Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

ikesrm

Jeg snakket med Tesla nå nettopp (06.03.2019 14:24) og har fått bekreftet at min EAP vil bli oppgradert til FSD kostnadsfritt. Informasjon om dette vil komme fortløpende i løpet av de nærmeste ukene.

Siden det er flere som har fått samme informasjon bekreftet muntlig og skriftlig, så kan jeg ikke annet å anta at det er slik det blir selv om noen ser ut til å ha fått annen informasjon. Jeg opplevde det slik at Tesla kundeservice måtte dobbeltsjekke hva jeg hadde i systemet for å kunne gi meg korrekt informasjon, og at EAP var det jeg faktisk har bestilt og har i dag. Så kan være at hvis det står feil i systemet for noen, så vil man også få feil informasjon deretter.

najtrox

Sitat fra: ikesrm på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:46
Jeg snakket med Tesla nå nettopp (06.03.2019 14:24) og har fått bekreftet at min EAP vil bli oppgradert til FSD kostnadsfritt. Informasjon om dette vil komme fortløpende i løpet av de nærmeste ukene.

Siden det er flere som har fått samme informasjon bekreftet muntlig og skriftlig, så kan jeg ikke annet å anta at det er slik det blir selv om noen ser ut til å ha fått annen informasjon. Jeg opplevde det slik at Tesla kundeservice måtte dobbeltsjekke hva jeg hadde i systemet for å kunne gi meg korrekt informasjon, og at EAP var det jeg faktisk har bestilt og har i dag. Så kan være at hvis det står feil i systemet for noen, så vil man også få feil informasjon deretter.

Fikk du noen spesifikk bekreftelse på dette skriftlig eller skulle du få det "ila av de nærmeste ukene" som de kalte det? =)

runel

Sitat fra: runel på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Fjorden Baby! på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:22
Hentet Model 3 (bestilt uten AP) 28.02.19. Kom gjennom på telefon i dag. Fikk skriftlig bekreftelse på at AP kommer OTA uten kosntad. Dette bør da gjelde alle.

Hentet ut bilen 27.02 og ringte Tesla 1. mars. Jeg fikk samme svar av en engelsktalende person; skulle få AP gratis via en OTA. Har ikke fått dette skriftlig.

Ennå har ikke denne oppdateringen kommet. Er det noen som har mottatt denne, eller har noen ide om hvor lang tid det kan ta før den kommer?

Ringte til Tesla på nytt i dag. Fikk nå beskjed om at informasjonen jeg fikk på fredag var feil. Biler som var utlevert kunne ikke få gratis AP, men kunne bestille dette til halv pris ca 16000(?)

Får vel ta turen til et Service Center å få gjort dette.

iCar

Viser igjen hvor kaos det er i Tesla systemet
øverst så sier "ikesrm" at snakket med Tesla idag 06.03 kl 14:24
og fikk beskjed at han får FSD kostnadsfritt.

Også har "runel" snakket med de idag og han fikk beskjed at han
må betale

emurof

Bare å benytte 14 dagers angrefrist, folkens. Ikke godta dette rotet fra Tesla.

kirky

Sitat fra: emurof på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:43

Snakk om å kutte av seg foten når det klør på tærne da.
2023 Model S

Dani3l

Nå er TOCN i dialog med Tesla om dette, så jeg velger å avvente hva som kommer ut av det. Hvertfall til 14 dagers angrefrist nærmer seg.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

emurof

Sitat fra: kirky på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:47
Sitat fra: emurof på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:43

Snakk om å kutte av seg foten når det klør på tærne da.

Dyre tær til 40.000 da, og aldri noen avklaring på for som har vært uheldige nok til å få ut bilen de første dagene.

Toalmar

Jeg hadde helt klart bedt om det skriftlig i tilfelle.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

atta

Sitat fra: Toalmar på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:31
Jeg hadde helt klart bedt om det skriftlig i tilfelle.

Jeg har fått det skriftlig (2.mars), men hva er det verdt? En epost signert kun med "Delivery Norway".

Toalmar

Sitat fra: atta på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:08
Jeg har fått det skriftlig (2.mars), men hva er det verdt? En epost signert kun med "Delivery Norway".
Skriftlig er uansett bedre enn en påstand. Det kan faktisk dokumenteres, og jeg tror ikke man kan komme fra det med å si "Det kom i fra vår Delivery e-post"
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Fornybarbil

Begynner å bli litt mye syt nå. Har folk sprengt pengeboken helt eller?

Hun fikk det hun betalte for, en bil uten autopilot. Søsteren har valget om å godta eller levere inn bilen.

atta

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 23:28

Hun fikk det hun betalte for, en bil uten autopilot. Søsteren har valget om å godta eller levere inn bilen.

Jeg kan være enig i at de som får mer bør være fornøyde, i stedet for å klage på at man nå får noe gratis man ikke er villig til å betale for. Men jeg mener det er en annen historie med oss som fikk utlevering før 1.3:

1) Man kan ikke behandle kundene sine på en måte som forskjellsbehandler på noe man ikke har kontroll på selv. Hvis det var slik at alle som bestilte før prisendringen ble behandlet likt så greit, men utlevering?
2) Man kan ikke bekrefte til mange, som til meg, at man får dette gratis - for så å snu, eller i mitt tilfelle når jeg spør på nytt: ikke svare i det hele tatt
3) Dette treffer Teslas mest lojale hardest. Vi som har hatt Tesla før, og som reserverte Model 3 for snart 3 år siden.

creal

Artikkelen i DN setter ikke fingeren på det som er mest problematisk her, som er forskjellsbehandlingen av kjøpere som fikk utlevert bil før 1. mars. Men uansett, vi får se hva Tesla finner ut av. En god del vil bare bruke angreretten uten full kompensasjon. Uansett utfall markerer kanskje denne saken "bruddet" mellom Tesla og "menigheten". Tesla er inne i en fase hvor de skal mangedoble salg og levering innenfor et tidsvindu på et par år. Tesla går over til å bli en bred billeverandør. Kjølige (og kanskje litt for kortsiktige) økonomiske vurderinger går nå foran å vise lojale early adaptors at de blir verdsatt.

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 23:28

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA