Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

m3: Oppgradert Autopilot - verdt 42000 kr?

Startet av GreenEyez, torsdag 06. desember 2018, klokken 16:30

« forrige - neste »

AppleKnocker

Hvis jeg aldri hadde kjørt på motorvei eller i kø, hadde jeg nok droppet AP.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jarv!s

Jeg tenker at det alltid er en grei "andre hånds verdi" selvom man kan kjøpe det i ettertid. Det er liksom "hassle" for veldig mange. Jeg kjøper med AP så er jeg er ferdig med det, og skal jeg selge så selges den med "alt" ferdig til neste bruker av bilen.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

anorway

Jeg dropper "Oppgradert Autopilot" 42.000,- spart er helt greit ;)

Den dagen jeg selger, så får eventuelt kjøperen bestille dette fra Tesla hvis de har behov for det. En liten oppdatering av firmware og vipps så har de "oppgradert autopilot".

Kristian O

42.000 er for dyrt, dropper det. Premium derimot var en enkel å ta med  :)
Spent på om leveringstida holder  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

noto

Sitat fra: Kristian O på torsdag 06. desember 2018, klokken 22:52
42.000 er for dyrt, dropper det. Premium derimot var en enkel å ta med  :)
Spent på om leveringstida holder  ::)
Ganske enkel ja, siden det ikke finnes alternativ.

Sulle

Jo flere biler som selges med AP, jo raskere vil utviklingen gå. Jeg har FSD på S'en, og håper det blir mulig å legge til "off menu" på model 3'en også.

Aller helst burde det ikke vært et valg i det hele tatt slik som superlading var i begynnelsen. Det var satt av en viss sum på hver bil som ble brukt til å bygge ut nettverket for. Det ser vi resultatet av i dag. Sikkert mange som ville spart de pengene om de kunne...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Ansjosfilet

Kjøp uten. Ta toget når du ikke gidder/ er for lat til å kjøre selv.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

mthoring

Ja det er soleklart verdt det. AP er en av de tingene som gjør bilen til en Tesla.

Selvfølgelig skal man kjøre bilen selv og, men det er veldig fint å kunne la bilen ta seg av de kjedeligste partiene, og i alle de situasjonene man vanligvis ville styrt noen sekunder med beina.
Er også ofte man styrer selv men vil la bilen ta seg av farten. Er det en annen bil foran så vil mangelen på adaptiv cruise være et savn.

Velger man bort autopilot så er nok sjansen stor for at man kan komme til å angre, selv om man selvfølgelig kan ha fordelen av å ikke vite hva man går glipp av.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Vesel

Firehjulsdrift $5000 - her i landet hvor alle uansett bruker vinterdekk vil det utgjøre noen forskjell ...kanskje 1-2 ganger i året?
Autopilot $5000 - vil ha glede av ved nesten hver kjøretur man gjør med mindre man bare kjører i de tetteste bystrøk. Det stemmer ikke at den bare er til nytte på motorvei. Fungerer supert på alle landeveier og ved køkjøring. Superavslappende måte å kjøre på.

Jeg har gått for begge deler siden jeg er utålmodig og vil ha bilen så fort som mulig, men dersom jeg bare skulle valgt én, så ville valget vært lett.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

GreenEyez

Det var tydeligvis en no-brainer. Bilen er bestilt med oppgradert autopilot! [emoji1737][emoji109][emoji2533]

Takk for alle svar! Ha en fin kveld.

Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

golo

Regner med de som sier de bruker AP mener egentlig de bruker ACC. Jeg vil klart savne det men betaler ikke 41 000 kr

kirky

8 av 10 ganger bruker jeg AP - og ikke ACC, selv hvertfall.
2023 Model S

Joltus

Det er jo en helt hinsides pris.

Hvertfall om det man hovedsaklig trenger er ACC. Autopilot er jo finsligt på motorveien, og denne varianten er jo meget god. Men hjelpe meg for en pris.

Problemet er at en bil uten ACC er i 90% av kjøringen ræv. Synes eg...... Helt utrolig at de ikke har delt det opp slik at man kan få ACC uten å betale over 40k.

Joltus

Sitat fra: kirky på torsdag 06. desember 2018, klokken 23:42
8 av 10 ganger bruker jeg AP - og ikke ACC, selv hvertfall.

Så du sitter og gasser og bremser selv, mens du lar bilen styre selv?

Ser nytten av det på svingete veier der man må mye opp og ned i fart, men ellers er det da lite poeng? Dessuten trodde eg AP hos Tesla tok hensyn til fart i svinger vha gps etc?

Pallesnekkern

ACC på iPace var jo like dyrt, ettersom man måtte velge dyre skinnseter for å få det.

Jeg hadde tenkt å droppe AP, men jeg sliter skikkelig med valget. Det er en sinnsykt kul greie som bare vil bli bedre. Men jeg trenger den ikke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA