Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av ChrisD, fredag 18. november 2011, klokken 22:20

« forrige - neste »

daggad

Hadde ikke min kone skulle hatt sitt med i ordet og at vi trengte plass til mer enn 2, så hadde jeg ville vurdert en Think istedet for Leafen. Sistnevnte er mer luksøriøs og flott, men det er ikke sikker denne blir så gammel før den blir umoderne. Think vil uansett ha en slags historisk verdi som de gamle miniene og bobla.
Jeg synes de er utrolig tøffe, og smiler hver gang jeg ser en. Dette var et norskt eventyr og et genialt konsept som nok var forut sin tid dessverre.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

ChrisD

Det virker ikke som forhandleren jeg har vært i kontakt med er veldig villig til å svare på spørsmålene mine om garanti osv.

Så da lurer jeg på hvordan er det å kjøpe en litt brukt Think. Hva bør jeg se etter, bør jeg ha en batteritest ? Er en 2010 model med zebra batteri jeg ser på. Har ikke prøvekjørt den enda, men skal det på tirsdag mest sannsynlig.

Takker for tips.

Go-carter

Sitat fra: ChrisD på søndag 20. november 2011, klokken 21:29
Det virker ikke som forhandleren jeg har vært i kontakt med er veldig villig til å svare på spørsmålene mine om garanti osv.

Så da lurer jeg på hvordan er det å kjøpe en litt brukt Think. Hva bør jeg se etter, bør jeg ha en batteritest ? Er en 2010 model med zebra batteri jeg ser på. Har ikke prøvekjørt den enda, men skal det på tirsdag mest sannsynlig.

Takker for tips.

Se etter rust i dørkarmer, slitte motorfester, feilmeldinger, normalt strømforbruk, velfungerende varmeapparat. Batteritest er lite utbredt blant bruktkjøp, men det kan hentes ut logg hos noen med diagnose(R&S f.eks). Kjekt å ha en bil med fullt servicehefte og, om den er kjørt litt.

Er den kjøpt AV R&S Sandvika, så er det antakeligvis garanti ut neste år eller noe i den dur. Men mange er kjøpt enten fra Think direkte, eller fra Think, via R&S. Da er det litt værre.

Skulle du ombestemme deg og vil ha en knallfin -08 modell, så selger jeg en med garanti ut februar :) (så var det nok med egenreklame)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Thomas Parsli

Sitat fra: Go-carter på søndag 20. november 2011, klokken 23:50
Skulle du ombestemme deg og vil ha en knallfin -08 modell, så selger jeg en med garanti ut februar :) (så var det nok med egenreklame)

Beklager å "Leafe" tråden -men skal du selge Thinken og kjøpe Leaf?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Go-carter

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 21. november 2011, klokken 08:30
Sitat fra: Go-carter på søndag 20. november 2011, klokken 23:50

Beklager å "Leafe" tråden -men skal du selge Thinken og kjøpe Leaf?

Thomas

Neida, har som sagt en -08 modell, som er dama's, tilsalgs :-) jeg har jo en -11.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA