Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: snakkesalig på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:16
Med 4000 som skal få tilbud om prøvekjøring før levering har de vel ikke noe valg. Med mindre de hadde tatt inn noen 100 demobiler.

Det er nok flere enn 4000 som har fått/vil få tilbudet. Er i alle fall noen - meg inklusive - som har fått tilbudet uten å enda ha bestilt. Så regner med at alle reservasjons-holdere får tilbudet. En del av disse 4000 vil nok droppe det med tanke på 6/9 måneders gratis referal-supercharging, men for oss som uansett ikke bestiller før 1. februar har dette mindre å si.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:24
Med 4000 som skal få tilbud om prøvekjøring før levering har de vel ikke noe valg. Med mindre de hadde tatt inn noen 100 demobiler.

Det er nok flere enn 4000 som har fått/vil få tilbudet. Er i alle fall noen - meg inklusive - som har fått tilbudet uten å enda ha bestilt. Så regner med at alle reservasjons-holdere får tilbudet. En del av disse 4000 vil nok droppe det med tanke på 6/9 måneders gratis referal-supercharging, men for oss som uansett ikke bestiller før 1. februar har dette mindre å si.
Jeg tenker at prøvekjøringen er først og fremst for de som ikke har bestemt seg og trenger den, men selvfølgelig tillater de at alle med kontrakt også får prøvekjøre.

turfsurf

Sitat fra: olavxxx på lørdag 26. januar 2019, klokken 08:50
Skikkelig fadese. De snakket jo om 350 kW og skulle jo bygge ut mye fortere.
Rent teknisk så er det vel 200A de er begrenset til (80kW v/400V). Så får vi se når de får byttet kabler.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Linka

For vår del er det faktisk nyttig å ha en Tesla-person i bilen. Vi har ikke elektrisk bil fra før, og heller ikke prøvekjørt en av de andre modellene. Da får vi jo faktisk mulighet til å få en innføring i bilen samtidig, så er vi «ferdig opplært» til overleveringen!

Regner med at personen uansett kan mer enn oss, selv om de fremstår som kunnskapsløse for dere som har kjørt mye Tesla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjoris

Sitat fra: Line K på lørdag 26. januar 2019, klokken 14:09

For vår del er det faktisk nyttig å ha en Tesla-person i bilen. Vi har ikke elektrisk bil fra før, og heller ikke prøvekjørt en av de andre modellene. Da får vi jo faktisk mulighet til å få en innføring i bilen samtidig, så er vi «ferdig opplært» til overleveringen!

Regner med at personen uansett kan mer enn oss, selv om de fremstår som kunnskapsløse for dere som har kjørt mye Tesla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, det må jo selvsagt være slik at du kan ha noen med om du vil, men når en har hatt 3 Teslaer før og kjørt 50-60.000 km så blir det litt rart og ha noen med, men, men...

GL1

Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 26. januar 2019, klokken 09:36
Man får kun kjøre en kort, definert rute med en teslapetson i bolen. Ligger ikke tilrette for å teste CCS ladere.

Da tror jeg at jeg dropper prøvekjøringen gitt...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

noGas

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 25. januar 2019, klokken 20:09
Kjørte Performance utgaven i ettermiddag.
- Spinnville ytelser
- Setene var mye bedre enn Model S 2015
- Føles som hel ved
- Stiv fjæring, men ikke noe problem på normal vei

Vanskelig å finne noe å klage på egentlig.

Hei,

Kan du utbrodere det med stiv fjæring? Hva er din referanse? Tms?

Dette blir konebilen, og hun aner jo ikke forskjell på performance og awd, men kan bli pissed om den er for humpete og finner ut at jeg kunne bestilt mykere fjæring...

Handyman

Sitat fra: noGas på lørdag 26. januar 2019, klokken 18:14
- Spinnville ytelser
- Føles som hel ved

Hei,

Dette blir konebilen, og hun aner jo ikke forskjell på performance og awd, men kan bli pissed om den er for humpete og finner ut at jeg kunne bestilt mykere fjæring...
Virker egentlig som du har bestilt bil til deg selv og ikke til kona ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: noGas på lørdag 26. januar 2019, klokken 18:14
- Spinnville ytelser
- Føles som hel ved

Hei,

Bare si det er så den skal henge bedre på veien, for bedre veigrep. Pluss hun slipper å bli bilsyk
siden den da krenger mindre.

robinbj

Hva mener du med 6/9 måneders supercharging? får vi flere mnd med gratis supercharging på referral dersom vi ikke prøvekjører?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

Amoss

Sitat fra: robinbj på lørdag 26. januar 2019, klokken 18:37
Hva mener du med 6/9 måneders supercharging? får vi flere mnd med gratis supercharging på referral dersom vi ikke prøvekjører?

Det er i alle fall slik jeg har forstått det ja.
Model S 85D

Linka

Jo, det må jo selvsagt være slik at du kan ha noen med om du vil, men når en har hatt 3 Teslaer før og kjørt 50-60.000 km så blir det litt rart og ha noen med, men, men...

Ser den! Men logistikkmareritt når de har en tettpakket timeplan å forholde seg til. Kan aldri tro at folk hadde klart å holde seg til kun oppsatt tid...

Går sikkert ikke lang tid før det blir vanlig prøvekjøring, men da har nok de mest ivrige allerede «prøvekjørt» egen bil.

geirci2

Kun ETT innlegg/svar på emnetittel; resten er andre spørsmål uten relevans til emnetittel. Trist, men dette skjer i ALLE emner på ALLE forum overalt...

Vært interessant å vite hvorfor noen har svart "Angrer på kjøpet etter at jeg prøvde den...".
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

chiller

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:03
Cirkle K på Fjellhamar ( kun opp bakken og gjennom tunnelen ) har en 150 kW lader

Hvordan funker de laderne? Er de tilknyttet grønn kontakt, eller trenger jeg å regge meg hos CircleK?
Hvis jeg klarer å få stukket dit med bilen har jeg ikke mye tid på meg virker det som, så kan ikke stå og fomle med å laste ned apper og slikt under test.

olavxxx

Sitat fra: chiller på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:25
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:03
Cirkle K på Fjellhamar ( kun opp bakken og gjennom tunnelen ) har en 150 kW lader

Hvordan funker de laderne? Er de tilknyttet grønn kontakt, eller trenger jeg å regge meg hos CircleK?
Hvis jeg klarer å få stukket dit med bilen har jeg ikke mye tid på meg virker det som, så kan ikke stå og fomle med å laste ned apper og slikt under test.
En annen ting er at hvis batteriet ikke er varmt, vil du uansett ikke få noe særlig med effekt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA