Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: jasken på fredag 25. desember 2020, klokken 19:16
En ting som sparte meg å vente flere timer når jeg skulle hente var å ha alt i orden når jeg kom. Hadde ikke innbytte, men sørger for ar forsikring var ok, lån signert og pant signer. Da jeg ankom å stilte meg i kø, ble jeg ropt opp før jeg kom frem og fikk henter bil rimelig kjapt mens andre måtte vente flere timer.
Jeg hadde også alt på plass og ingen innbytte. Måtte likevel vente 5 timer.

Og, det hadde fort blitt enda flere timer om ikke jeg hadde sagt i fra at jeg trengte å rekke et dekkverksted for å legge om til vinterdekk før jeg skulle over fjellet igjen.

DagfinnN

Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 18:25
24 desember er ikke en rød dag, det er helligdag etter klokken 3. Står i arbeidsmiljøloven.
25. desember er det så langt registrert og hentet 0 biler. Jeg ba om å få hente ut 26. eller 27, fikk beskjed om at det ikke var noen utlevering de dagene.
Så hvem er det som jobber og tar i mot biler på røde dager egentlig?
Det er sikkert de samme folka som hevder:
1 at Tesla kunne ha solgt mange flere biler om de hadde bedre kvalitet
2. samt de samme som skrev i en tråd i november  at Tesla ikke lenger selger i Norge.

Punkt 1 er vanskelig å forstå da Tesla selger alt de kan produsere. Hvordan kan de da kunne ha solgt flere biler?
Punkt 2 er nesten like komisk da Tesla i desember ser ut til å passere over 3000 biler utlevert. De som hevdet 2 snakker nok i dag om leveringshelvete tenker jeg. Det er nok noen som ikke kan leve uten å si noe negativt om Tesla.
Argumenter man mot slike kommer de med hersketeknikk som "menighet" og "fanboys" i mangel av andre argumenter.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

alagerqv

Jeg tenker det må være ok å si at man ikke kan eller vil avbryte juleferien for å hente bil. Samtidig er det fint om de som ikke har større planer for julen og kan hente, gjør det. Men det må og være lov å si at man er mer interessert i ferie enn ny bil uten at man straffes.

dejavu

Sitat fra: alagerqv på fredag 25. desember 2020, klokken 19:49
Jeg tenker det må være ok å si at man ikke kan eller vil avbryte juleferien for å hente bil. Samtidig er det fint om de som ikke har større planer for julen og kan hente, gjør det. Men det må og være lov å si at man er mer interessert i ferie enn ny bil uten at man straffes.

Jeg vet ikke med deg, men dette er det jeg har samtykket til,i min "avtale om kjøp av motorkjøretøy", som ligger på kontosiden min hos Tesla.

Levering. Vi vil underrette deg om når vi forventer at ditt Kjøretøy vil være klart til levering ved nærmeste Tesla servicesenter, eller et annet sted vi blir
enige om. Du samtykker i å planlegge og å ta imot levering av ditt Kjøretøy innen en uke etter denne datoen ("Leveringsdatoen"). Du samtykker i at tid er
vesentlig, og at hvis du ikke besvarer våre varsler elelr ikke har mulighet til å ta levering på Leveringsdatoen, vil Kjøretøyet ditt bli gjort tigjengelig for salg til
andre kunde
Mod.3,2021,AWD,HF

alagerqv

I samme kontrakt står det også utlevering på nærmeste servicesenter eller sted vi er enige om. Jeg valgte Drammen og har aldri samtykket til Lillestrøm. Om man skal flisespikke har man ett fint utganspunkt her.

I tillegg hadde jeg også «november levering». Kunne hentet før jul om de hadde gjort den klar forrige uke, men det valgte de å ikke gjøre. Har lavt nok VIN til å vite at den har vært i Norge lenge...

hobbybonden

Sitat fra: dejavu på fredag 25. desember 2020, klokken 20:01
Levering. Du samtykker i å planlegge og å ta imot levering av ditt Kjøretøy innen en uke etter denne datoen ("Leveringsdatoen"). Du samtykker i at tid er
vesentlig, og at hvis du ikke besvarer våre varsler elelr ikke har mulighet til å ta levering på Leveringsdatoen, vil Kjøretøyet ditt bli gjort tigjengelig for salg til
andre kunde

Er litt usikker på hvordan dette egentlig skal tolkes, jeg trodde at man hadde 7 dager på seg fra leveringsdato til å hente (jfr første setning). Men, så kommer ordlyden etter hvor det høres ut som at dersom man ikke kan hente på leveringsdatoen så kan bilen selges til andre...

alagerqv

Jeg har betalt bilen med mitt VIN. Blir lite imponert om min betalte bil selges til  noen andre.

thebadger

Sitat fra: hobbybonden på fredag 25. desember 2020, klokken 21:05
Sitat fra: dejavu på fredag 25. desember 2020, klokken 20:01
Levering. Du samtykker i å planlegge og å ta imot levering av ditt Kjøretøy innen en uke etter denne datoen ("Leveringsdatoen"). Du samtykker i at tid er
andre kunde

Er litt usikker på hvordan dette egentlig skal tolkes, jeg trodde at man hadde 7 dager på seg fra leveringsdato til å hente (jfr første setning). Men, så kommer ordlyden etter hvor det høres ut som at dersom man ikke kan hente på leveringsdatoen så kan bilen selges til andre...
I praksis betyr reglene: Du må godta å hente bilen innen 1 uke etter at den er klar til levering, den datoen dere blir enige om er det som omtales som "leveringsdato".
Dersom du ikke besvarer spørsmål om leveringsdato innen "klar for leveringsdato" eller dersom du ikke har anledning til å møte opp til en planlagt leveringsdato så vil bilen kunne selges til noen andre.

Det blir litt som "hent i butikk", dersom du ikke henter varen innen X dager selges den til en annen kunde, og du kan få pengene igjen eller bestille en ny.

Juridisk ser ikke teksten helt vanntett ut, men jeg er faktisk ikke jurist så det kan jeg absolutt ikke svare på.

TeslaJohan

Hei,
Har fått leveringsdato 30/12 på Lillestrøm. I sluttfakturaen står det dog levering i Trondheim 31/12.
Kan jeg da be om at den leveres der?
Og, noen som har erfaring med å få hentet ut i januar mtp å beholde lavrente tilbudet? Jeg har tatt screening på nettsiden til tesla noen dager etter jeg bestille, og der står det ikke noe om at en må ta ut bilen i år for at den skal gjelde (slik det står nå).

thebadger

Sitat fra: TeslaJohan på fredag 25. desember 2020, klokken 22:18
Hei,
Har fått leveringsdato 30/12 på Lillestrøm. I sluttfakturaen står det dog levering i Trondheim 31/12.
Kan jeg da be om at den leveres der?
Og, noen som har erfaring med å få hentet ut i januar mtp å beholde lavrente tilbudet? Jeg har tatt screening på nettsiden til tesla noen dager etter jeg bestille, og der står det ikke noe om at en må ta ut bilen i år for at den skal gjelde (slik det står nå).
1) spør Tesla, ring delivery klokken 09:00 på mandag (21061929, innvalg 2 så 1)
2) ring DNB finans, 91505020

Electric cars in Norway

Så den beste dagen før jul var på 22.12 med hele 366 nyregistrerte. Så det på tesla stats. Dersom de kjører full rulle i romjulen så kommer det kansje ca 1000 til eller flere før vi sier "godt nytt år"   :+1: :+1: herlig. Gratis SC ut 21 hjelper også sikkert til :+1: :+1: et genialt opplegg.

SnøhvitM3P

Hei,
Fikk i går melding om levering 29-31Desember, men det står lillestrøm varemesse som lokasjon. Jeg hadde satt tromsø som utleveringssted så dette var veldig rart.
De kan jo ikke mene at jeg skal dra til helt andre siden av Norge plutselig når vi fra starten av har sakt vi skal ha bilen til Tromsø.
Får håpe det ikke blir slik at de nå gir bort bilen til noen andre og vi må vente til februar-mars og ikke får bra rente alikevel.
Skal ringe til delivery på mandag for å høre hva som har skjedd siden de sier vi skal komme til sør plutselig.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

alb92

Sitat fra: SnøhvitM3P på søndag 27. desember 2020, klokken 15:40
Hei,
Fikk i går melding om levering 29-31Desember, men det står lillestrøm varemesse som lokasjon. Jeg hadde satt tromsø som utleveringssted så dette var veldig rart.
De kan jo ikke mene at jeg skal dra til helt andre siden av Norge plutselig når vi fra starten av har sakt vi skal ha bilen til Tromsø.
Får håpe det ikke blir slik at de nå gir bort bilen til noen andre og vi må vente til februar-mars og ikke får bra rente alikevel.
Skal ringe til delivery på mandag for å høre hva som har skjedd siden de sier vi skal komme til sør plutselig.

Latterlig. Jeg skal også ha bil i fra Tromsø, men de ga bort min bil uten å spørre om jeg kunne hente på Lillestrøm, som jeg faktisk har mulighet til!

dejavu

Sitat fra: TeslaJohan på fredag 25. desember 2020, klokken 22:18
Jeg har tatt screening på nettsiden til tesla noen dager etter jeg bestille, og der står det ikke noe om at en må ta ut bilen i år for at den skal gjelde (slik det står nå).

Hvor står det henne? De selger jo ennå biler med estimert levering februar -21,under det rentetilbudet..
Mod.3,2021,AWD,HF

alagerqv

De som får vinterdekk fra Tesla, viktig å vurdere å ta en titt her:

https://www.nokiantyres.no/hakkagaranti/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA