Hovedmeny

2019.12.1 d9eaf40

Startet av JorEl, fredag 26. april 2019, klokken 09:41

« forrige - neste »

Croft

Bruker å få tidlig, derfor jeg spør 8)

rfagerdal

AP virker endel bedre i denne oppdatering, følger kurver mye bedre.
Litt nervøs enda med bare ACC på, den bråbremser ikke lenger men har litt mindre trykk på bremsen følte jeg, fikk ikke sånn "sjokk sjokk" :D

En bug så langt, når en skifter gir justerer volumet seg opp igjen  :police:

JorEl

Har kanskje en liten bug her? Self presenting doorhandles virker ikke når jeg går mot bilen. Nå må jeg trykke på døråpneren. Kanskje like greit mtp holdbarhet?
Har sjekket oppsettet til meg og kona, og den "optionen" er hukket av. Også tatt resett, og skiftet språk frem og tilbake, nå går jeg ut å prøver meg på en deep-resett.
Edit; Vet ikke om jeg gjorde riktig :-\ Jeg trykket på scrollehjulene + de to knappene ovenfor + holdt inne bremsen. MEn det gikk like kjapt som en vanlig resett, når jeg bare trykker inn scrollehjulene.
No selfpresenting doorhandles... ??? ::) :-X :-\   nå har jeg en litt mindre imponerende/flashy car :)
Edit2 ; googler litt og ser man snakker om forskjellige måter å resette  A,B,C  hard-resett osv.
Må lære meg først, så får jeg se hva som skjer. Er heller ikke redd for å ringe Tesla-veihjelp ;)

Ok, fant denne siden; prøver igjen..
https://teslaownersgroup.co.uk/kb/reboot-tesla-something-going-wrong

tok resett under service menyen men fremdeles ingen  dørhåntak som popper ut. Nå er jeg lei og skal kjøre kona til butikken :-X

Last Edit; Kjørt til butikken og bilen virker 100% minus selfpresenting doorhandles. Ringer Tesla neste gang jeg er på SuC ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Råde

Megamye bedre AP, både på trafikkert/øde landevei og lite trafikkert motorvei. Deilig. Ikke testet motorvei med trafikk enda. Den er ganske Smith i kurver nå.
e-Golf | X75D

Wibla

Sitat fra: Råde på lørdag 27. april 2019, klokken 11:33
Megamye bedre AP, både på trafikkert/øde landevei og lite trafikkert motorvei. Deilig. Ikke testet motorvei med trafikk enda. Den er ganske Smith i kurver nå.

Sitat fra: rfagerdal på lørdag 27. april 2019, klokken 05:18
AP virker endel bedre i denne oppdatering, følger kurver mye bedre.
Litt nervøs enda med bare ACC på, den bråbremser ikke lenger men har litt mindre trykk på bremsen følte jeg, fikk ikke sånn "sjokk sjokk" :D

En bug så langt, når en skifter gir justerer volumet seg opp igjen  :police:

Kom dere fra 2019.8.x eller 2019.12 ?

Jeg gikk fra 2019.8.5 til 2019.12 (ikke .1) i dag og AP virker ved første øyekast mye mer stabil.
2018 Tesla Model S 75D

JorEl

Jeg kommer fra, 2019.12 cb68c3d . Måtte lete litt i andre tråder. Kommer fort nå disse oppdateringene :)

(den hadde vist On-Route Battery Warmup som jeg var så fornøyd at denne hadde.. ::) :-[ )
Men kanskje den virker bedre nå :D Skal kjøre noen mil senere i dag og stikker innom SuC. Da ser jeg hvor fort jeg lader, i dag. Så skal jeg ringe Teslaveihjelp for å spørre om bortfall av Selfrepresenting Doorhandles er SWfeil. Da venter jeg bare på neste oppdatering. Er ikke så farlig bare de virker når jeg trykker på de. Jeg ser for meg å få fikset småfeil når den leveres på service første gang.

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

geear

Min X står hos Tesla og har allikevel 8.5, så går ut fra at denne sw ikke er for min bil..

Motorwatt

2019.12.1 finnes for X ref. Teslafi. Har erfart at den SW-versjon Tesla SC pusher, ofte ligger en versjon bak den aktuelle.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Råde

Sitat fra: gr på lørdag 27. april 2019, klokken 20:44
Min X står hos Tesla og har allikevel 8.5, så går ut fra at denne sw ikke er for min bil..
Joda. Jeg har X, og gikk fra 8.4 til 12.1. Borte er veldig mye rare bugs. Men ingen NoA..
e-Golf | X75D

JorEl

Sitat fra: JorEl på lørdag 27. april 2019, klokken 18:33
Så skal jeg ringe Teslaveihjelp for å spørre om bortfall av Selfrepresenting Doorhandles er SWfeil. Da venter jeg bare på neste oppdatering. Er ikke så farlig bare de virker når jeg trykker på de. Jeg ser for meg å få fikset småfeil når den leveres på service første gang.
Jeg huket av SRDH- for kona og meg. Tok en resett. Så i dag skrudde jeg den på, og nå virker de igjen.
SWEET :+1:

geear

Sitat fra: Råde på lørdag 27. april 2019, klokken 21:50
Joda. Jeg har X, og gikk fra 8.4 til 12.1. Borte er veldig mye rare bugs. Men ingen NoA..
Ja, men da jeg hentet bilen min i dag hos Tesla så sa sjekket de spesifikt for min bil - det er ingen ny oppdatering for "flåten" som min bil tilhører, etter 8.5.

Råde

Jøss, har har jeg for første gang i livet fått noe som en av de første. Er ikke early access medlem. Har X75 prod jan2018, HW 2.5 og kjøpt FSD(C)
e-Golf | X75D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. april 2019, klokken 20:42
S75D øker ladehastigheten til maks 110 kWh;

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/boosted-suc-rate-confirmed-on-2018-s75d-w-ver-2019-12-1.150856/
Godt jobba å få inn 110kWh på et batteri som bare tar 75kWh. Eller.. det går jo hvis du tar det i to omganger ;-)
110kW derimot er noe annet :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA