Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Alf-Ole

Fikk telefon fra delivery i Tromsø i dag og spørsmål om jeg ville hente ut bilen min i Trondheim i slutten av neste uke. I pur glede svarte jeg ja på dette og at jeg kunne hente den lørdag 6.april. Alternativt måtte jeg regne med å vente 3-4 uker på å få den ut i Tromsø. Har kun mulighet til å hente den denne dagen, så utsettelse vil for min del bli komplett katastrofe.  ::)

tuono

Det bekrefter vel spekulasjonene om at det er en eller annen uidentifisert propp i systemet i Tromsø og at biler hoper seg opp. Ikke bare i Tromsø men etterhvert også i Trondheim (om ikke alle er like imøtekommende som Alf-Ole).

Ludde

Vil tro det handler mest om forsinkelser av båttransporten på grunn av dårlig vær.
Jeg fikk også tilbud om å hente bilen i trondheim, men jeg har ikke fått vinterfelgene mine ennå, så drøyer det til bilen kommer nordover.
Ellers så virker det som at de ansatte i tromsø har god oversikt over hvor bilene befinner seg og er flink til å følge opp med oppdateringer underveis.

Pocoloco

Sitat fra: Alf-Ole på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:26
Fikk telefon fra delivery i Tromsø i dag og spørsmål om jeg ville hente ut bilen min i Trondheim i slutten av neste uke. I pur glede svarte jeg ja på dette og at jeg kunne hente den lørdag 6.april. Alternativt måtte jeg regne med å vente 3-4 uker på å få den ut i Tromsø. Har kun mulighet til å hente den denne dagen, så utsettelse vil for min del bli komplett katastrofe.  ::)

Jeg er akkurat i samme situasjon, passer kun lørdag for meg, og takket ja til tilbud om henting i trondheim. Så når delivery trondheim tar kontakt ila. dagen med bekreftelse på dato og kl-slett, skal jeg være veldig tydelig med at tidspunktet må overholdes pga flybillett prisene er 3000++ og 3.part felg og dekk er allerede sendt nedover. No way back now :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

DeepFu

Sitat fra: xry på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:51

2) Døra inn til utleveringssenteret var *ekstremt* trangt. Det var utrolig liten margin på begge sider når bilen skulle kjøres ut, selv når speilene var inne. Om de skal bruke denne plassen til X og S også, så kan det tenkes at de holder på å bygge om denne inn-/utgangen.

..., og utleveringspersonellet var utrolig hyggelige.

Var en av de utvalgte få som fikk bilen den 15, og kan bekrefte at de skulle bygge om inngangen. Men det hadde tatt meg en dag å montere en garasjeport der, alene. Så jeg nekter å tro at det er hele forklaringen. For meg hadde det vært ett fett om bilen stod inne eller ute, det blir ikke veldig viktig når dagene og ukene går. Men som du skriver, personalet der var bare smil og velvilje.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

xry

Sitat fra: Ludde på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:50
Vil tro det handler mest om forsinkelser av båttransporten på grunn av dårlig vær.

Men hva med bilene som allerede befinner seg i Tromsø som ikke er utlevert? Er det jeg synes er helt merkelig.

creal

Er det ikke mer sannsynlig at Tesla nedprioriterer Tromsø i mars? De to-tre ukene det totalt tar å ordne med transport Oslo-Tromsø, betyr at utleveringer i Tromsø totalt sett flytter en del av salget fra mars over til april. Tesla ønsker å levere mest mulig før kvartalsslutt som vanlig. Fra og med 1. april setter de nok opp transportene opp til Tromsø. Man kan nok forvente en ketchup-effekt fra og med midten av april og utover.

Sitat fra: tuono på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:35
Det bekrefter vel spekulasjonene om at det er en eller annen uidentifisert propp i systemet i Tromsø og at biler hoper seg opp. Ikke bare i Tromsø men etterhvert også i Trondheim (om ikke alle er like imøtekommende som Alf-Ole).

ok67

Virkar som Trondheim også har vore nedprioritert siste vekene. Tippar at Tesla har prioritert Osloområdet for å få ut flest mogeleg bilar på kortast mogeleg tid, med tanke på kvartalsresultatet.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Alf-Ole

Utlevering i Trondheim var fullt, så da blir det Tromsø  i stede for.  :)
Hyggelig dame hos Tesla mente bilen min allerede var i Tromsø, men det virker litt rart når de for en time siden mente at det ville ta 3-4 uker før jeg får bilen. Blir spennende dette.  :D

tuono

Sitat fra: creal på torsdag 28. mars 2019, klokken 13:35
Er det ikke mer sannsynlig at Tesla nedprioriterer Tromsø i mars? De to-tre ukene det totalt tar å ordne med transport Oslo-Tromsø, betyr at utleveringer i Tromsø totalt sett flytter en del av salget fra mars over til april. Tesla ønsker å levere mest mulig før kvartalsslutt som vanlig. Fra og med 1. april setter de nok opp transportene opp til Tromsø. Man kan nok forvente en ketchup-effekt fra og med midten av april og utover.

Sitat fra: tuono på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:35

Nei det er ikke mer sannsynlig. Som du kan lese i flere andre innlegg så står det flere titalls biler i Tromsø som har stått lenge og ikke blir utlevert. Noe registreringstallene også bekrefter. Så hva som er problemet hos Tesla Tromsø eller med bilene som står på vent i Tromsø er så langt en gåte.

geirci2

Kanskje alle bilene har US-lykter som må byttes - venter på nye lykter... :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

stianel

Sitat fra: xry på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:51
Venter heldigvis ikke på bil, men har fulgt noe med på Tromsø den siste måneden. Tromsø har utlevert 4 biler siden 15.03. Var på utlevering for en annen eier, og da ble jeg fortalt at de hadde 30-40 biler som ventet på utlevering (som allerede befant seg i Tromsø!) i tillegg til 7-8 de allerede hadde i det nye utleveringssenteret deres. De hadde også ansatt to nye (hyggelige) personer som skulle hjelpe til med utleveringer. Dette var for over to uker siden.

Hva er det Tromsø egentlig holder på med? Hvorfor står det helt i ro?
Foreløpig har jeg kun to teorier:
1) Det kom cirka 900 biler med amerikanske lys til Norge. Disse må byttes, ellers så har de ikke lov å selge de. Kanskje Tromsø sine biler fikk endel av disse, og nå venter de på deler.
2) Døra inn til utleveringssenteret var *ekstremt* trangt. Det var utrolig liten margin på begge sider når bilen skulle kjøres ut, selv når speilene var inne. Om de skal bruke denne plassen til X og S også, så kan det tenkes at de holder på å bygge om denne inn-/utgangen.

Pussig at hele resten av Norge jobber ræva av seg for å utlevere mest mulig biler, mens tiden nesten står stille i Nord-Norge

tuono

Her er svaret på hvor de står Stianel

Sitat fra: tmfredriksen på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:01
Sitat fra: staleand på onsdag 06. mars 2019, klokken 11:40
Ringte serviceavdelingen. Fikk svar. De er vissnok i full sving med å klargjøre biler. Min bil var selvsagt ikke motatt (har aldri lykken på min side i slike situasjoner), men det kan jo tyde på at andre her inne muligens kan glede seg... :-) Ellers så sa han at det var forventet en ankomst av biler iløpet av kvelden eller morgendagen. Vinterhjulene mine, nokian piggdekk, skulle komme iløpet av dagen.

I full sving med klargjøring er i så fall med de bilene som allerede sto der, og vi vet fra før at ingen av våre biler er en av de. "Ankomst av biler i løpet av kvelden eller morgendagen" - Kødder de? De bilene som vil ankomme er de som allerede står ved havna på Skattøra, og det er snakk om ganske mange biler, kanskje så mange som 50 biler eller enda flere. Helt sykt hvis de enda ikke er begynt å flytte de når de kom i går midt på dagen. Neste båt kommer om 14 dager i følge Norlines, så jeg er ganske sikker på at både min og din bil er ankommet Tromsø. Hvis de skal hente et lass (8 biler?) annenhver dag, så kommer det til å ta en stund.

Pocoloco

Sitat fra: Alf-Ole på torsdag 28. mars 2019, klokken 14:14
Hyggelig dame hos Tesla mente bilen min allerede var i Tromsø, men det virker litt rart når de for en time siden mente at det ville ta 3-4 uker før jeg får bilen. Blir spennende dette.  :D

Seriøst? Hmmm Jeg begynner å bekymre meg (igjen)
Hvis det var fult, så er det større sjans for at ting kan gå galt tidsmessig. Pluss det rotet med at bilene befinner seg her eller der, er aldri bra tegn. Sjekk VIN mot FI sier jeg bare

Fikk du ny dato for leveringen i tromsø da?
Tesla Model ≡ 06.04.19

stianel

Sitat fra: Pocoloco på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:49
Sitat fra: Alf-Ole på torsdag 28. mars 2019, klokken 14:14

Seriøst? Hmmm Jeg begynner å bekymre meg (igjen)
Hvis det var fult, så er det større sjans for at ting kan gå galt tidsmessig. Pluss det rotet med at bilene befinner seg her eller der, er aldri bra tegn. Sjekk VIN mot FI sier jeg bare

Fikk du ny dato for leveringen i tromsø da?

Er vel fullbooket på lørdag allerede. Misstenker at det er den mest populære dagen å hente ut bil på

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA