For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

Fornybarbil

Lurer litt på hva de gjør med bilene deres. Om de selger de pånytt som nye biler eller noe?

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 08. mars 2019, klokken 11:41
Lurer litt på hva de gjør med bilene deres. Om de selger de pånytt som nye biler eller noe?
De kastes selvfølgelig i glass og metallbeholderne ;-)
Dersom beholderen er full merkes de som Roadster 2 og gis bort som vervepremie 8)

Edit: nei de blir sent "into deep space" på de neste Falcon Heavy.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

atta

Sendte også inn angreskjema etter 14 dager i går + oppfordret om å ta kontakt for å diskutere løsning. Ikke hørt noe. Jaja, da har jeg vel nye 14 dager på meg til å levere inn? Om det ikke blir en løsning så bestiller jeg ny rimeligere. Blir noe styr, men når de først lover meg AP gratis og så ikke svarer meg så blir det prinsippsak.

Baal Lé Chlorin

Returnerer min jeg også. Har blitt lovet oppgradert HW, gratis oppgradering til full autopilot når jeg ringer inn, men ingenting skriftlig.
Da er det bare å levere inn bilen og dra hjem og bestille ny  :police:
(For bilen er jo bra!!!)

Koster meg ingen ting. Bilen ble hentet ut 25.02. Levert tilbake i dag hos Service på Lade.

NB! Grensa for å returnere er 800km kjørelengde.
Husk også IBAN kontonummer.

Sitter nå på bussen hjem og synes dette er «mystisk» kundebehandling. Men så lenge jeg får tilbake pengene er det greit nok.

Fornybarbil

Dere er pionerene som kommer til å få Tesla til å snu! :) (Om dere ikke bare jåsser nå)

Dani3l

Retur her også, for å statuere at dette ikke er en grei måte å behandle sine kunder på. De 42k kommer selvsagt godt med. Digger bilen, men hele denne episoden får meg til å tvile på Tesla som organisasjon. Bestiller hvertfall ikke ny før jeg ser pengene tilbake på min konto.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

creal

Stusser over at Tesla ikke kompenserer alle fullt ut her, men tilogmed velger å bryte løfter overfor konkrete kunder om full kompensasjon - er det "ringvirkninger" blant kunder i Europa og USA de er bekymret for? Det spesielle med Norge var jo at det kom en prisnedgang samtidig med AP/FSD-endringene på ca kr. 20.000,-. Denne kom vel ikke i USA, men kom den i resten av Europa? Hvis den generelle prisnedgangen er en ren norsk sak, skal det vel ikke mange returer på angrerett til før det er en bedriftsøkonomisk no-brainer å gi full kompensasjon til alle Model 3-leveranser i Norge i 2019.

GRS

Sitat fra: Baal Lé Chlorin på fredag 08. mars 2019, klokken 13:27

Det var jo passert 2. dagen...he he :) For en vogn!
TM3P sort/sort

Dani3l

2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

GRS

Sitat fra: Dani3l på fredag 08. mars 2019, klokken 18:09
Sitat fra: Baal Lé Chlorin på fredag 08. mars 2019, klokken 13:27

Hvor kommer dette fra? Jeg er på 850...

Har ikke lest vilkårene, men fikk skriftlig lovnad om gratis AP som mange andre. Ser ut som jeg kan se langt etter det...

Retur er uaktuelt om km grensen stemmer, men hadde ikke orket det uansett.

Så fort prisene går ned på disse opsjonene får sikkert"old school-nisser" som meg dette kastet etter oss før jul... ;)
TM3P sort/sort

Baal Lé Chlorin

De val veldig opptatt av kjørelengde. Siden jeg var under 800 (hadde kjørt 740) slapp jeg å betale noe. Jeg hadde heller ikke prøvekjørt.

Med en gang pengene er på konto bestiller jeg performance med adaptiv cruisekontroll. Hadde standardutgave med EAP.

GRS

Sitat fra: Baal Lé Chlorin på fredag 08. mars 2019, klokken 18:54
De val veldig opptatt av kjørelengde. Siden jeg var under 800 (hadde kjørt 740) slapp jeg å betale noe. Jeg hadde heller ikke prøvekjørt.

Med en gang pengene er på konto bestiller jeg performance med adaptiv cruisekontroll. Hadde standardutgave med EAP.

Er det skrevet 800 km noe sted, eller finner de på litt etter hva som passer?
TM3P sort/sort

creal

Tror 800km er samme som grensa etter Teslas gamle returpolicy. Den nye grensa er satt til 1500 km, dog.

Uansett; det er verdireduksjonen over grensa Tesla er berettiget til å ta betalt for. Mao; har du kjøpt 1100km, og Tesla mener "grensa" er 800km, kan de holde igjen verdidifferansen av en bil på 800 og 1100 km. Hvor mye er dette? 0kr? 250kr? 500 kr? Neppe veldig mye uansett.

Sitat fra: GRS på fredag 08. mars 2019, klokken 19:45
Er det skrevet 800 km noe sted, eller finner de på litt etter hva som passer?

lapplapp

Var noen som skrev på Facebook-gruppen at det var 3k pr kjørte 1000km + ekstra pr steinsprut/småskade (husker ikke hva det lå på). Blir vel uansett billigere enn å godta dette!

emurof

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA