Tesla åpner for konfigurering/bestilling av Model 3 i Norge 5. Desember!

Startet av anorway, fredag 30. november 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

GreenEyez

Syns det er for jæklig at mine 10000 kr har vært bundet i 2,5 år uten noen form for avkastning.

På den annen side tenker jeg at det er en form for «tvungen» sparing. Sånn tenker jeg med de andre bilene jeg har reservert. At hadde jeg hatt de pengene hadde jeg drikki de opp. Hvis jeg bestemmer meg for å ikke ta ut bilene, så får jeg tilbake penger som jeg har klart å spare.

Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GOS

Ja, ja, tenker nå jeg. Vi har støttet en god sak og hjulpet dem til suksess. De pengene har sikkert vært veldig nyrtige for Tesla å ha i den perioden.
Det var 2*10.000 i 2 3/4 år for meg og mange andre.

Jeg skal kose meg med 3'en[emoji4]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

noto

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. desember 2018, klokken 19:49
Leste jeg rett nå? De som IKKE har reservert kan bare gå inn å bestille og da betale 15k, mens de som HAR reservert
må betale 15K i TILLEGG til 10K som de allerede har betalt....Og de kan BEGGE få bilen omtrent samtidig...
Yes........dette er jo bedre enn når de åpner en ny kasse på Rema og du står bakerst i køen på den opprinnelige men
er den første som spotter hva som er i ferd med å skje........

Det er ikke åpnet for å bestille uten forutgående reservasjon, og når det skjer vil forskuddet helt sikkert være 25k.

lirekassa

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. desember 2018, klokken 19:49
Leste jeg rett nå? De som IKKE har reservert kan bare gå inn å bestille og da betale 15k, mens de som HAR reservert
må betale 15K i TILLEGG til 10K som de allerede har betalt....Og de kan BEGGE få bilen omtrent samtidig...
Yes........dette er jo bedre enn når de åpner en ny kasse på Rema og du står bakerst i køen på den opprinnelige men
er den første som spotter hva som er i ferd med å skje........

Tror alle må reservere først for 10 000,-, for så å få invitasjon.

Kan hende han havner bak deg i køen uansett ettersom du reserverte først. Er du misfornøyd så kan du sikkert angre og få pengene tilbake - selv synes jeg det er flott at Tesla klarer å mette omtrent hele markedet med én gang.

Øyvind.h

Jeg har reservert to andre biler fra to andre merker. Felles for begge er at importør forsøker å skru meg for titusener. Noen hundrelapper i tapte renteinntekter er en ikke-sak. Vær heller glad for at tempoet tillater så mange å få bil på kort tid. Bedre det enn å kunstig dra leveringer langt ut i tid.

Se hva Tesla har vært igjennom i år og vurder om høy leveransekapasitet virkelig det er man skal sutre over.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Nå tar dere en smule av her, såvidt jeg forstår er det reservasjonssystemet som gjelder frem til 1. januar, altså må man først reservere for 10k og så betale 15k ved konfigurering. På Model X var det 30k i engangssum, så om det er 25k på Model 3 så er det helt greit.

I tillegg er det fortsatt fullt mulig at utleveringsrekkefølgen blir styrt av reservasjonsnummer (men hvor eksisterende eiere altså prioriteres), så bestillingstidspunktet betyr kanskje ingenting. At de åpnet i bolker kan være like mye symbolsk eller for å unngå serverkræsj.

S4e

Sitat fra: GOS på fredag 07. desember 2018, klokken 20:19
Ja, ja, tenker nå jeg. Vi har støttet en god sak og hjulpet dem til suksess. De pengene har sikkert vært veldig nyrtige for Tesla å ha i den perioden.
Det var 2*10.000 i 2 3/4 år for meg og mange andre.

Jeg skal kose meg med 3'en[emoji4]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Helt enig. Glad for at jeg har vært med å støtte Tesla. Renten er jo ikke akkurat høy...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

jeg fikk feb/mars, selv om det stod februar i mail. Var ikke blant de tidligste å reservere.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

J.Lafton

Merkelig. Reserverte sommeren 2017 men ikke fått noen invitasjon ennå.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Thomaswold

Hvor finner dere antatt leveringstid? Bestilte i går kveld, men kan ikke finne noe sted hvor det står om antatt leveringstid?

trykkertor

Sitat fra: J.Lafton på lørdag 08. desember 2018, klokken 00:28
Merkelig. Reserverte sommeren 2017 men ikke fått noen invitasjon ennå.
Har du prøvd å logge deg på My Tesla bare for å sjekke om konfig er åpen.
Ikker sikkert mailen kom frem til deg, eller den ble fanget av et eller annet filter.

Har inntrykk av at de aller fleste som har har betalt inn reservasjonsbeløp tidligere i år eller i fjor nå har fått mulighet for å konfigurere.

Vesel

Jepp. Jeg fikk aldri noen mail, ikke i spamfilteret heller. Kunne likevel konfigurere og bestille fra 6. desember. Estimert levering: februar/mars. Reserverte 7. juli 2016, ikke-eier.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Var innom Skøyen i dag med kjærringa og så på TM3'en som er utstilt. Hun var ikke imponert, men satte seg heller ikke på bakbeina så da ble det en bestilling i kveld.

Det meste med bilen var som forventet, men noen punkter avviket noe fra forventningene.

Positive "overraskelser":
- Bilen er enda penere i virkeligheten enn på bildene
- "Gropa" i bagasjerommet er "bunnløst"
- Interiøret skal bli null problem å venne seg til.

Negative "overraskelser":
- Uvant høyt gulv. Ble liksom "liggende" litt i kjørestillingen (beina høyt). Venner meg nok fort til det.
- Frunk åpner seg uten noen sikkerhetsmekanisme. Komfortabelt, men er dette tilrådelig?
- Hanskerommet lot seg ikke lukke igjen (på noen normal måte). Men mindre det er en setting at hanskerommet ikke skal klikke på plass (høres merkelig ut) så var det pinlig at utstillingsmodellen slet med dette. Og hvis Tesla sliter med "lukkemekanismer" så gjør det punktet over enda mer tvilsomt... :)

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Roy Aasen

Sitat fra: RuneW på lørdag 08. desember 2018, klokken 23:15
Negative "overraskelser":
- Uvant høyt gulv. Ble liksom "liggende" litt i kjørestillingen (beina høyt). Venner meg nok fort til det

Fare for at det var den grunnen til ikke å bestille en 3-er. 
(Har en Soul og sitter perfekt i den.)

Er det noen som har prøvd begge og kan uttale seg?

lirekassa

Får vel god vektdistribusjon av å plassere batteriet på den måten, men ser at e-Niro og model 3 sliter med det samme med litt ukomfortable bakseter fordi man kommer så høyt med føttene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA