Hovedmeny

Gratis Autopilot??

Startet av Elmaster, fredag 01. mars 2019, klokken 16:11

« forrige - neste »

Elmaster

Fikk denne sms'en nå:

ERRATUM : Vi har oppgradert din Model 3 med Autopilot. Dette inkluderer funskjonene; Autosteer og Adaptiv-Cruice Control. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.  For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Øyvind Hakkebo

Fikk den samme meldingen. Dette da istedenfor prisnedgang som jeg tolker det?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyvind Hakkebo på fredag 01. mars 2019, klokken 16:14
Fikk den samme meldingen. Dette da istedenfor prisnedgang som jeg tolker det?

Jepp

Magnus Hansen

Jeg fikk også melding om at mitt tilbud om innbytte var klart. Har ikke bedt om tilbud på innbytte ::)

Øyvind Hakkebo

Da er det evt bare FSD vi trenger å kjøpe for å få full pakke. Trenger ikke å betale for AP.

mthoring

Sitat fra: Øyvind Hakkebo på fredag 01. mars 2019, klokken 16:17
Da er det evt bare FSD vi trenger å kjøpe for å få full pakke. Trenger ikke å betale for AP.

Riktig, men FSD tilvalget koster nå over 40k.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Mippen

Oppgradert autopilot til 41800 kroner er det samme som FSD (tidligere valg)? Har ikke fått noe sms.
Fremtiden er elektrisk.

Nicky777

Jeg fikk også denne meldingen nå. Det er mulig å få tilbake 25.000 isteden og ikke ha autopilot, men da må man muligens kansellere og bestille på nytt. Mulig Tesla kan ordne det om man kontakter dem. Likevel vil nok de aller fleste TM3 ha autopilot nå, så kanskje dumt å droppe det nå (gjensalgsverdi). Jeg lurer imidlertid om det er mulig å oppgradere til FSD på et senere tidspunkt om man skulle ønske det. De som hadde EAP ble jo automatisk oppgradert til FSD nå uten hardware oppdatering (om jeg forstod riktig).

ravelund

Hei. Hvis du valgte oppgradert autopilot så får du nå full selvskjøring for samme pris. Dette er meldingen jeg fikk fra Tesla:
Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.   For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Handyman

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 16:19
Oppgradert autopilot til 41800 kroner er det samme som FSD (tidligere valg)? Har ikke fått noe sms.
Nesten. FSD inneholder løfte om nye funksjoner som EAP ikke hadde.

Kommer senere i år:
Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater.

Påstand: Nye FSD er bare en skygge av tidligere visjoner om selvkjøring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mthoring

Sitat fra: Nicky777 på fredag 01. mars 2019, klokken 16:23
Jeg fikk også denne meldingen nå. Det er mulig å få tilbake 25.000 isteden og ikke ha autopilot, men da må man muligens kansellere og bestille på nytt. Mulig Tesla kan ordne det om man kontakter dem. Likevel vil nok de aller fleste TM3 ha autopilot nå, så kanskje dumt å droppe det nå (gjensalgsverdi). Jeg lurer imidlertid om det er mulig å oppgradere til FSD på et senere tidspunkt om man skulle ønske det. De som hadde EAP ble jo automatisk oppgradert til FSD nå uten hardware oppdatering (om jeg forstod riktig).

Ja, man kan gjøre det senere, men da er det *vesentlig* dyrere. Så poenget ditt om gjensalgsverdi står.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

J.R.Ewing

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 01. mars 2019, klokken 16:16
Jeg fikk også melding om at mitt tilbud om innbytte var klart. Har ikke bedt om tilbud på innbytte ::)

Samme her. Og ingen info om senderen så hadde null peiling hva det gjelder før neste meldingen kom  ;D

Sigger

Samme meldinger her. Veldig spennende og nok en gladnyhet :)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 16:24
Påstand: Nye FSD er bare en skygge av tidligere visjoner om selvkjøring.
Den er langt unna FULL selvkjøring ja, men det er jo noen viktige steg på veien da.
Når den kan stanse i lyskryss og stanse på stoppskilt, samt i tillegg da styre og følge biler, så har man mange strekninger hvor man ikke trenger slå av autopiloten. Men man må fremdeles holde i rattet og være observant, man har selv ansvaret under turen :-) Full selvkjøring er jo å gi fra seg ansvaret til bilen og feks sove i baksetet, men det er nok langt unna.

Kpp

Jeg fikk og «erratum» og melding om at nå får jeg adaptiv Cc og autosteer. Men hvordan aktiveres dette? Hvordan  eller når får jeg dette? Noen som vet?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA