Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøretur Oslo-Grensehandel?

Startet av ChrisD, fredag 18. november 2011, klokken 22:20

« forrige - neste »

ChrisD

Hei

Jeg har bestemt meg for å kjøpe elbil  :D
Må innrømme at jeg liker think bilene, deilig å tenke på at man slipper å bekymre seg over riper i lakken eller idioter som ikke klarer åpne døra si uten å bulke bilen ved siden av :P Det er jo en liten og praktisk bil i byen, også liker jeg fasongen på den. 

Det jeg lurer på da er om dere som har kjøpt think, ville dere ha kjøpt ny think nå sånn som situasjonen er i dag ? Eller ville dere helle gått for i-miev osv ?
Er bekymret for garanti osv. Har vært i kontakt med forhandlere som har think på lager og det virker som de bagatelliserer hele greia med å si at " think er på vei til å stable seg på beina igjen" osv osv.

Takker for innspill  ;D

elektrolux

Jeg tør kun kjøpe biler der verktøyet til den og verkstedsmanualen er tilgjengelig for vanlige folk.

Av den grunn tør jeg ikke kjøpe nye Thinken, selv om jeg syntes den er genial ellers.

Når det gjelder Miev er ikke situasjonen bedre akkurat nå, så skal jeg ha noe av nyere dato må det faktisk bli en Leaf...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Hvilken situasjon rundt i-Miev er det du sikter til? Vil da mene det er et meget godt kjøp nå etter at forhandlerne har satt ned prisen og lagt med vinterdekk som en del av prisen.

Leaf blir jo nærmere 70.000 dyrere på veien. Bruk evt. 20.000 av det du sparer på å få montert inn fjernstyrt Ebersprächer så blir rekkevidden hyggelig også om vinteren. (Burde kunne leveres uten mva om man bestiller samtidig med bilen)

Skulle jeg kjøpt Think måtte det blitt en brukt, før siste modell. Den virker det som det finnes nok delebiler til å kunne holde i drift. (Med mindre Thinkene nesten blir gitt bort da...)

Go-carter

#3
Hei!

Å kjøpe Think kan på mange måter være et sjansespill. Det er en stor skilleshel nå, og det er PCU'en. Så godt som alle andre deler på bilen kan skaffes. Men riktignok - uten en PCU fungerer jo ikke bilen heller.

Vil man ha en Think - så kjøper man en Think :) Jeg kjøpte en ny i sommer for å få en del av norsk historie, en god bil, og som ikke minst tiltrekker oppmerksomhet ;D Kjekt med plastkarosseri som hverken får bulker eller rust, og alt av slitedeler er Citroen/Pug, og det meste av elektronikken er Ford :) Så det kan repareres.

Skulle noe ryke - ja så kan fremdeles R&S og andre forhandlere skru på bilene. Selv om hverken diagnoseutstyr eller verkstedmanual er offentlig tilgjengelig. Se f.eks. her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4359.msg39324.html#msg39324
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Finn Arne

Jeg kjøpte min Think i mars og viste at Think kunne gå konkurs, kjøpte bilen hos RS Sandvika som er en stor og seriøs forhandler.
De skaffer alt av deler selv om det tar litt tid.

Rekkevidde på 16 mil betyr mye for meg og plastkarroseri er veldig praktisk.
Bilen er veldig enkel å parkere pga. at glasset i bakluken går helt ned.

Jeg er superfornøyd med min Think og ville kjøpt den i dag også.






Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

commiesoft

CrisD, dette finner du jo ut av selv, det kan godt hende think-katta våkner til live igjen, de har jo som kjent ni liv, og har bare brukt opp fire så langt..

Uansett, har du litt penger, kjøp en Think, bilen er genial på alle vis, og kjører som en liten formel1 bil i svingene..

I tillegg til plasten, som bare overgås av Trabantene fra gamle DDR. Genialt.

Personlig synes jeg livet er altfor kort til ikke å ha en ekte Think stående i oppkjørselen.  ;D

elektrolux

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 12. november 2011, klokken 19:14
Hvilken situasjon rundt i-Miev er det du sikter til?

Mener at Misbitchi holder verkstedsmanual og diagnoseutstyr tett til brystet, i alle fall foreløpig, mens Leaf sin verkstedsmanual allerede er godt lagret på harddiscen min.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Det spiller jo liten rolle for den gemene hop, og har liten relevans med mindre man har store planer om å skru selv. Kjempe fint at du spiller inn dette, men da burde du også fremlegge det skikkelig, ikke som noen alvorlig oppstått situasjon rundt trillingene. Samtlige jeg har hørt noe fra er lykkelige eiere uten et eneste problem så langt. :-)

Tarpoon

Jeg har kjørt min Th!nk 11.000km siden april og det har ikke vært et eneste problem så langt!

Det eneste jeg savner er en vindusvisker og spyler til bakruta, da den gror igjen med møkk veldig kjapt. Til nå gjør jeg den ren om morgenen med en svamp og en nal før jeg kjører til Oslo.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Go-carter

#9
En liten kuriosa;

Spyler har du allerede! Den sitter i bremselyset ;)

Leire-konseptmodellen av Think A306 som vi kjenner den hadde vindusvisker bak ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

emagic

Sitat fra: elektrolux på søndag 13. november 2011, klokken 17:19
Sitat fra: gbzdoc på lørdag 12. november 2011, klokken 19:14
Hvilken situasjon rundt i-Miev er det du sikter til?

Mener at Misbitchi holder verkstedsmanual og diagnoseutstyr tett til brystet, i alle fall foreløpig, mens Leaf sin verkstedsmanual allerede er godt lagret på harddiscen min.

Tydelig at du ikke er vant med japanske biler...  Kan ikke se en eneste grunn til at jeg skulle trenge å skru på I.Miev'en selv.   Selv om jeg må innrømme at jeg skrudde på RAV'en min her om dagen for første gang, men den er nå 10 år gammel, så den var unnskyldt sin første ordentlige feil. (lyktespyleren virket ikke- et brent relé)

emagic

elektrolux

Sitat fra: emagic på søndag 13. november 2011, klokken 21:07
Tydelig at du ikke er vant med japanske biler...

Det har du helt rett i.

Erfaringen min består av en Suzuki Alto der nye drivaklsinger kostet mer enn tilsvarende deler på min andre daværende bil Porsche 911 Carrera.

Og Daihatsu Cherade Diesel, med tilsvarende sjokkerende delepriser.

Etter det har jeg skydd Japanerene og holdt meg til Europeere der en kan få tak i deler til fornuftig pris.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emagic

Charade og Alto - det er jo ikke akkurat kremen av japansk ingeniørkunst det da  :P

emagic

gbzdoc


elektrolux

Det var for å spare på Porschen, og så trodde jeg at det var billige biler å eie. :-[

Daihatsuen gjorde for så vidt nytten, da jeg på det tidspunktet hadde tilgang til gratis Diesel fra en nedgravet Diesel tank som normalt forsynte skipsgeneratorer med diesel. Motorene var fjernet, og dieselen var så gammel at den ikke innholdt fargestoff.

Etter at jeg hadde hjulpet med å tømme den ;D, ble den gravt opp og fjernet likevel.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA