Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Rilum, mandag 07. november 2011, klokken 21:46

« forrige - neste »

Aspiranten

Sitat fra: BE på torsdag 17. november 2011, klokken 23:40
Da har jeg kjørt rundt om kring i hele kveld med sølv Leaf levert av Ålgård Auto. Fikk til og med testet litt påfyll fra hurtiglader sponset av Lyse. Absolutt en kjekk kveld!

Gratulerer :) Forandre signaturen nå da, heldiggrisen  :D
Nissan Leaf

Mortenmann

Da har jeg kjørt rundt om kring i hele kveld med sølv Leaf levert av Ålgård Auto. Fikk til og med testet litt påfyll fra hurtiglader sponset av Lyse. Absolutt en kjekk kveld!
Gratulerer! Digger sølv. Jeg venter på min. Din kom vel forrige torsdag den også?
De sa vel ikke noe om fremdriften på klargjøring på de andre bilene vel?
SølvLeaf

daggad

Ålgård, Leaf..sølv..det er jo MIN bil du kjører rundt på for skjegg !!  >:(

Gratulerer med levering, neste uke for meg !
Kan tenke meg det ikke er vanskelig å spørre deg det vanlige:
"Gidder du å kjøre meg.."
"JA !"
:D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

Ja, bilen min kom forrige uke. Jeg var nok ganske heldig med at jeg fikk levert allerede i kveld, og jeg tipper de kommer til å levere ut biler i relativt høyt tempo i dagene fremover. Det er såpass mye nytt på disse bilene at det på de første bilene går litt ekstra tid til overlevering av hver bil. Overleveringen er like spennende for både kunde og selgere, så det var en veldig trivelig opplevelse i kveld.

Oppkobling mot telefonen var helt genialt. Det er rett og slett bare Carwings-applikasjonen til Android som mangler nå, så er leveransen komplett. Men nå har jeg enda noe mer å glede meg til. Julaften kom tidlig i år!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kallagtunet

Sitat fra: BE på torsdag 17. november 2011, klokken 23:56
Ja, bilen min kom forrige uke. Jeg var nok ganske heldig med at jeg fikk levert allerede i kveld, og jeg tipper de kommer til å levere ut biler i relativt høyt tempo i dagene fremover. Det er såpass mye nytt på disse bilene at det på de første bilene går litt ekstra tid til overlevering av hver bil. Overleveringen er like spennende for både kunde og selgere, så det var en veldig trivelig opplevelse i kveld.

Oppkobling mot telefonen var helt genialt. Det er rett og slett bare Carwings-applikasjonen til Android som mangler nå, så er leveransen komplett. Men nå har jeg enda noe mer å glede meg til. Julaften kom tidlig i år!

Gratulerer så mye! Kos deg med nybil!

Terje

Jeg fikk bilen igår og vi  har vært og prøvekjørt den på Nordhordlands veiene. Meget godt fornøyd og vil nok bruke mesteparten av dagen til å studere manualer og div. Ladet bilen opp igjen i natt men reagerte litt på kjørelengden som ikke var satt mer enn til 115 km på 100% ferdig lading. Må nok ta kontakt for å få en forklaring rundt dette. ;)
Glad eier av Titanum Soul EV

BE

Kjørelengden på 115 km er basert på forrige kjøretur, samt at den tar hensyn til bruk av varmeapparatet o.s.v. , og den er på ingen måte et fasitsvar. Ved å sette bilen i ECO og skru ned/av varmeanlegget vil du etter en stund med pen kjøring i lite kupert terreng få en betydelig økning på estimert gjenværende kjørelengde.

Det er ikke uten grunn at det går under navnet "guessometer" på utenlandske fora  ;)

Joachim

Kjørelengden vil justere seg etterhvert som bilen lærer deg å kjenne. Dette er bare en kvalifisert gjetning og vil du vite hva ladestatus egentlig er må du skaffe deg et SOC-meter som kobles inn i diagnoseporten...

Edit: ja, litt sent ut der :)

Terje

Hva har man gode medlemmer til!!!!!!!!!!!!!!! takker så mye, kanskje dere vet hvorfor ikke historikken kommer opp etter kjøreturen igår heller da? ;D

daggad

Kjapt spørsmål: Fikk dere epost fra Carwings når simkortet i bilen ble aktivert ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

Daggad, nei, fikk ikke e-post når simkortet var aktivert. Det var bare å logge på i bilen med ditt valgte brukernavn og passord. Når det er sagt så sitter jeg akkurat nå på supportelefon med Nissan Norge, jeg får fortsatt ikke tilgang til bilen via nettsiden.

"Aktivering av din CARWINGS-konto er enda ikke fullført.
Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS."

Det er tydeligvis noe mer som må gjøres hos Nissan før jeg får tilgang til bilen på web.

Terje

Sitat fra: BE på fredag 18. november 2011, klokken 09:16
Daggad, nei, fikk ikke e-post når simkortet var aktivert. Det var bare å logge på i bilen med ditt valgte brukernavn og passord. Når det er sagt så sitter jeg akkurat nå på supportelefon med Nissan Norge, jeg får fortsatt ikke tilgang til bilen via nettsiden.

Vennligst prøv igjen senere etter å ha mottatt e-post med bekreftelse om aktivering av din CARWINGS."

Det er tydeligvis noe mer som må gjøres hos Nissan før jeg får tilgang til bilen på web.
Jeg hadde samme feilmeldingen fra Carwingssystemet men hyggelig dame på support fikset dette ganske raskt. :D

daggad

Sitat fra: BE på fredag 18. november 2011, klokken 09:16

Ja jeg har samme melding og det er derfor jeg kanskje lurte på om jeg fikk en epost. Og om jeg evt kunne "se" bilen når den var klargjort.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

Sitat fra: Terje på fredag 18. november 2011, klokken 09:29
Jeg hadde samme feilmeldingen fra Carwingssystemet men hyggelig dame på support fikset dette ganske raskt. :D

Haha, det er sikkert samme hyggelige damen jeg nettopp snakket med. I løpet av et par timer skal jeg nå være online.

Det tok ca. 1 minutt å løse/fikse systemet, for så å ha en kjempehyggelig prat i et kvarter. Det er ikke farlig med små hickups i systemet dersom en blir møtt med så trivelige kundebehandlere  ;D

Lynet

Samme erfaring med support her  ;D  Kanskje vi skulle sendt henne en blomst  :) Men jeg aner ikke hvor i verden hun er??
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA