Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: hemi på fredag 25. desember 2020, klokken 12:34
Tvinge folk til å jobbe helligdager for å pynte på kvartals salgstall, for å igjen å pumpe aksjekurser, ja jo bøye seg i støvet må være fordi det er sykt shady og noen tjener mye $$. Bra for folk som jobber der, eller kunden er det neppe.
Nå må du ta deg en diger bolle. Får da være måte på hva man skal sitte å synse om og hisse seg opp over. Dette er jo helt konspirasjonsteori-nivå.
Extra på Kråkerøy hadde åpent til 4 på julaften, jeg har adressen hvis du vil sende et hatbrev?
Aker tvinger sveiserene sine til å jobbe røddagene i romjulen for det er krise, skal vi starte en tråd om at Røkke burde kastreres?
Katten min blir kald på potene når det er vinter. Han irriterer seg også over priviligerte idioter som kjøper bil til en halv million og kommer med oppdiktet oppgulp uten å vite hva som står i arbeidsmiljøloven
https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§10-10

apehest

Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 14:04
Sitat fra: hemi på fredag 25. desember 2020, klokken 12:34
Tvinge folk til å jobbe helligdager for å pynte på kvartals salgstall, for å igjen å pumpe aksjekurser, ja jo bøye seg i støvet må være fordi det er sykt shady og noen tjener mye $$. Bra for folk som jobber der, eller kunden er det neppe.
Nå må du ta deg en diger bolle. Får da være måte på hva man skal sitte å synse om og hisse seg opp over. Dette er jo helt konspirasjonsteori-nivå.
Extra på Kråkerøy hadde åpent til 4 på julaften, jeg har adressen hvis du vil sende et hatbrev?
Aker tvinger sveiserene sine til å jobbe røddagene i romjulen for det er krise, skal vi starte en tråd om at Røkke burde kastreres?
Katten min blir kald på potene når det er vinter. Han irriterer seg også over priviligerte idioter som kjøper bil til en halv million og kommer med oppdiktet oppgulp uten å vite hva som står i arbeidsmiljøloven
https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§10-10

E9  :laugh:

hemi

Har jeg refererert til arbeidsmiljøloven? røkke? hatbrev? forstår ikke helt oppgulpet? vet ikke om du forstår det selv?

Jeg synes helt ærlig ikke det er imponerende å tvinge folk ut på helligdager,  ikke sett fra tesla ansatte/inleide sin side, og vi ser jo også hvordan kundeopplevelsen blir, noe som lett kunne vært strukket noen få dager ut i jan, leveringsbølgen er vel trolig over rett ut i jan.

Det er forskjell på dårlig planlegging og hastejobb/krisejobb fordi konsekvensene kan være store.

Hvor viktig er det å  TVINGE å levere ut en bil 24/25/26 des, vs  4/5/6 jan ? Hele greia er dårlig planlegging og minner om skole/studie hvor man gjør alt rett før deadline. Forstår ikke hvorfor vi skal "bøye oss i støvet" for dette.

alagerqv

Jeg har fått igjen VIN (samme som sist) og Tesla sitt forslag til hentetidspunkt på nettsidene nå. Bilen har ikke dukket opp i app'en igjen.
Siden det fortsatt er romjul, blir nok det tidspunktet elegant ignorert.

jkirkebo

Sitat fra: hemi på fredag 25. desember 2020, klokken 14:36
Har jeg refererert til arbeidsmiljøloven? røkke? hatbrev? forstår ikke helt oppgulpet? vet ikke om du forstår det selv?

Jeg synes helt ærlig ikke det er imponerende å tvinge folk ut på helligdager,  ikke sett fra tesla ansatte/inleide sin side, og vi ser jo også hvordan kundeopplevelsen blir, noe som lett kunne vært strukket noen få dager ut i jan, leveringsbølgen er vel trolig over rett ut i jan.

Tvinge og tvinge. Hos oss er det gjerne kamp om å få jobbe de røde dagene, 100% overtidstillegg gir god utbetaling på neste lønning.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Dvergen196

Sitat fra: alagerqv på fredag 25. desember 2020, klokken 14:50
Jeg har fått igjen VIN (samme som sist) og Tesla sitt forslag til hentetidspunkt på nettsidene nå. Bilen har ikke dukket opp i app'en igjen.
Siden det fortsatt er romjul, blir nok det tidspunktet elegant ignorert.
Kanskje det er håp for deg da. Jeg har fremdeles 29/12 som leveringsdato på Tesla siden, men de har bekreftet at jeg får ny dato med januar levering.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

alagerqv

Mitt håp er jo at de har forstått at jeg ikke avbryter ferien for å hente bilen, men at jeg tar det første uken i januar.

RJK

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. desember 2020, klokken 15:28

Tvinge og tvinge. Hos oss er det gjerne kamp om å få jobbe de røde dagene, 100% overtidstillegg gir god utbetaling på neste lønning.

Jeg jobba nattevakt på julaften. En viss "tvang" er det jo, for noen MÅ jobbe også de røde dagene. Hos oss er det aldri stengt. Heldigvis kompenseres vi med 133,33% tillegg.

Så lenge ingen av de måtte jobbe mellom 16-20 eller 22 på selve julaften, tror og jeg at de gjorde dette relativt med glede, selv om det sikkert er en og annen som lar misnøyen med å "måtte" hente ut bil på julaften komme den ansatte "til gode å få høre på".

Ja, det har vært og er press for å få ut så mange biler som mulig før kvartalstall, men jeg er temmelig sikker på at de alle skulle vært forsinkelsene foruten. Men med været båtene har møtt på, og så i tillegg Korona-tiltak, så må jeg likevel si jeg er imponert over stå-på-viljen.

Og så får det være at noen fikk lyktene som bilen skulle få, og noen har vært så heldige å få de aller nyeste lyktene, fordi Tesla heller begynte å montere disse fremfor å få flere "gamle" lykter til den batchen. Ikke akkurat veldig mye å bli sint og sur for om man ikke fikk de nyeste, selv om det aldri ble lovet.

Just my 5 cents!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

thebadger

Det er forskjell på dårlig planlegging og hastejobb/krisejobb fordi konsekvensene kan være store.

Hvor viktig er det å  TVINGE å levere ut en bil 24/25/26 des, vs  4/5/6 jan ? Hele greia er dårlig planlegging og minner om skole/studie hvor man gjør alt rett før deadline. Forstår ikke hvorfor vi skal "bøye oss i støvet" for dette.
24 desember er ikke en rød dag, det er helligdag etter klokken 3. Står i arbeidsmiljøloven.
25. desember er det så langt registrert og hentet 0 biler. Jeg ba om å få hente ut 26. eller 27, fikk beskjed om at det ikke var noen utlevering de dagene.
Så hvem er det som jobber og tar i mot biler på røde dager egentlig?

MagnusSss

Noen andre som har bestilt rundt 20 oct og ikke fått vin eller noe svar på levering? Har til og med gidd beskjed at jeg kan hente i Lillestrøm men ingen hell. Bestilt performance sort/sort

suppegjok

Sitat fra: MagnusSss på fredag 25. desember 2020, klokken 18:44
Noen andre som har bestilt rundt 20 oct og ikke fått vin eller noe svar på levering? Har til og med gidd beskjed at jeg kan hente i Lillestrøm men ingen hell. Bestilt performance sort/sort

Bestilte i begynnelsen av november. LR. Ikke fått noe oppdatering om levering eller noe info på sida. Har sendt mail, men ikke fått noe mer enn at de skulle se hva som kom inn denne uka.

Håper jo at vi fortsatt får kampanjerente selv om det skulle gli ut i januar eller senere.

dejavu

I nesten samme båt her. Har bestemt meg for å sitte helt stille der. Ser ingen ulemper med å få en mod 3 førstegangsregistret i 2021.
Mod.3,2021,AWD,HF

jasken

Sitat fra: dejavu på fredag 25. desember 2020, klokken 19:11
I nesten samme båt her. Har bestemt meg for å sitte helt stille der. Ser ingen ulemper med å få en mod 3 førstegangsregistret i 2021.

Alle er vell 2021 modeller uansett.

En ting som sparte meg å vente flere timer når jeg skulle hente var å ha alt i orden når jeg kom. Hadde ikke innbytte, men sørger for ar forsikring var ok, lån signert og pant signer. Da jeg ankom å stilte meg i kø, ble jeg ropt opp før jeg kom frem og fikk henter bil rimelig kjapt mens andre måtte vente flere timer.

dejavu

Sitat fra: jasken på fredag 25. desember 2020, klokken 19:16
Sitat fra: dejavu på fredag 25. desember 2020, klokken 19:11

Alle er vell uansett 2021 modeller uansett.

Det er de utvilsomt. Bare at det vil stå registret i 2021 i statens vegvesen  sine arkiver, når jeg selger. Sikkert en ubetydelighet. Håper også at en liten utsettelse øker sjansen for at nye lys er montert. Men ringer de, så møter jeg opp med alle papirer i orden. Står i finansieringstilbudet, at det er gyldig ut februar.
Mod.3,2021,AWD,HF

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA