk-finger-test-frunk-sensor-2024-5

SitatA YouTuber tested if Tesla's  Cybertruck update makes the frunk safer by closing it on his finger.

The frunk update worked well on produce, but crushed his finger and left it shaking with a dent.

A Tesla engineer said the test was done wrong because the frunk increases in pressure every time.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på lørdag 04. mai 2024, klokken 15:54Da TeslaBjørn testet Model X så var han smart nok til å ikke teste med fingeren. Ikke den karen her:

https://www.businessinsider.com/youtuber-cybertrunk-finger-test-frunk-sensor-2024-5

SitatA YouTuber tested if Tesla's  Cybertruck update makes the frunk safer by closing it on his finger.

The frunk update worked well on produce, but crushed his finger and left it shaking with a dent.

A Tesla engineer said the test was done wrong because the frunk increases in pressure every time.
Så videoen og det der forstår jeg ikke. Er ikke dette sensor styrt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA