Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Antall leverte biler

Startet av jkirkebo, mandag 05. mars 2012, klokken 17:53

« forrige - neste »

Boogie

Jeg har de samme data som jkirkebo bortsett fra:

Map Version:10/07/30/01

Jeg har en desimal og fikk bilen 17.11.11.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Var innom hos Ålgårds auto idag og møtte som vanlig alltid blide og imøtekommende personale der. Forespurte meg vedr. software oppgradering. Kundebehandler kunne informere meg om at det lå inne oppgradering for bilen som beskrevet ovenfor. Saken gjaldt TUC bl.a. og slik jeg oppfattet det som for de amerikanske mht. energi og sikkerhets saken med P og dør (...) Veldig oppdaterte de om dette og fikk time til oppgradering umiddelbart. God service.

Go-carter

Litt usikker på hvor dette passer, men kanskje her?

Prøvde å aktivere "lås over 10km/h" lås på leaf'en til kenmyh heromdagen. Vi fikk godkjent to blink-beskjed om at den nå skulle være aktivert. Men fungerte det? Nei...  ??? Har de programert bort dette for Europa? Virker litt sært.

Ligger omkring kapittel 3-5 eller 3-7 i brukerhåndboka.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Blip

Jeg har 2 desimaler og følgende versjoner og fik bilen 19.12.2011 (ulikheter fra TS merket med rødt)

Boot Ware (NK1):147
Application (NK2):147
Audio Unit Software:067
CAN uCOM Software:018
Front Display Software:030
BOLERO Software:00.05
Bluetooth Firmware:C230
Voice Recognition Engine:925-123-000
Voice Synthesis Engine:5.0.0.3-PS-P2
Voice Recognition Grammar Version:00001080
Voice Synthesis Data Version:00002000
Record Data Version:00001020
Part Number:3ND0D
Switch Software:030000
TCU Software:3ND0000627
Map Version:10/07/30/01

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: Blip på torsdag 23. februar 2012, klokken 18:29
Jeg har 2 desimaler og følgende versjoner og fik bilen 19.12.2011 (ulikheter fra TS merket med rødt)

Jeg skal sannsynligvis nedom forhandleren og få oppgradert bilen på mandag. Får satse på at de legger inn alle oppdateringer som finnes. Skal poste nye versjoner her etterpå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mortenmann

Nå har jeg booket time for oppdatering av programvaren på Leafen. Verkstedet virket proffe (Ålgaard auto i Sandnes), og fortalte at dette var en oppdatering som ga meg siste utgave av alt. Også Blutooth som har kranglet litt etter siste IPhone oppdatering. Gleder meg - litt samme følelsen som da jeg ventet på å få windows95 på PCen  ;-)
SølvLeaf

bno

Mortenmann
Skal inn den 6 mars til Ålgårds Auto for oppdatering. Fint om du poster erfaringen ifm. og etter etter oppgradering. :)

Mortenmann

Det blir nok du som må informere:-)
Jeg skal dagen etterpå. Greit for meg i tilfelle programvaren bricker norske Leaf ;-)
SølvLeaf

bno

Sitat fra: Mortenmann på mandag 27. februar 2012, klokken 21:28
Det blir nok du som må informere:-)
Jeg skal dagen etterpå. Greit for meg i tilfelle programvaren bricker norske Leaf ;-)

He,he da får jeg komme opp med status...

BE

@bno, er dette en oppgradering som gjøres "free of charge".

Jeg håper på det, da det retter opp en del feil i dagens programvare. Det hadde vært kjekt om dette var en oppgradering som en kunne utføre selv hjemme via f.eks. SD-kort. Det er tross alt et Microsoft operativsystem som ligger på bilen, så det forundrer meg ikke om det er mulig.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

Tar det for gitt at det er FOC. Har fått en bil som skulle ha blitt levert oppgradert. Det har jeg gitt dem tilbakemelding om. Nå har det ikke blitt gjort. Det skyldes etter min vurdering dårligere rutiner. Men intet ondt sagt om Ålgårds auto av den grunn. De oppgraderer og har ting på stell. Det lå oppgraderings varsel inne for mitt chassisnummer. Så ja FOC. Likte SD kort løsningen. Why not ...

jkirkebo oppfattet jeg skulle oppgradere denne uken ser frem til å høre status på den når utført. Ble det som forventet?

BE

Nå er både Mortenmann og min bil inne for oppgradering på Ålgård Auto. Bilen til Mortenmann er den første de kjører oppgradering på, det de gjør feil på hans bil håper jeg de unngår på min  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mortenmann

Hei BE og takk for hyggelig drøs i dag tidlig:-)
Jeg fikk ikke fler desimaler i tallet som måler forbruk etter oppgradering. Eneste forskjellen jeg har merket til nå er et "isvarsel" ved ca 0 grader og muligens streker som forsvinner litt tidligere.
SølvLeaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA