Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglader på Værnes

Startet av Blip, onsdag 11. januar 2012, klokken 22:20

« forrige - neste »

BE

Kjempeinnsats Blip!

Jeg kan lokke med kr 300,- dersom du får til følgende:
- Lansere en Android versjon før Nissan lanserer sin europeiske versjon.
- Oppdaterer status på bil med tilsvarende hastighet som Iphone applikasjonen.
- Muligheter til å starte/stoppe klima og starte lading, tilsvarende din .net-løsning.
- Fungerer på siste versjon av Android (Jeg har en Samsung Galaxy S2)
- Legger tilgjengelig programmet som en apk-fil (Eventuelt i Android marked dersom det er mulig, du kan jo legge en høy pris på dette!)

Jeg oppfordrer herved andre Android-brukere til å belønne innsatsen til Blip dersom han får til dette. Det kan fort bli en pen sum med penger som takk for innsatsen. En jeg gjerne betaler for å slippe å handle et i-produkt bare til dette formålet!  ;)

Kjekt å se at det allerede finnes en uoffisiell Android applikasjon på det engelske forumet, men det hjelper jo ikke når den ikke er tilgjengelig...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

RuneW

Sitat fra: BE på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:06
En jeg gjerne betaler for å slippe å handle et i-produkt bare til dette formålet!  ;)

Ja, det blir jo penger spart uansett det  :)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

daggad

Sitat fra: Lynet på onsdag 28. desember 2011, klokken 00:34
Tror ikke flash skal ha skylda, men derimot Apple.
De har nok betalt Nissan en god slump med penger for at de skal legge inn en fosinkelse i serveren på alt sammen som ikke har epplefasong!! Og at de holder igjen Android-app til markedet hyler og jamrer etter den eller at de får forbrukertilsynet på nakken.
Er ikke dette en sak for elbilforeningen?????
Tror du VIRKELIG at en filleapp som Carwings er så viktig for Apple !!?

Dere som hater Apple så fryktelig aner virkelig ikke hva dere snakker om. De lager trolig de beste produktene som finnes med en integrering med hverandre som er en fryd å bruke. Men så var det janteloven...lykkes man så skal alle rive det ned igjen. For lenge siden var faktisk Apple det gode selskapet, og Windows den store stygge ulven.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

bno

BE skriver Kjempeinnsats Blip!

Det er jeg enig i. Fortsett the good work med "rette fokus"
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Thomas Parsli

Ergo er Mor Nille en sten.

Hvis du er oppriktig bekymret for monopol og markedsmakt ligger du langt unna alt Google er involvert i.

Hvis du er opptatt av konspirasjonsteorier er det nok andre nettsteder som egner seg bedre enn elbilforum.no (men det tar seg opp, så vi er der nok i løpet av et år eller to).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kristian

Sitat fra: Lynet på onsdag 28. desember 2011, klokken 13:08
Jeg hater så absolutt ikke Apple, men kan noen forklare hvorfor det er slik at Carwings virker 1000% bedre på Iphone?

I fra en rimelig sikker kilde  (som har både Iphone og Ipad) har jeg hørt at Apple kjører sak på muligheten for å ringe et nummer fra en link i en SMS, de vil ha eneretten på denne funksjonen!!! Og samme kilde var helt enig i mine mistanker....

Greier de å få vridd markedet litt ved hjelp av Carwings slik at de får solgt Iphone til 25% av de som kjøper Leaf i 2011 og 2012 blir det utrolig mange telefoner!!!
Du tar nok i litt vel hardt her, det blir helt feil å gi Apple skylden for at web løsningen er treg. Uten å ha analysert det nærmere, tipper jeg at både appen og webløsningen kommuniserer med en Nissan server som igjen kommuniserer med bilen. Det er således ingen sms som sendes fra iPhone, men en melding som går direkte fra nissan server til bilen. Det er selvfølgelig teoretisk mulig at appen tar direkte kontakt med bilen, men det virker merkelig. Forøvrig er det neppe noen kommunikasjon som går via sms.

En kan få en viss indikasjon ved å sende en statusoppdatering fra iphone, vente til den er mottatt, og så gå inn på web for å se om det er den samme som ligger der. Har ikke iPhone tilgjengelig nå, ellers skulle jeg ha testet selv.

Uansett tipper jeg problemet med web skyldes enten dårlig tegnisk løsning eller høy belastning. Vi kan håpe det blir bedre. Tipper en Android løsning vil være designet slik som iPhone løsningen, og være like kjapp (i den grad appen kan sies å være kjapp).
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Rasmus.B

Jeg forstår ærlig talt ikke dette maset om Apple dominans, monopol osv. Det finnes jo android app til carwings, men den er ikke tilgjengelig for norske brukere enda. Jeg fant den på android market, men fikk ikke installert den.
Den appen kommer nok.  Er det slik at noen mener web applikasjonen fungerer raskt fra en MAC, men tregt fra en windows maskin????
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Trond.Strom

Damen på kundesupport sa at ios appen har annen og enklere id sjekk, og at det er defor ios app fungerer raskere. om det stemmer eller ikke har jeg ingen forutsetning for å si noe om

Blip

Hei, skjerpings folkens! TrådStarter her! Flytt all diskusjon om marked, monopol, konspirasjonsteorier (og annet) til den andre tråden! Vi bør da kunne forvente et minimum av netiquette (google dette hvis det er et ukjent ord). Dette er en teknisk tråd! >:(  ::)  >:(   

Jeg fikk svar fra 'jstone1'. Han skriver bl.a.:
Sitat... There is another encrypted connection method via the Hitachi Data Systems connections but I've not been able to use that connection route yet - it responds much faster than the web server route ...

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

Selv med en treg oppdatering, vil en applikasjon til Android være en fornøyelse! (Halv belønning dersom du får til dette ;) )

.Net applikasjonen din fungerer aldeles utmerket på windowsmaskiner, men fungerte dessverre ikke med Wine i Ubuntu som er det jeg bruker hjemme... En applikasjon med tilsvarende funksjon på Android vil være en fantastisk oppgradering i forhold til dagens mobile alternativer, jeg krysser fingrene!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kristian

Intallerte nå US versjonen av Carwings for Android, men den fungere ikke med mitt login  :(.

Verd forsøket.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Blip

SIM-kortet (Telematics SIM Card) og telemetrimodemet er visstnok plassert bak hanskerommet:  http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=8&t=3316

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Aspiranten

Sitat fra: daggad på onsdag 28. desember 2011, klokken 12:53
Tror du VIRKELIG at en filleapp som Carwings er så viktig for Apple !!?

Jeg skal være kjapp og kort.
Sitat
Last quarter, Android represented 53% of smartphone shipments, according to Gartner — some 60 million devices shipped worldwide.

That represented three times more Android shipments than the year-ago period (21 million), and twice as much market share (25%).

Meanwhile, Apple's market share dropped to 15%, down from 17% a year ago and 18% during the prior quarter. Overall shipments grew, but not nearly at the rate as Android's.

Hvorfor i alle dager har Nissan bare laget en app til ett av de minste smartphone markedene? Det er jo klart og tydelig at Nissan går glipp av 85% av smartphone markedet her. Tror ikke Lynet tar så grundig feil jeg.

Ville bare ha frem ett poeng, ingen behov for ytterligere diskusjon. Beklager for off topic Blip. Carry on.

Majoriteten trenger ett program de også. Hvis dere utvikler ett program for Nokia S60 systemet så skal jeg villig betale  ;D Burde ikke være så vanskelig? Jeg har facebook programmet  :P
Nissan Leaf

Elghost

I tråden http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=31&t=6841 ligger det en link til apk-filen til den amerikanske android versjonen. Som andre har nevnt her så får man ikke logget inn, men programet fungerer i demoversjon.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

daggad

Sitat
Greier de å få vridd markedet litt ved hjelp av Carwings slik at de får solgt Iphone til 25% av de som kjøper Leaf i 2011 og 2012 blir det utrolig mange telefoner!!!

Seriøst...mener du ved dine fulle fem det du skriver her Lynet ?  ::)

Det som er galskap er at den ene telefonen/systemet som pr i dag fungerer prikkfritt får kjeft. Og at Apple for skylden for at Android er noe dritt å programere til i forhold til iOS. Hvorfor skriker dere ikke på Google og Samsung ??
Neida det er apple som i beste mafia stil presser Nissan til å la være. Herregud dere må skru ned på konspirasjonsfilmene dere ser..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA