Hovedmeny

Gratis Autopilot??

Startet av Elmaster, fredag 01. mars 2019, klokken 16:11

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: olavxxx på fredag 01. mars 2019, klokken 18:57
Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 16:24
Påstand: Nye FSD er bare en skygge av tidligere visjoner om selvkjøring.
Den er langt unna FULL selvkjøring ja, men det er jo noen viktige steg på veien da.
Når den kan stanse i lyskryss og stanse på stoppskilt, samt i tillegg da styre og følge biler, så har man mange strekninger hvor man ikke trenger slå av autopiloten. Men man må fremdeles holde i rattet og være observant, man har selv ansvaret under turen :-) Full selvkjøring er jo å gi fra seg ansvaret til bilen og feks sove i baksetet, men det er nok langt unna.
Ja, og det er jo omtrent dette EAP har bitt solgt som, men nå heter det FSD. I tidligere FSD så ble man i tillegg lovet ny HW om det ville bli nødvendig for å oppnå Level 4. Det får man ikke nå.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno

Det med HW3 ... er vel ikke avklart om man får,  men du får nok rett i dette.

Fornybarbil

Det er ingen her som vet hva som krever HW3. Hvorfor har det nå blitt en etablert sannhet at de nye funksjonene til FSD ikke blir bedre og dermed får HW3? Smått pessimistisk, synes jeg..

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:16
Det er ingen her som vet hva som krever HW3. Hvorfor har det nå blitt en etablert sannhet at de nye funksjonene til FSD ikke blir bedre og dermed får HW3? Smått pessimistisk, synes jeg..
Mener du «får HW3» eller «ikke får HW3»?

Kpp

Sitat fra: Elmaster på fredag 01. mars 2019, klokken 16:11
Fikk denne sms'en nå:

ERRATUM : Vi har oppgradert din Model 3 med Autopilot. Dette inkluderer funskjonene; Autosteer og Adaptiv-Cruice Control. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.  For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Jeg fikk samme SMS. Har du fått dette på bilen? Eller vet du når Eller hvordan?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elmaster

Sitat fra: Kpp på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:41
Sitat fra: Elmaster på fredag 01. mars 2019, klokken 16:11
Fikk denne sms'en nå:

ERRATUM : Vi har oppgradert din Model 3 med Autopilot. Dette inkluderer funskjonene; Autosteer og Adaptiv-Cruice Control. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.  For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Jeg fikk samme SMS. Har du fått dette på bilen? Eller vet du når Eller hvordan?

Sent from my iPhone using Tapatalk
nei. Har ingen bil. Ingen VIN. Ingen delivery date hehe.

stranger1891

Noen som vet når får man AP etter levering? Jeg vet at det kommer en FW oppdatering, men noen som vet når dette blir?

rkaspers

Spurte delivery om det i går. Fikk følgende svar:
"Hei igjen!

Vi har ikke fått noe konkret info på når dette gjøres, men skjer nok om ikke så altfor lenge."

TøddiVedder

Hei. Snakket nettopp med en hyggelig svensk dame på telefon hos Tesla. Jeg har ønsket å itsette mottak av bil til etter påske. Spurte i samme slengen om jeg kunne nedgradere EAP til AP. Det var ingen problem, men anbefalte meg å heller ta FSD. Hun sa at hun nå hadde fått bekrefetet at FSD betyr oppgradering til HW3 når dette kommer. Og at skulle bli noe økning i pris. Usikker, igjen.  Hehe

Toalmar

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 11. mars 2019, klokken 10:35
Hei. Snakket nettopp med en hyggelig svensk dame på telefon hos Tesla. Jeg har ønsket å itsette mottak av bil til etter påske. Spurte i samme slengen om jeg kunne nedgradere EAP til AP. Det var ingen problem, men anbefalte meg å heller ta FSD. Hun sa at hun nå hadde fått bekrefetet at FSD betyr oppgradering til HW3 når dette kommer. Og at skulle bli noe økning i pris. Usikker, igjen.  Hehe
Mulig hun har rett, men du må tenkte hva du ønsker først. skal du bruke det, så ja kjøp det.
Trenger du det ikke, så la være.
Uansett hun har fått beskjed om å prøve å få så mange som mulig til ikke å endre = Tap av inntekt for Tesla
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RuneW

Hun sa at hun nå hadde fått bekrefetet at FSD betyr oppgradering til HW3 når dette kommer.

Hvis dette virkelig stemmer, så er det jo fantastiske nyheter! Det har vært mye usikkerhet rundt dette.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 11. mars 2019, klokken 20:21
Hun sa at hun nå hadde fått bekrefetet at FSD betyr oppgradering til HW3 når dette kommer.
Hvis dette virkelig stemmer, så er det jo fantastiske nyheter! Det har vært mye usikkerhet rundt dette.
Jeg har også fått bekreftet  en epost at HW3 følger med. Det er lov å håpe, men når man ser alle de forskjellige svarene folk får på samme spørsmål, så tar jeg det med en klype salt. Kommer selvfølgelig å bruke eposten som argument på å få oppgradert om det skulle vise seg å være feil.

ElbilJohn

Hvor langt i prosessen kan man endre ekstrautstyr?
Veldig usikker på om jeg skal ta meg råd til FSD. Det har en del å si om ny HW er inkludert i prisen.
Får model s og x med FSD oppgradert HW etterhvert som det kommer nytt?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

skyfawn

[attachment id=0 msg=779631]

Ser ut som det er bekreftet at biler med FSD blir oppgradert til HW3

RuneW

Men dette siste gjelder vel de som har kjøpt FSD og dette har alltid vært lovet.

Det jeg er usikker på et om det også gjelder oss som har blitt oppgradert til FSD. Stiller vi i samme klasse som de som betalte ekstra, eller kan Tesla finne å dele oss opp i to grupper der lovnadene bare gjelder den ene?

Jeg er en svært forsiktig optimist!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA