Prisreduksjon: TM3 er nå 24.900kr billigere

Startet av ultimato, fredag 01. mars 2019, klokken 01:58

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Glemte å klargjøre, jeg har ikke fått bilen ennå, men den er rett rundt hjørnet. Derfor er jeg litt spent på hva som skjer. Må jeg levere bilen tilbake, og bestille ny for å realisere prisreduksjon? Vi får se.

GL1

Sitat fra: Tiger123 på fredag 01. mars 2019, klokken 07:31
Sitat fra: model3citizen på fredag 01. mars 2019, klokken 07:21
Sitat fra: GL1 på fredag 01. mars 2019, klokken 06:34
Ser ut som de bare har delt opp tilvalgene mer egentlig.

Jeg la inn bestilling på identisk bil som jeg har på vei, og havnet kr 200,- mer enn jeg har i min kontrakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Konfigurerte "min". LR Performance, Deep Blue Metallic. Prisen er nå redusert med 24900,- En fin kompensasjon ville jo vært å få den nye begrensede AP med på kjøpet.

Stemmer det, prisen er redusert. Prøv igjen GL1.

-Hvis man velger den nye, simplere utgaven av AP, ja. Men mener det ikke kan sammenliknes med hva jeg allerede har bestilt.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Tiger123

Med full AP og vinterdekk, var ikke prisen rundt 560,- tidligere?

Zett

Hvis man tar med FSD blir nye priser 200 kr dyrere  hvis man hadde EAP før. Så hvis jeg tar med en 200 lapp på overleveringen, og sier at jeg returerer bilen, men kan gjerne bestille den som står der med FSD burde jeg kunne få den med hjem :)

Min konfig, gammel og ny pris.

Gammel pris  Ny pris
LR AWD     454700     429800
Rød         20900      20900
Vinterdekk  15560      15560
19 Dekk     12500      12500
Levering     6920       6920
Vrakpant     2400       2400
EAP         41800     
AP                     25100
FSD                    41800     
Sum        554780     554980

Tiger123

Ok, jeg trodde man fikk med begge alternativene om man valgte FSD..

Trond.m

Kjøpere av BMW i3 opplevde i januar at prisen ble satt ned med 20.000. Da måtte de som hadde bestilt bil før prisendring fortsatt betale gammel, høyere pris. Tesla er mer kundevennlig, men jeg kan ikke forstå at de som allerede har passert tidspunktet for angrefrist kan få prisreduksjon. Det ville i så fall være en fantastisk goodwill fra Tesla. Kanskje de tenker langsiktig og velger å gjøre det ?

najtrox

Jeg håper ihvertfall at i praksis får de som bestilte EAP før denne endringen FSD, da prisen jo er den samme. Musk sa vel også at de som hadde EAP får de nye funksjonene som kommer. Usikker på om jeg hadde gått ned til "enkel" AP uansett.

lapplapp

Vil den "enkle" AP få ACC? I så fall vil nok veldig mange gå for denne varianten kontra FSD..

anorway

Sitat fra: lapplapp på fredag 01. mars 2019, klokken 08:16
Vil den "enkle" AP få ACC? I så fall vil nok veldig mange gå for denne varianten kontra FSD..

Ja, den "enkle" AP nå har ACC.

Følgende står beskrevet når man bestiller nå.

Autopilot -   Gjør det mulig for Teslaen å styre, akselerere og bremse automatisk for andre kjøretøy og fotgjengere i kjørebanen.

(Pris: 25.100,- kr)

For mange så holder denne funksjonen i massevis!

Tunk

Ser at jeg kunne spart ca. kr. 40 000,- ved å bestille model 3 LR med den enklere autopiloten idag. Regner med at Tesla har sett at for mange har droppet autopilot iom at det koster noen kroner. For Tesla er kostnaden like stor om man velger med eller  uten iom med at utstyret er integrert i bilen. Betalte bilen min i går og skal hente 7. mars. Ble nå usikker på hva jeg skal gjøre. Velger å forsøke puste rolig etpar dager til før jeg tar en avgjørelse.

N0ya

Sitat fra: Tunk på fredag 01. mars 2019, klokken 08:32
Ser at jeg kunne spart ca. kr. 40 000,- ved å bestille model 3 LR med den enklere autopiloten idag. Regner med at Tesla har sett at for mange har droppet autopilot iom at det koster noen kroner. For Tesla er kostnaden like stor om man velger med eller  uten iom med at utstyret er integrert i bilen. Betalte bilen min i går og skal hente 7. mars. Ble nå usikker på hva jeg skal gjøre. Velger å forsøke puste rolig etpar dager til før jeg tar en avgjørelse.

Jeg er i akkurat samme båt som deg og er litt rådvill nå. Har kun lyst på ACC og ikke resten av AP-pakka. Beholder bilen om jeg får kreditnota på mellomlegget.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

xderia

Noe som har kontaktet Tesla å sjekket om vi som har bestilt EAP får FSD? Kanskje FSD krever HW3 og det gjelder kun for biler solgt etter 1. Mars?
70D Deep Blue

robinbj

Sitat fra: xderia på fredag 01. mars 2019, klokken 08:47
Noe som har kontaktet Tesla å sjekket om vi som har bestilt EAP får FSD? Kanskje FSD krever HW3 og det gjelder kun for biler solgt etter 1. Mars?

Holder på. Har stått i tlf kø siden 0800, så virker som det er andre som også sjekker.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

enjikaka

Sitat fra: robinbj på fredag 01. mars 2019, klokken 08:49
Sitat fra: xderia på fredag 01. mars 2019, klokken 08:47

Holder på. Har stått i tlf kø siden 0800, så virker som det er andre som også sjekker.

Venter med spenning på oppdatering. Jeg tenkte jeg ringer mandag for å krångle de jeg tenkte det vil bli kaos idag.  :police:
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Geir K

Sikker på at dette ordner seg. Når journalistene får tak i dette, så kommer helt sikkert en pressemelding. For jeg har aldri hørt om at ett prisnedslag på stor sum ikke får konsekvenser når den akkurat har blitt introdusert. Det ville vært dårlig forretningskikk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA