Hovedmeny

Nyhet kl 23.00 28. februar

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 28. februar 2019, klokken 21:32

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: HvemPrompa på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18
Sitat fra: MooCow på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:15
Standard Range, og Mid Range og bakhjulstrekk

Tallene ser helt idiotiske ut...67mph top speed? 2,9 sek 0 - 100? Noen programmerere som har jobbet overtid gitt...

Eg skjermdumpa han midt i mellom bestill og "The wait is still over" så dei tala der spinn fort avgårde og er ikkje dei rette :)

Sjå forøvrig electrek linken eg posta her før, vert fortløpande oppdatert
https://electrek.co/2019/02/28/tesla-model-3-standard-battery-interior/

Counterpointer

Sitat fra: HvemPrompa på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:14
...Men dette er virkelig en alvorlig trussel mot alle eNiroer, Konaer og Leafer :)
Er jo ikke i samme klasse som Kona og E-Niro, de går vesentlig lengre.

Er nok mer trussel for 40 kWh bilene

Fornybarbil

Mon tro om vi får FSD gratis eller valget mellom mindre mellomlegg eller penger tilbake. Leser også at AWD har blitt satt ned i pris. Det vil jeg også forlange.

daktari

Synes jo denne var ganske interessant:
We're also excited to announce that we're implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.

Så mens andre venter på bug-fixer i sine biler får Tesla sine lengre rekkevidde. nice
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:26
Mon tro om vi får FSD gratis eller valget mellom mindre mellomlegg eller penger tilbake. Leser også at AWD har blitt satt ned i pris. Det vil jeg også forlange.
Forlange er vel ikke så enkelt, Tesla opererer jo ikke med Prisgaranti slik som Elkjøp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:25
...Men dette er virkelig en alvorlig trussel mot alle eNiroer, Konaer og Leafer :)

220 miile EPA er ikke gale. Veldig konkurransedyktig pris hvis den kommer fra rett over 300K i Norge. Vil nok gå ganske mye kortere enn Kona vinterstid, men sommertids på motorvei tipper jeg den strekker seg lengst i denne prisklassen.

Begriper ikke at Tesla kan tjener noe på dette. Blir spennede å følge med på inntjening fremover.
Tydelig at Tesla nå trenger mer etterspørsel.

tornaldo

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:25

Og lader vesentlig saktere, så at den går noen mil kortere, vil ikke være avgjørende så fremt man har ok tilgang på SuC.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Sveinaldo

Er det realistisk at alle disse variantene kan kjøpes i Norge også nå før sommeren?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MooCow

Daniel_0007

3 til 6 måneder til de kommer til Europa høres bra ut ca 380 km rekkevidde for standard pluss er vel da rundt 50 kw batteri, holder for folk flest.
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:30
Synes jo denne var ganske interessant:
We're also excited to announce that we're implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.

Så mens andre venter på bug-fixer i sine biler får Tesla sine lengre rekkevidde. nice
Tesla posisjonerer seg aktivt i markedet.

Plutselig blir Model 3 AWD kanskje like rask som I-Pace og Polestar 2 fra 0-100

Øggen

Sida åpna seg ikkje enda, men ej håpe på luftfjøring og gabrielsen uansett..... :+1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

hemi

sååååå hva gjør man? betaler gjerne for summon og FSD de 41k, men potensielt 50k billigere bil....? :o

gruffalo

Prisen er satt ned 40.000kr ca på en bil med min spec. Jeg skal hente den neste ute, da tror jeg at jeg driter i å ta den ut og heller bestiller en til...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA