Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: geircit2 på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:06
Kun ETT innlegg/svar på emnetittel; resten er andre spørsmål uten relevans til emnetittel. Trist, men dette skjer i ALLE emner på ALLE forum overalt...

Vært interessant å vite hvorfor noen har svart "Angrer på kjøpet etter at jeg prøvde den...".

Reagerte også på det isolert sett for å si det slik. Med tre som har respondert som har prøvd den er det selvsagt av liten interesse som så mange andre slike poll der det er et lite fåtall respondenter i dette tilfelle 3 i et univers på 4000. Vel, når man lander på at man angrer er det en veldig grei sak (selvsagt) og det er bra at man kommer med slik et innspill at man angrer. Men det har liten verdi om man da ikke følger opp med en klargjøring etter mitt syn.

Jarv!s

Prøvde å lage en "poll" for å få et lite bildet, men jeg forstår kritikken.
Jeg håper jo selvsagt at folk vil kommentere, uansett opplevelse av TM3 prøvekjøring.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

GOS

Sitat fra: bno på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:04
Sitat fra: geircit2 på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:06
Kun ETT innlegg/svar på emnetittel; resten er andre spørsmål uten relevans til emnetittel. Trist, men dette skjer i ALLE emner på ALLE forum overalt...

Vært interessant å vite hvorfor noen har svart "Angrer på kjøpet etter at jeg prøvde den...".

Reagerte også på det isolert sett for å si det slik. Med tre som har respondert som har prøvd den er det selvsagt av liten interesse som så mange andre slike poll der det er et lite fåtall respondenter i dette tilfelle 3 i et univers på 4000. Vel, når man lander på at man angrer er det en veldig grei sak (selvsagt) og det er bra at man kommer med slik et innspill at man angrer. Men det har liten verdi om man da ikke følger opp med en klargjøring. Ellers blir det av liten verdi for tilhørerne etter mitt syn.

Kan det være ett troll som faktisk ikke har prøvekjørt
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Amoss

Sitat fra: GOS på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:13
Kan det være ett troll som faktisk ikke har prøvekjørt

Det var min tanke også. Overrasket over at ingen har skrevet noe om opplevelsen, og dersom opplevelsen i tillegg var så negativ burde man i alle fall skrive litt om den. Dersom man altså ikke er ett troll :p
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: chiller på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:25
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:03
Cirkle K på Fjellhamar ( kun opp bakken og gjennom tunnelen ) har en 150 kW lader

Hvordan funker de laderne? Er de tilknyttet grønn kontakt, eller trenger jeg å regge meg hos CircleK?
Hvis jeg klarer å få stukket dit med bilen har jeg ikke mye tid på meg virker det som, så kan ikke stå og fomle med å laste ned apper og slikt under test.
Du går inn på stasjonen og får en chip i bytte mot førerkortet ditt. Drar bort (helt innerst bak selvvasken) og starter lading med chip. Lever chip og få tilbake førerkort.

Lykke til [emoji1]

Counterpointer

Sitat fra: olavxxx på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:44
Cirkle K på Fjellhamar ( kun opp bakken og gjennom tunnelen ) har en 150 kW lader

Hvordan funker de laderne? Er de tilknyttet grønn kontakt, eller trenger jeg å regge meg hos CircleK?
Hvis jeg klarer å få stukket dit med bilen har jeg ikke mye tid på meg virker det som, så kan ikke stå og fomle med å laste ned apper og slikt under test.
En annen ting er at hvis batteriet ikke er varmt, vil du uansett ikke få noe særlig med effekt.
Siden disse bilene kontinuerlig prøvekjøres og lades imellom, burde temperatur være grei. Det er uansett ikke «best of» men en indikasjon på hvordan det fungerer i den virkelige verden.
Det er klart at varmt batteri og lav SoC hadde vært optimalt, men slik er ofte ikke verden [emoji6]

Counterpointer

Sitat fra: Jarv!s på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:06
Jeg håper jo selvsagt at folk vil kommentere, uansett opplevelse av TM3 prøvekjøring.
Synes pollen er helt super [emoji1360] den viser med all tydelighet at slikt har sine begrensninger...

Personlig er det jo overtydelig at halvparten (dvs ett svar) er et troll ( eller antagelig en løve ...... [emoji6])

bno

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:56
Sitat fra: Jarv!s på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:06
Synes pollen er helt super [emoji1360] den viser med all tydelighet at slikt har sine begrensninger...

Personlig er det jo overtydelig at halvparten (dvs ett svar) er et troll ( eller antagelig en løve ...... [emoji6])

Den følger jeg...

bno

Samtidig mener jeg at ustrukturert tilbakemelding er bedre enn disse pollene. Ingen kritikk av de som tar seg tid til dette, men i dette tilfelle ligger det åpent for trolling må si det og derfor lite egnet i en slik sak ...Ville slettet pollen i dette tilfelle. Nå er det tre som har angret kjøpet.

Den tredje angrende er meg selv, men jeg har knapt sett bilen. (Fjernet)

Så temmlig åpen og lite troverdig. Ikke alt egner seg for poll og dette er altså en av de.

noto

Prøvekjørt i dag. P med 20".  Har Model S. Man føler seg umiddelbart hjemme. Overraskende behagelig fjæring. Sitter også godt. Bra støyskjerming. Aksellerasjon som er hinsides fornuft.

GRS

Prøvekjørt idag (Scandic, Flesland).
Ett ord beskriver opplevelsen; RÅTT!  :D

Akkurat passe stiv, nydelig på styringen i sport, lettkjørt og behagelig å cruise, men power av en annen verden når man vil ha det. :+1:
TM3P sort/sort

Vesel

Hvordan opplevdes støynivå i forhold til biler som Leaf, Ioniq og e-Golf?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

GRS

Jeg har ikke kjørt Leaf, og de andre mener jeg var relativt stille begge to. Følelsen av bilen er mer mot Golf/i3(tysk) enn Ioniq. Reagerte ikke negativt på støy, synes stort sett bra moderne elbiler er veldig stille...

I Quashqaien vår får jeg veldig "kald" følelse når beskyttelsen mot glasstaket ikke er på om vinteren. Det fikk jeg ikke i TM3, uten at jeg kan forklare det...
TM3P sort/sort

Jarv!s

Kjørte du alene med følge av en Tesla ansatt?

Jeg lurer på å få med meg kona, det burde vell gå greit?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

chiller

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:44

Du går inn på stasjonen og får en chip i bytte mot førerkortet ditt. Drar bort (helt innerst bak selvvasken) og starter lading med chip. Lever chip og få tilbake førerkort.

Lykke til [emoji1]

Ok, det hørtes jo lett nok ut.
Tesla ringte meg nettopp og flytta prøvekjøringen fra i morgen tidlig til i kveld.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA