Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

stianel

Sitat fra: tuono på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:08
Her er svaret på hvor de står Stianel

Sitat fra: tmfredriksen på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:01
Sitat fra: staleand på onsdag 06. mars 2019, klokken 11:40
Ringte serviceavdelingen. Fikk svar. De er vissnok i full sving med å klargjøre biler. Min bil var selvsagt ikke motatt (har aldri lykken på min side i slike situasjoner), men det kan jo tyde på at andre her inne muligens kan glede seg... :-) Ellers så sa han at det var forventet en ankomst av biler iløpet av kvelden eller morgendagen. Vinterhjulene mine, nokian piggdekk, skulle komme iløpet av dagen.

I full sving med klargjøring er i så fall med de bilene som allerede sto der, og vi vet fra før at ingen av våre biler er en av de. "Ankomst av biler i løpet av kvelden eller morgendagen" - Kødder de? De bilene som vil ankomme er de som allerede står ved havna på Skattøra, og det er snakk om ganske mange biler, kanskje så mange som 50 biler eller enda flere. Helt sykt hvis de enda ikke er begynt å flytte de når de kom i går midt på dagen. Neste båt kommer om 14 dager i følge Norlines, så jeg er ganske sikker på at både min og din bil er ankommet Tromsø. Hvis de skal hente et lass (8 biler?) annenhver dag, så kommer det til å ta en stund.

Merkelig, så det står 50 biler nede på skattøra? Min bil har nok ikke vært en av de uansett, for jeg fikk spørsmål om å hente den i Trondheim.

tuono

Spørsmålet er vel hvorfor det så og si ikke er bevegelse i antall registrerte TM3 i Tromsø selv om det tilsynelatende står plenty med biler der samtidig som Tromsøavd. har bemannet opp.

JTveter

Jeg svingte innom parkeringsplassen som Tesla tydeligvis bruker som mellomlager på Hellerudsletta utenfor Lillestrøm. Der så jeg endel model 3 biler som var merket Tromsø....
KIA Soul Titanium Grey, Solgt
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey
Tesla Model 3 2019

stianel

Sitat fra: JTveter på torsdag 28. mars 2019, klokken 23:40
Jeg svingte innom parkeringsplassen som Tesla tydeligvis bruker som mellomlager på Hellerudsletta utenfor Lillestrøm. Der så jeg endel model 3 biler som var merket Tromsø....

Spennende, var det mange ca? hvordan var de merket?

tmfredriksen

Per nå står disse bilene i Tromsø: Det står én sort med hvitt interiør inne i utleveringslokalet, én sort/sort LR og én hvit P med sort interiør ute. Disse har stått 2-3 uker. Forrige fredag leverte de én Model 3. Jeg ble faktisk liggende bak denne ut av Tromsø, og den skulle til Gratangen (registrert Finnsnes). Ellers har det vært stille i Tromsø siden uka der de fleste bilene ble levert ut.

Ser at én av bilene som kom med hurtigruta nå er registrert i Billingstad, og én er ikke registrert i det hele tatt.
Tviler sterkt på at det står flere biler i Tromsø akkurat nå.

tuono

Hvor er da de flere titalls bilene tmfredriksen meldte sto på Skattøra?

tmfredriksen

Sitat fra: tuono på fredag 29. mars 2019, klokken 09:51
Hvor er da de flere titalls bilene tmfredriksen meldte sto på Skattøra?

Tirsdag 5. mars når Kvitnos kom med biler dro jeg ned til havna på Skattøra for å se om min bil var kommet. Innenfor gjerdet kunne jeg telle 18 biler, men jeg kunne ikke gå inn på området. Så at det fortsatt var noen på jobb hos Norlines, så jeg tok en prat med hun som var der. Hun sa at de bilene jeg så bare var noen få av de som var kommet. Hun sa det kom masse Model 3 og noen bobiler med båten, og at den kom fra Rotterdam. Det var hun som hadde fortollet bilene inn til Norge sa hun. Hun sa også at neste båt ville komme om 14. dager, og det gjorde den for så vidt, men uten Model 3 tydeligvis.

Slik jeg kan se det kom det bare 18 biler, og at det bare var tull at mange biler sto innendørs.
Hun sa samtidig at hun ventet på at Tesla skulle komme å hente bilene, for de ville ha de bort fra havna så fort som mulig.

mexigolf

Sitat fra: stianel på torsdag 28. mars 2019, klokken 19:03
Sitat fra: tuono på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:08
Her er svaret på hvor de står Stianel

Sitat fra: tmfredriksen på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:01
Sitat fra: staleand på onsdag 06. mars 2019, klokken 11:40
Ringte serviceavdelingen. Fikk svar. De er vissnok i full sving med å klargjøre biler. Min bil var selvsagt ikke motatt (har aldri lykken på min side i slike situasjoner), men det kan jo tyde på at andre her inne muligens kan glede seg... :-) Ellers så sa han at det var forventet en ankomst av biler iløpet av kvelden eller morgendagen. Vinterhjulene mine, nokian piggdekk, skulle komme iløpet av dagen.

I full sving med klargjøring er i så fall med de bilene som allerede sto der, og vi vet fra før at ingen av våre biler er en av de. "Ankomst av biler i løpet av kvelden eller morgendagen" - Kødder de? De bilene som vil ankomme er de som allerede står ved havna på Skattøra, og det er snakk om ganske mange biler, kanskje så mange som 50 biler eller enda flere. Helt sykt hvis de enda ikke er begynt å flytte de når de kom i går midt på dagen. Neste båt kommer om 14 dager i følge Norlines, så jeg er ganske sikker på at både min og din bil er ankommet Tromsø. Hvis de skal hente et lass (8 biler?) annenhver dag, så kommer det til å ta en stund.

Merkelig, så det står 50 biler nede på skattøra? Min bil har nok ikke vært en av de uansett, for jeg fikk spørsmål om å hente den i Trondheim.

Enig, dette høres helt usannsynlig ut.  Hvorfor skulle de sitte og ruge på biler her oppe når resten av organisasjonen jobber som gale for å pumpe opp Q1-tallene?  Og hvor skulle de stå lagret, det høres veldig dyrt og upraktisk ut?  Og hvilken båt skulle de ha kommet med?

DeepFu

Jeg begriper ikke at Tesla Norge ikke bare kan opplyse om hva som er problemet? Det hadde kostet dem 10 minutter å sende ut en pressemelding med beklagelse for forsinkelser til Nord-Norge, og en kort begrunnelse. Det er egentlig ganske frekt at de bare holder helt kjeft, samtidig som bilene flommer ut i Sør-Norge.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Pocoloco

Sitat fra: DeepFu på lørdag 30. mars 2019, klokken 08:12
Jeg begriper ikke at Tesla Norge ikke bare kan opplyse om hva som er problemet? Det hadde kostet dem 10 minutter å sende ut en pressemelding med beklagelse for forsinkelser til Nord-Norge, og en kort begrunnelse. Det er egentlig ganske frekt at de bare holder helt kjeft, samtidig som bilene flommer ut i Sør-Norge.

Bravo! Helt enig. Da hadde dem sluppet å ha 100.000 telefoner og e-post fra alle som lurer på hva skjer og kunne heller konsentrert seg om utleveringen.
Tesla Model ≡ 06.04.19

2nd Harmonics

Noen av dere som har valgt å hente bilen i Trondheim som har klart å få noen form for bekreftelse fra delivery?

Pocoloco

Sitat fra: 2nd Harmonics på søndag 31. mars 2019, klokken 20:59
Noen av dere som har valgt å hente bilen i Trondheim som har klart å få noen form for bekreftelse fra delivery?
Jeg byttet til trondheim, venter enda på bekreftelse og tidspunkt. Skal oppdatere med engang jeg får vite det :D
Tesla Model ≡ 06.04.19

stianel

tmfredriksen

Sitat fra: stianel på mandag 01. april 2019, klokken 14:13
Håp om at det ruller biler til Tromsø neste uke?
En på jobb har fått antydet levering i starten av april i Tromsø.

2nd Harmonics

Ringte delivery sentralt og fikk bekreftet at bilen ble losset av båten og står i Trondheim via GPS. Damen jeg pratet med fikk i samme slengen booket utlevering via chat til delivery Trondheim mens hun var på telefon.
Har fått bekreftet levering fredag den 5. med klokkeslett både på epost og på MyTesla :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA