Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pod point 16A ladepunkt ferdig installert i garasjen

Startet av Aspiranten, torsdag 15. mars 2012, klokken 15:30

« forrige - neste »

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

foxy

mmm enda en?  ???

sett nå i det siste 2 el-bil-branner og aldri før i livet en fosil-bilbrann. Håper dette ikke er noe signifikant tendens...
I-miev 2011
Asker

hkaspenberg

Sitat fra: foxy på mandag 16. april 2012, klokken 08:51
mmm enda en?  ???

sett nå i det siste 2 el-bil-branner og aldri før i livet en fosil-bilbrann. Håper dette ikke er noe signifikant tendens...
Får vel håpe at du har rett, men jeg synes å se en overrepresentasjon av gamle Kangoo'er. To branner  på relativt kort tid. Da kan det ikke være så mange igjen av disse her.  ::)

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

jahnarne

Ikke så ofte man ser mørkeblå Kangooer, så tenkte umiddelbart på en jeg har sett på Finn m/rangeextender: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34168697

Såklart ren spekulasjon fra min side.

elektrolux

Kanskje det er en av vennene våre her sin?

Får håpe det ikke er enda en ombygget bil ???
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

blåbil

Jeg kjører 2001 Saxo. Blir litt stresset av disse brannene. Er det noen som vet hva en bør gjøre hvis det starter å brenne? Er det noen må, skal, bør? Jeg vet lite om brann i elbil. Har et lite 2 kg pulver apparat under pasasjer setet.

cra

Sitat fra: blåbil på mandag 16. april 2012, klokken 10:45
Er det noen som vet hva en bør gjøre hvis det starter å brenne? Er det noen må, skal, bør? Jeg vet lite om brann i elbil. Har et lite 2 kg pulver apparat under pasasjer setet.

Hvis mulig, kom deg ut av veien, men ikke let etter busslommer, for å si det sånn. Stopp umiddelbart! Kom deg ut av bilen og få evt. pasasjerer i sikkerhet.

Hvis ikke det er noe som tilsier eksplosjonsfare så kan du gjerne bruke pulverapparatet, men 2kg blir fort tomt, og tar ikke store brannen. Tror de aparatene er mest til å slokke brann i et tidlig stadium, evt. slokke personer med fyr i klærne. Men for all del, det kan berge deg fra en større brann hvis du er heldig og kommer til flamene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Majoriteten av brannene har skjedd i ombygde biler -så du kan ta det med ro :)

Det er selvfølgelig lurt å stoppe bilen hvis det lukter brent og med 2kg pulver klarer du nok å stoppe et branntilløp.
Pass på så du ikke ender opp med både rekkeviddeangst og elbilbrannangst  ;)

Thomas
(som ikke savner P106en så mye)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

Tror verken denne eller den andre Kangoen som brant tidligere i Oslo i vinter hadde noe annet en NICAD.
Til forskjell fra PSA og Think har Kangooene luftkjølte batterier. I tillegg en meget porøs glassfiberkasse som holder batteriene.
På grunn av saltingen i Norge er en sikkerhetsmekaniske bortkoblet på samtlige Kangooer.
Resultatet av dette er hva du ser på Drammensveien i dag.
Disse bilene bør avskiltes samlet.
Helst før de gir elbiler totalt et dårlig rykte.

Arne Magnus Berge
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 16. april 2012, klokken 11:44
På grunn av saltingen i Norge er en sikkerhetsmekaniske bortkoblet på samtlige Kangooer.

Den berømmelige isolasjonsfeilen? Ikke bra å koble fra slike barrierer.

Ellers er det ofte lite en kan gjøre med en slik brann uttover å forsøke å begrense spredning av brannen. Med det tenker jeg at det er lurt å plassere bilen langt unna brennbare bygninger og lignende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Jeg trodde faktisk bilene var ombygd for å få de til å virke i nordisk klima, ikke at man "bare" har fjernet en sikkerhetsmekanisme...
Kan du fortelle hva som er gjort på disse bilene?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elmo

Sitat fra: jahnarne på mandag 16. april 2012, klokken 10:13
Ikke så ofte man ser mørkeblå Kangooer, så tenkte umiddelbart på en jeg har sett på Finn m/rangeextender: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34168697  Såklart ren spekulasjon fra min side.
Kan se av bildene at det ikke er den på finn.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jahnarne

Sitat fra: Elmo på mandag 16. april 2012, klokken 14:02
Kan se av bildene at det ikke er den på finn.
Med fare for avsporing av tråden - hvordan ser du det?

Buddyabassadøren i Bergen - Elvis

Her er ny lapp i Klostergarasjen i Bergen. Helt sløkket.

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?xvxpzu
Buddy-eier siden 2006. Blå Buddy City Jet -46 000 km. Rød Buddy Premium fra juli 2011.

Buddyabassadøren i Bergen - Elvis

Buddy-eier siden 2006. Blå Buddy City Jet -46 000 km. Rød Buddy Premium fra juli 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA