Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

itje

Ingen har sagt at bilene som nå er på CoA på magisk vis har flydd til Oslo  ::)
Tåpelig kommentar.

Her her det snakk om biler som ble feil plassert på bla Glovis Courage som leverte et massivt lass med Tesla til Oslo.

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Tøvdall

Har fått 3 bekreftelser på leveringsdatoen 29.mars. Fikk kl 17 beskjed på telefon om at bilen i følge GPS stod på utleveringstedet i Trondheim, at den var frakta med tog eller lastebil, og et «gratulerer, det blir ny bil på fredag» fra personen i andre røret. 2 timer senere er leveringen ombooket fra 29. til 10.april...

Siden jeg solgte E-Golfen før helga, så må jeg nå låne meg en bil i 14 ekstra dager.

Sånn. Ferdig sutra... Gleder meg til bil. En gang ut på våren. Det positive er at den kanskje kommer etter sommerdekka skal på, og når det er litt færre steinsprang i lufta.
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

ok67

VIN har forsvunne frå min konto også, men står framleis på FI.
At det blir forsinkingar har vel kanskje dei fleste av oss gjetta då båten var forsinka. Det burde tesla også hatt oversikt over, sjølv om dei ikkje styrer veret. Men heller forsinkingar enn at det ligg 300 bilar i på eit skjær i Hustadvika.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Duncan_EL

Tok meg bryderiet med å ringe enda en gang til Tesla.
Den hyggelige mannen på telefon kunne fortelle meg at VIN i hans system fortsatt matchet det jeg hadde fått på Final Invoice.
Ingen grunn til bekymring. Så får vi se hvor lenge det får til leveringsdato blir flytta til mai og det blir meltdown.

Fornybarbil

Duncan_EL

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:39
Sitat fra: Duncan_EL på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:18
leveringsdato blir flytta til mai og det blir meltdown.

Det er heldigvis ingenting som tyder på det enda.

Nei, heldigvis. Bare redd for at det har blitt sånn at kvartalsresultatet styrer lysten på å levere biler. Få flest mulig til å bestille og friste med estimert levering i mars.. mange bestiller og noen får bilene i Mars. Når mars er over haster det ikke lengre å levere. Bare å få levert før neste kvartal er over.
Hvertfall sånn de har styra med priser og rentekampanjer, tidligere

Fornybarbil

Ser den. Hadde jeg ikke hatt VIN i en måned så hadde jeg vært bekymret for det. Liker å tro at 216XXX VIN betyr at det er høy sjanse for at bilen ble produsert for en stund siden og befinner seg i Europa en plass..

itje

Fikk telefon fra Delivery her på Forus, og de fant ny bil til meg, med nytt VIN nr.
Utlevering nå på lørdag.

Er også oppdatert på MyTesla.

Da kan jeg endelig slappe av og glede meg etter utrolig mye rot.

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

geear

Sitat fra: geirci2 på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:53
2) Storebrand KREVER en aktiv forsikring for å kunne stå "forsikret" for registrering hos Vegvesenet - og det er VIN-nummeret som er "bilen" og ikke EV-nummeret. Dette har jeg avklart med Storebrand tidligere i mars.
Da finner du deg et annet forsikringsselskap, et som ikke tar betalt for en bil du verken eier eller som er på veien. Både If og Gjensidige registrerer forsikringen, men tar ikke betalt før Tesla ringer de på registreringsdagen, for å få aktivert forsikringen. Helt uproblematisk.

kTesla

Tror ikke det er noe å stresse med at VIN forsvinner under RN. Dette skjedde hos meg og, men kom tilbake noen dager (muligens en uke) senere. Samme VIN-nr. Tenker at så lenge VIN ikke er lavere og levering ikke utsettes ytterligere, så er det ok.

For min del har levering blitt utsatt to ganger, fra 09.03 til 16.03 til 31.03. Bilen har stått i Bergen siden månedsskiftet. Men pga feil ble den utsatt. Fått nada info annet enn bilen måtte til teknisk kontroll, som jeg fikk beskjed om to dager før første leveringsavtale.

Ser her at en påstår at Tesla ikke har gitt konkrete løfter om levering, da det er snakk om "estimert levering" etc. Riktig når det gjelder estimert levering, men når man blir tildelt en leveringsdato som omtales som en "leveringsavtale" og denne så spesifiseres som "bekreftet" så har de faktisk gitt ett løfte. Et løfte som jeg mener er juridisk bindene så vidt det ikke skjer noe utenfor Tesla's kontroll.

Mtp været som hindrer Tesla i å levere så går de klar. Men det betyr ikke at det er greit å ikke informere de kundene som er rammet av dette ASAP. Å la kundene sitte i usikkerhet frem til like før opprinnelig overlevering for å så informere om noe Tesla har visst i flere dager er ikke ok.

For min del som har fått utsatt levering med over 3 uker pga teknisk feil og ingen info selv om dette er etterspurt, forventer jeg kompensasjon. Dette har påført meg ekstrautgifter på flere tusen kroner. Uten kompensasjon på søndag lar jeg bilen stå. Jeg er allerede møkk lei Tesla og den elendige og mangelfulle kommunikasjonen de tilbyr.

quest

Lurer på om det er mulig å få doningen utlevert på sommerdekk nå da siden det drar seg ut i april... [emoji848]
Model Y LR 2022

Fornybarbil

Jeg ringte Delivery i stad og fikk beskjed om at bilen min har vært registrert i Norge, og at den nå er på en båt som enda ikke har nådd Trondheim. Neste SMS vil være en bekreftet leveringstid og den vil komme fordi Delivery i Trondheim har registrert bilen. Her kommer den viktigste biten: Når jeg får leveringstid kan jeg trygt bestille flybillett for hvis det da skjer noe med leveringen får jeg refundert de utleggene jeg måtte ha til reisen. Dette sa han etter han hadde pratet med sin manager om denne problemstillingen.

Noen grunner til å ikke tro på det?

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Fornybarbil

I know. Jeg ble så overrasket at det glemte jeg helt av å spørre om. Satt 1,5t i kø for å nå fram så jeg gidder ikke ringe på nytt. Satser på at de står for det de har sagt hvis det kommer til stykket.  :)

Pocoloco

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:41
Jeg ringte Delivery i stad og fikk beskjed om at bilen min har vært registrert i Norge, og at den nå er på en båt som enda ikke har nådd Trondheim. Neste SMS vil være en bekreftet leveringstid og den vil komme fordi Delivery i Trondheim har registrert bilen. Her kommer den viktigste biten: Når jeg får leveringstid kan jeg trygt bestille flybillett for hvis det da skjer noe med leveringen får jeg refundert de utleggene jeg måtte ha til reisen. Dette sa han etter han hadde pratet med sin manager om denne problemstillingen.

Noen grunner til å ikke tro på det?

Jeg skulle hente i dag i Tromsø, men pga forsinkelser fikk jeg i dag telefon fra delivery og tilbud om å hente i trondheim på fredag/lørdag neste uke. Jeg sa ja til det
Hadde vært fint om jeg får samme garanti som du fikk, siden flybillettene koster 3500kr fra lofoten til trondheim  :o
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA