Hovedmeny

Nyhet kl 23.00 28. februar

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 28. februar 2019, klokken 21:32

« forrige - neste »

Sponzo

Noen som gidder å forklare hva forskjellen er på AP, EAP og FSD

Handyman

Sitat fra: hpe på fredag 01. mars 2019, klokken 00:23
Spørsmålet han svarte på var: "My #Tesla has #EAP but not #FSD. So, what does this mean for my ride, @elonmusk ?"

Forhåpentligvis finner de på noe:

SitatHvis man ikke også får de siste FSD-funkjonene så kan man avbestille og bestille ny bil til samme pris og få med både AP og FSD. Eller bare ta AP og spare 50 000,-
Ikke vi som allerede har fått levert bil :-)
Virker lovende! Hvis de ordner opp, gir de nok FSD til de med EAP og pengene tilbake til de som bestille FSD. Da kommer man jo likt ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

afagerholt

... tenk at -dette- skulle bli mitt første innlegg på elbilforum.no..! :D

Hei alle sammen, har fulgt forumet av og på siden jeg jobbet for VAG fra München i 2013 med å monitorere utrullingen av e-Up og e-Golf i Norge. Takk for følget så langt! ;)

Nå er det (etter seksten år) på tide for kona og meg å kjøpe vår første elbil. Prøvekjørte på tirsdag, og jeg gleder meg som en UNGE..! :D Levering på Lillestrøm etter midten av mars.

Nok intro. Gleder meg til å være med i debatten her! :)

Min konfig: LR AWD med EAP. Har vært -litt- av og på ift. hele EAP-greia, men adaptiv cruise ble utslagsgivende.

Nå er jo menyen en litt annen. Føler ikke for å betale >40k for å få bilen til å «hente deg» ved inngangen til IKEA?

Sikkert ikke lett for Elon å holde helt stålkontroll på kroner og øre i f.eks Norge.

Føler det lukter ny bestilling på oss også her.

Sitat fra: hpe på fredag 01. mars 2019, klokken 00:23
Spørsmålet han svarte på var: "My #Tesla has #EAP but not #FSD. So, what does this mean for my ride, @elonmusk ?"

Forhåpentligvis finner de på noe:

Interessant, hpe. Tvilsomt at han har satt seg 100% inn i tidslinjen for alle kunder både før og etter levering og prisjustering.

Blir spennende å følge med! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

janhr

Tesla is also updating Autopilot options and pricing. The base Autopilot package is now cheaper ($3,000 before delivery – $4,000 after) but it only includes Autosteer and Traffic Aware Cruise Control.

All the features previously found in 'Enhanced Autopilot, like Summon and Autopark, are now part of the Full Self-Driving package which is $2,000 more than the standard Autopilot package.

https://electrek.co/2019/02/28/tesla-model-3-standard-battery-interior/#disqus_thread
TM3 SR+ HF

Handyman

Sitat fra: Sponzo på fredag 01. mars 2019, klokken 00:25
Noen som gidder å forklare hva forskjellen er på AP, EAP og FSD
Se her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.0
EAP er det slutt på, men virker å være det samme som nye FSD uten funksjonene som lanseres senere i år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Paradigm

Med min config (LR blå, 18" og 18" vinterdekk, EAP og sort interiør) så blir jo den nye prisen 9120 billigere om jeg også velger på ha med FSD. Blir spennende å se hva Tesla norge gjør med dette.

hkaspenberg

Forøvrig helt umulig å komme inn på tesla.com for å se status på egen bestilling.

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

18650

30.000,- prisreduksjon på min konfig kvelden før jeg skal hente bilen. Skal bli gøy og se om de forvirrede hønene ved utlevering kan skriftlig garantere meg at jeg får det beløpet tilbake. Hvis ikke går bilen i retur på utleveringsgulvet. Det kan bli interessant.  :o

afagerholt

Sitat fra: 18650 på fredag 01. mars 2019, klokken 00:35
30.000,- prisreduksjon på min konfig kvelden før jeg skal hente bilen. Skal bli gøy og se om de forvirrede hønene ved utlevering kan skriftlig garantere meg at jeg får det beløpet tilbake. Hvis ikke går bilen i retur på utleveringsgulvet. Det kan bli interessant.  :o
Hehe. Litt av en timing. Håper du finner ut av det!

Jeg sitter stille fram til 14/3, og kommer nok til å lande på ny bestilling med kun AP i stedet for EAP og spare 40.000,-.

tmn

Jeg venter på utlevering av min røde dings - min pris med toppa alt utenom interiør er jo faktisk 200 kroner lavere enn det jeg må betale for samme konfig i dag :P :police:
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

creal

Tesla har nok redusert prisene fordi de har blitt litt overrasket over lavt antall reelle kjøpere til Model 3. Fremdeles mars leveringstid for de som bestiller nå, til redusert pris..

hemi

men djizz, tesla norge er pressa til kanten om dagen, det er kaos, hvorfor gjøre dette mot stakkarene.

Får EAP.. FSD? eller havner vi mellom 2 stoler, der vi betaler for FSD, men bare får EAP? sånn kvasi mellomting der vi ikke får ny hardware, eller trafikklys osv.

tesla blir nedringt i morgen, og de vet jo 0, for mr musk og de i usa har jo ikke bestemt meg.

afagerholt

Sitat fra: hemi på fredag 01. mars 2019, klokken 00:47
Får EAP.. FSD? eller havner vi mellom 2 stoler, der vi betaler for FSD, men bare får EAP? sånn kvasi mellomting der vi ikke får ny hardware, eller trafikklys osv.

tesla blir nedringt i morgen, og de vet jo 0, for mr musk og de i usa har jo ikke bestemt meg.

Se post fra hpe over, og Musk på Twitter:

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 00:21
Sitat fra: hpe på fredag 01. mars 2019, klokken 00:15
Nedtur:
"Everyone who bought Enhanced Autopilot will get Navigate on Autopilot on highways, advanced summon & autopark" https://twitter.com/elonmusk/status/1101256189051002881

FSD koster nå det samme som EAP kostet for noen timer siden.
Hvis man ikke også får de siste FSD-funkjonene så kan man avbestille og bestille ny bil til samme pris og få med både AP og FSD. Eller bare ta AP og spare 42 000,-

Ser ikke noe annen mulighet her enn at de må gi FSD til alle med EAP, eller slite med en mengde returer fra de som ikke har fått levert eller som ikke enda har kjørt en stund.

Får se hva de finner ut på kveldsmøtet sitt ;)

Springdale

Sitat fra: afagerholt på fredag 01. mars 2019, klokken 00:37
Jeg sitter stille fram til 14/3, og kommer nok til å lande på ny bestilling med kun AP i stedet for EAP og spare 40.000,-.

Regner med å gjøre det samme, men da jeg fremdeles ikke har final invoice eller VIN, håper jeg at jeg kan endre bestillingen og slippe å bestille på nytt. Så fremt dette ikke er mulig vil jeg nok avbestille og bestille på nytt. Ser ikke verdien i 42' for FSD/EAP.

hemi

Jeg så posten, han sier man får med summon og naviger på autopilot.

han sier ingenting om lys, bykjøringen, og FSD som skal gi deg ny hardware fremover.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA