Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Asbjornel på søndag 23. august 2020, klokken 13:25
Sitat fra: ricco404 på lørdag 22. august 2020, klokken 17:07
Biler står og venter på havnen i Drammen...

De må vel ha kommet nettopp. La merke til at det i slutten av uka plutselig ble registrert 18 teslaer på teslastats.no. Spent på om de fortsetter med dette i neste uke. Så det er mulig det er noe på gang snart. 😊

18 biler 22.08.20, 28 biler dagen før.

Tipper det blir endel biler som skal leveres ut den neste knappe halvannen måneden som gjenstår av kvartalet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

knutkr

Hva bruker man VIN nummer til før man får bilen?
-Tesla model 3 ventes
-Hyundai ioniq 28kwh

pekle

Sitat fra: knutkr på mandag 24. august 2020, klokken 11:34
Hva bruker man VIN nummer til før man får bilen?
Forsikringsselskapet mitt ville ha det iallfall.

sfenne

Hei!

Da jeg bestilte 4. august fikk jeg beskjed om at leveringsdato ville komme innen 14 dager og levering ville skje rundt månedsskiftet. 14 dager senere, fikk jeg beskjed om at leveringsdato ville komme innen 14 dager.

Spent på om det blir ytterligere 14 dager eller om at jeg faktisk kan få bilen rundt månedsskiftet.
Bør jeg jekke ned forventningene og være beredt på at bilen ikke kommer før Q4?

Bilen skal hentes i Trondheim og har stått i transit siden bestillingsdato.
TM3 LR svart/svart u/ henger

Dwerg

Vanskelig å si, du har iallefall hørt mer enn jeg gjorde. Fikk beskjed når jeg bestilte tidlig i mai at jeg nok måtte vente til august/september. Etter det var det helt stille frem til sist fredag nå da jeg fikk utleveringsdato.

Ville jekket ned forventningene uansett.

sfenne

Sitat fra: Dwerg på mandag 24. august 2020, klokken 18:41
Fikk beskjed når jeg bestilte tidlig i mai at jeg nok måtte vente til august/september.

Mulig det har en sammenheng med at skipet går så så ofte over dammen. Altså, at en bestilling i mai vil leveres på samme tidspunkt som en bestilling i august.

Aner ikke. Bare bygger håp... :laugh:

bloxx

Sitat fra: sfenne på mandag 24. august 2020, klokken 14:22
Hei!

Da jeg bestilte 4. august fikk jeg beskjed om at leveringsdato ville komme innen 14 dager og levering ville skje rundt månedsskiftet. 14 dager senere, fikk jeg beskjed om at leveringsdato ville komme innen 14 dager.

Spent på om det blir ytterligere 14 dager eller om at jeg faktisk kan få bilen rundt månedsskiftet.
Bør jeg jekke ned forventningene og være beredt på at bilen ikke kommer før Q4?

Bilen skal hentes i Trondheim og har stått i transit siden bestillingsdato.
TM3 LR svart/svart u/ henger

Jeg bestilte også 4. august. "Min" spec fantes ikke i inventory, så jeg designet den selv. Levering september sto det på nettsiden.Dagen etter fikk jeg mail fra Tesla med spørsmål om jeg ville bli matchet mot bil i inventory (så da fantes det likevel). Greit for meg, jeg spurte om det kunne medføre at bilen ble levert raskere, men fikk til svar at leveringstiden var den samme uansett.
Etter dette har jeg ikke hørt noe fra Tesla. Jeg satser på at den kommer i Q4.

LarsPe

Bestilte 4. juli, levert i Drammen i dag. LR, hvit - snart rød, sort interiør og tilhengerfeste. Levert med trådløs lading for mobil.
TM3 - 2020
TM3 - 2021

Dwerg

Sitat fra: sfenne på mandag 24. august 2020, klokken 18:55
Mulig det har en sammenheng med at skipet går så så ofte over dammen. Altså, at en bestilling i mai vil leveres på samme tidspunkt som en bestilling i august.

Aner ikke. Bare bygger håp... :laugh:
Har nok sammenheng med at de var tom for biler, en del hadde allerede ventet en god stund før meg og fabrikken var stengt pga. korona.

Jeg får av det samme lasset som de som har bestilt i juni, juli og august. Går nok sikkert noe fortere for de som bestiller nå som fabrikken er i full drift.

sfenne

Fikk leveringsdato i dag. To alternativer (14/15 september). Mens jeg tenkte, forsvant bare 14. september, så jeg måtte handle raskt!

Har ikke mottatt VIN enda.

EDIT: Fikk VIN fra forhandler (sendte bare mail og etterspurte etter jeg fikk bekreftet leveringsdato)

Steffenf

Jeg ringte delivery idag pga det stod bare en strek ang leveringstid på tesla sine sider. Jeg fikk beskjed om levering 12-16 okt, det kom litt an på når de kom til kr.sand. Jeg fikk også oppgitt vin.

Jeg fikk beskjed om at de kom til å ta kontakt neste uke med noe mer konkret levering tid.

tjohei

Fekk leveringsdato i dag, 14 september, LR blå, bestilt juli

sfenne

Sitat fra: tjohei på onsdag 26. august 2020, klokken 14:02

Din snik! 14. september kl. 1400, I presume? :laugh:

Norhawk

Har også fått leveringsdato, 11.sept.

Fortsatt ikke fått vin, får det når bil ankommer Norge.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

tjohei

Sitat fra: sfenne på onsdag 26. august 2020, klokken 15:02
Sitat fra: tjohei på onsdag 26. august 2020, klokken 14:02

Din snik! 14. september kl. 1400, I presume? :laugh:

Hadde bare mulighet til den 14. sept i kalenderen eg fekk link til. Er i Bergen, kl 13 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA