Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: De (dvs. vi) som kjøper elbiler nå er innovatører

Startet av SvenF, lørdag 11. februar 2012, klokken 13:26

« forrige - neste »

SvenF

Det finns en gummilist som monteras på sidan av bilen man kan beställa från Nissan (kostar c:a 2500 NOK inklusive montage). Syftet är att skydda från dörruppslag från andra bilar, mm.

-Upplever ni som kört bilen en längre tid att en sådan behövs? Är det värt pengarna?

Rasmus.B

Jeg har bestilt bil med de beskyttelses listene påmontert. Om det er vel anvendte penger gjenstår å se, men jeg syns at bilen ble fin med den listen. Fikk akkurat beskjed om at jeg kan hente bilen onsdag morgen :-*

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Aspiranten

Hva skal den egentlig beskytte mot?

De fleste dører (parkeringsbulker) treffer 20-30 cm høyere opp enn disse listene uansett, så det er vel i hovedsak bumpber2bumper parkering slik det foregår i storbyer som Roma at disse er påberegnet. Vi trenger vel ikke å bekymre oss i Norge mao.
Nissan Leaf

Rasmus.B

Bumper to bumper?
Listene sitter på dørene, ikke støtfangerene
Lørenskog

Aspiranten

Nettopp, men at sidelistene da blir en slags forlengelse av disse sonene slik at dersom folk kommer borti med støtfangeren på siden, så kan listen ta litt av støyten.
Nissan Leaf

Rasmus.B

Du tror ikke det kan være for å beskytte døren mot en eventuelt annen dør som blir åpnet på en bil som står tett parkert ved siden av da?
Lørenskog

Aspiranten

Nei, så lave dører vil jeg påstå er unormalt. De fleste bildører som jeg kommer på i farten er buede, med den spisseste delen øverst rett under vinduet.

Jeg har disse listene på Audien f.eks., og de sitter alt for lavt til å beskytte mot dører. De sitter i støtfangerhøyde.
Nissan Leaf

BE

@Aspiranten: Du har rett når det gjelder bakdører, men de fleste biler har dører fremme også, disse får du en viss beskyttelse mot.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

El-vis

Veldig mye rimeligere (114 dollar) å få denne fra ebay enn den listen leverandør i Norge leverer...
http://bit.ly/zMgHHA

Leveres i bilens farger.
Har ikke selv kjøpt, men tenkt tanken, og foreløpig slått fra meg.
Har sjekket Leaf-bilder på google, hundrevis, omtrent absolutt ingen med beskyttelseslister.
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Rasmus.B

Jeg kan legge ut ett bilde senere i dag av bilen min med sorte lister. Kan nevne at gummi listen er det første som treffer, om man åpner døren mot en annen bil eller veggen i garasjen feks. Har enda ikke prøvd for å se om de hjelper mot "bumper til bumper parkering. Har egentlig ikke tenkt å prøve heller.
Lørenskog

Rasmus.B

Her er Leafen med sidelister og skvettlappper.
Lørenskog

Thomas Parsli

Hvilken forhandler?
Bilen har låsbart "ladecover" (den svarte greia) og de har til nå bare vært tilgjengelig i Japan.

Bilen var ikke så pen med sidelisten, synes jeg...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B

BNH Økern. Fikk tilbud om å kjøpe dekselet, men det ville jeg ikke ha. Husker ikke hva de skulle ha, men jeg syns det var dyrt og litt kronglete å montere / demontere.

Syns den er fin med lister jeg da.
Lørenskog

TimeBandit

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 02. februar 2012, klokken 22:18
Bilen har låsbart "ladecover" (den svarte greia) og de har til nå bare vært tilgjengelig i Japan.

Thomas

Det stemmer ikke helt. Jeg fikk min lif tidlig i november, og kjøpte da med låsbart ladecover.
Handlet hos Brennes Auto, Sarpsborg.

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Elmo

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 02. februar 2012, klokken 22:18

BNH Rud, som du kanskje kjøpte hos, har også den svarte greia.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA