m3: Oppgradert Autopilot - verdt 42000 kr?

Startet av GreenEyez, torsdag 06. desember 2018, klokken 16:30

« forrige - neste »

Inti

Funksjons for å unngå ulykke har bare til hensikt å prøve å unngå eventuelt begrense skadene. Med AP aktivert er bilen mye tidligere ute for å unngå situasjoner som kan føre til ulykke. Auto bremsen uten AP aktivert slår inn så sent at det er skummelt. Jeg har kjørt 170 000 km med forskjellige versjoner av AP og ville aldri hatt Tesla uten. Har AP på nesten alltid hvis det er tydelig gul midtstripe i veien. Ekstremt mye mer avslappende å kjøre slik. Med en hånd hvilende på rattet kjenner man med en gang om bilen gjør noe uventet.

GreenEyez

Det koster 59000 kr.

Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Handyman

Sitat fra: GreenEyez på fredag 07. desember 2018, klokken 11:58
Det koster 59000 kr.

59 tusen er vel for etterkjøp av autopilot og ikke FSD?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Joltus

Sitat fra: golo på fredag 07. desember 2018, klokken 00:13
Sitat fra: Joltus på torsdag 06. desember 2018, klokken 23:49
Det er jo en helt hinsides pris.

Hvertfall om det man hovedsaklig trenger er ACC. Autopilot er jo finsligt på motorveien, og denne varianten er jo meget god. Men hjelpe meg for en pris.

Problemet er at en bil uten ACC er i 90% av kjøringen ræv. Synes eg...... Helt utrolig at de ikke har delt det opp slik at man kan få ACC uten å betale over 40k.

Eller at ACC burde vært den del av standardpakken. De bruker vel ACC for å få folk til å kjøpe AP. Jeg tror mange hadde droppet AP hvis ACC var inkludert som standard
Ja lett. Hvis Acc hadde kosta 10k og AP resten av de tusenlappene hadde de solgt svært lite AP tenker eg.

GreenEyez

Sitat fra: Handyman på fredag 07. desember 2018, klokken 12:17
Sitat fra: GreenEyez på fredag 07. desember 2018, klokken 11:58
Det koster 59000 kr.

59 tusen er vel for etterkjøp av autopilot og ikke FSD?

Stemmer. Beklager, tapatalken var litt treig med å oppdatere idet jeg skrev

--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Mao

Sitat fra: Joltus på fredag 07. desember 2018, klokken 13:17
Sitat fra: golo på fredag 07. desember 2018, klokken 00:13
Sitat fra: Joltus på torsdag 06. desember 2018, klokken 23:49
Det er jo en helt hinsides pris.

Hvertfall om det man hovedsaklig trenger er ACC. Autopilot er jo finsligt på motorveien, og denne varianten er jo meget god. Men hjelpe meg for en pris.

Problemet er at en bil uten ACC er i 90% av kjøringen ræv. Synes eg...... Helt utrolig at de ikke har delt det opp slik at man kan få ACC uten å betale over 40k.

Eller at ACC burde vært den del av standardpakken. De bruker vel ACC for å få folk til å kjøpe AP. Jeg tror mange hadde droppet AP hvis ACC var inkludert som standard
Ja lett. Hvis Acc hadde kosta 10k og AP resten av de tusenlappene hadde de solgt svært lite AP tenker eg.

Spørsmålet er vel hvor mye Tesla taper i den andre enden, vet at folk lar være å kjøpe ny Tesla pga. et hinsides pristillegg for ACC som er standardutstyr på "alle" andre biler i dag. Jeg har i alle fall droppet å bytte ut min 2015 P85DL (med AP1) pga dette.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

jkirkebo

Sitat fra: Mao på fredag 07. desember 2018, klokken 22:01
Spørsmålet er vel hvor mye Tesla taper i den andre enden, vet at folk lar være å kjøpe ny Tesla pga. et hinsides pristillegg for ACC som er standardutstyr på "alle" andre biler i dag. Jeg har i alle fall droppet å bytte ut min 2015 P85DL (med AP1) pga dette.

Tja, ACC er ikke standard på Audi eTron ihvertfall. Jeg er usikker på Jaguar I-Pace, men tror ikke det er standard på basismodellen der heller.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. desember 2018, klokken 22:40

Tja, ACC er ikke standard på Audi eTron ihvertfall. Jeg er usikker på Jaguar I-Pace, men tror ikke det er standard på basismodellen der heller.

Haha. På e-tron er varme i setene ekstrautstyr. Det er premiumbilen sin, det
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

jorgror

I-pace har dyrere ACC enn Tesla fordi de krever skinnseter for å få ACC[emoji23]

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på fredag 07. desember 2018, klokken 22:53

Haha. På e-tron er varme i setene ekstrautstyr. Det er premiumbilen sin, det
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA