Tesla åpner for konfigurering/bestilling av Model 3 i Norge 5. Desember!

Startet av anorway, fredag 30. november 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

Måkemannen

Sitat fra: RuneW på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:15
- Uvant høyt gulv. Ble liksom "liggende" litt i kjørestillingen (beina høyt). Venner meg nok fort til det.

Du mener i førersetet? Merket ikke noe særlig til dette da jeg prøvesatt på Kokstad. Skal være mer oppmerksom i Stavanger til uka.

I baksetet var det dog umulig å sitte bak seg selv. Altfor trangt. Men jeg skal jo kjøre bilen.

Counterpointer

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:33
Sitat fra: RuneW på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:15
Negative "overraskelser":
- Uvant høyt gulv. Ble liksom "liggende" litt i kjørestillingen (beina høyt). Venner meg nok fort til det

Fare for at det var den grunnen til ikke å bestille en 3-er. 
(Har en Soul og sitter perfekt i den.)

Er det noen som har prøvd begge og kan uttale seg?
Har eid Soul og kjørt 60 k km med den. Har sittet to ganger i 3 ...... [emoji2]

Hvis jeg hever setet på 3 så sitter jeg fint. Det er ikke den oppreiste stillingen en har i Soul, men jeg synes det var helt greit.

Trond.m

Er det dette interiøret man får i den utgaven de selger nå...såkalt premium ?
Har aldri likt etterliknet treverk i ekte plast. Dessuten virket panelet i utstillingsbilene litt løst så jeg frykter ulyd. Dessuten er det mye blanke pianolakk-flater i midtkonsoll så lett blir stygt.

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 14. desember 2018, klokken 11:01
Hvis jeg hever setet på 3 så sitter jeg fint. Det er ikke den oppreiste stillingen en har i Soul, men jeg synes det var helt greit.

Hehe, i stresset tenkte jeg ikke på å heve setet i det hele tatt. Mulig det var en del å gå på i høyden da jeg prøvesatt. Er slett ikke umulig at jeg kan få en (enda) bedre opplevelse enn det jeg hadde  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: TM på fredag 14. desember 2018, klokken 12:15
Har aldri likt etterliknet treverk i ekte plast.

Er ikke treverket i TM3 ekte treverk? I så fall gjør det jo ikke noe at du ikke liker plast...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 14. desember 2018, klokken 13:05
Har aldri likt etterliknet treverk i ekte plast.

Er ikke treverket i TM3 ekte treverk? I så fall gjør det jo ikke noe at du ikke liker plast...
Det er ekte treverk

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 14. desember 2018, klokken 13:03
Sitat fra: knut.aulie på fredag 14. desember 2018, klokken 11:01

Hehe, i stresset tenkte jeg ikke på å heve setet i det hele tatt. Mulig det var en del å gå på i høyden da jeg prøvesatt. Er slett ikke umulig at jeg kan få en (enda) bedre opplevelse enn det jeg hadde  :D
«folk flest» sitter veldig lavt. På omtrent alle biler jeg kjører så hever jeg setet når det er mulig. Men så er jeg kun 175 høy selv da.

Nickelilltroll

Har aldri likt etterliknet treverk i ekte plast. Dessuten virket panelet i utstillingsbilene litt løst så jeg frykter ulyd. Dessuten er det mye blanke pianolakk-flater i midtkonsoll så lett blir stygt.

Say what? Det ER ekte tre! Har selv bestilt hvit interiør, blank sort midtkonsoll passer ikke. Løsning? En rask surf på ebay å jeg har bestilt wrap som dekker alle disse blanke flater, meget pent, enkelt og praktisk 8)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Espen Hugaas Andersen

"Ekte" er vel litt relativt. Det er like ekte tre som man finner i laminatgulv, altså et tynt lag med tre som er limt på en tykkere plate av et annet materiale. Det er ikke heltre, men det er så klart heller ikke plast.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Handyman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 14. desember 2018, klokken 13:40
"Ekte" er vel litt relativt. Det er like ekte tre som man finner i laminatgulv, altså et tynt lag med tre som er limt på en tykkere plate av et annet materiale. Det er ikke heltre, men det er så klart heller ikke plast.

Nå blander du litt. Laminatgulv er ikke ekte tre, men imitasjon, ofte i en type plast. Du tenker vel på det som kalles parkett? Den er som regel bygget opp med en stabil trekjerne i flere lag, og med et topplag i mer eksklusiv tresort.
Kan også være massiv parkett med samme tresort tvers gjennom.
Om tresorten du ser på dashbodet er et tynt lag, gjør den jo ikke syntetisk. Det er like fult ekte tre. Om man liker det eller ikke, er jo en personlig sak ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Handyman på fredag 14. desember 2018, klokken 13:49Nå blander du litt. Laminatgulv er ikke ekte tre, men imitasjon, ofte i en type plast. Du tenker vel på det som kalles parkett? Den er som regel bygget opp med en stabil trekjerne i flere lag, og med et topplag i mer eksklusiv tresort.
Kan også være massiv parkett med samme tresort tvers gjennom.
Om tresorten du ser på dashbodet er et tynt lag, gjør den jo ikke syntetisk. Det er like fult ekte tre. Om man liker det eller ikke, er jo en personlig sak ;-)
Jeg blander litt, ja. Jeg tenkte man fikk laminat med et veldig tynt sjikt tre, men når jeg sjekker opp igjen er det plast eller papir det er snakk om.

Den nærmeste ekvivalenten i tregulv er vel kanskje tynnparkett. Da er det altså under 2 mm tresjikt på toppen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA